|
Śmieciom precz – śmieci to również problem dzieci
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1452 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Głównym celem tego scenariusza jest, aby dzieci po przeprowadzonych na ten temat zajęciach wiedziały, że bardzo ważny jest problem segregowania odpadów oraz zachęcenie do korzystania z ekologicznych produktów.
Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie I Szkoły Podstawowej w Ościsłowie Temat: Śmieciom precz – śmieci to również problem dzieci. Cele:
- zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami artykułów przemysłowych i spożywczych, zapakowanych w plastik, szkło i papier
- zapoznanie z ekologicznymi sposobami pakowania różnych artykułów
- zachęcanie dzieci do segregowania odpadów
- przyzwyczajanie dzieci to promowania ekologicznych zakupów
Oczekiwane efekty – uczeń potrafi:
- wymienić różne nazwy artykułów przemysłowych i spożywczych
- zna ekologiczne sposoby pakowania ekologicznych artykułów
- wie jak i dlaczego należy segregować odpady
- wie, że należy promować ekologiczne towary
Metody:
- pokaz
- pogadanka
- rozmowa kierowana
- ćwiczenia w mówieniu
Formy:
Środki dydaktyczne: różne artykuły spożywcze (olej, cukier, jogurt, woda mineralna, sok), magnetofon, karty pracy ucznia. Przebieg:
- Powitanie na zajęciach nauczyciela klasy III.
- Zabawa integracyjna „Słonko świeci”.
- Rozmowa z dziećmi na temat akcji sprzątania świata – dyskusja w związku z rolą jaką ta akcja pełni w życiu człowieka.
- Pogadanka z uczniami na temat: „Jakie zakupy robią w sklepie ze swoimi rodzicami oraz jak są zapakowane?”.
- Pokaz niektórych artykułów spożywczych (olej, masło, sok, woda mineralna, cukier, jogurt). Dzieci oglądają artykuły i dyskutują na temat co należy zrobić z opakowaniami po ich spożyciu.
- praca indywidualna. Dzieci otrzymują karty pracy ucznia i mają za zadanie zakreślić pętlą ilustracje, które przedstawiają artykuły najczęściej kupowane przez ich rodziców.
- Zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co to?”. Dzieci losują pojedyncze ilustracje przedstawiające np. chleb, cukier, sok i opisują ich wygląd, smak. Zadaniem pozostałych dzieci w klasie jest odgadnąć o jaki artykuł spożywczy chodzi.
- Praca w grupach. Każda grupa otrzymuje kartę pracy i ma za zadanie posegregować odpady do odpowiednich pojemników.
- Wysłuchanie piosenki „Śmieciom precz!”.
- Dokończenie zdania: „Będę pamiętał, aby..................”.
- Prezentowanie pojemników wykonanych wcześniej przez rodziców na drobne odpady tzw. „drobną makulaturę”.
Obserwator: Opracowała: Maria Bierzuńska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|