|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1855 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program koła przyrodniczego Adresat programu: Treści programowe przeznaczone są dla uczniów klas IV – VI. Mają one rozbudzać zainteresowania przedmiotem oraz rozwijać i pogłębiać ich wiadomości i umiejętności. Charakterystyka programu. Program ten powstał z myślą u uczniach z różnym poziomem intelektualnym, ale interesujących się naukami przyrodniczymi. Treści często wykraczają poza treści podstawy programowej. Program ten zakłada:
- rozwijanie umiejętności obserwacji,
- umiejętność planowania doświadczeń, wyciągania wniosków z doświadczeń i opisywania ich,
- kształtowanie naukowego sposobu myślenia koniecznego do prawidłowego wnioskowania,
- przygotowania ucznia do samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji,
- zrozumienie, że mieszkamy na jednej planecie za którą powinnyśmy być odpowiedzialni.
Ogólne cele edukacyjne Do najważniejszych celów edukacyjnych należy:
- umiejętność posługiwania się zdobytą wiedzą przyrodniczą w życiu codziennym,
- umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji ( literatura popularnonaukowa, internet, film
- planowanie i wykonywanie doświadczeń fizycznych, chemicznych, biologicznych, wyciąganie wniosków oraz dokonywanie ich opisu,
- rozwijanie zdolności poznawczych,
- kształcenie i wyrabianie w sobie systematyczności, cierpliwości i dokładności,
- kształtowanie umiejętności wnikliwej obserwacji zachodzących zjawisk i zastanawiania się nad ich przyczynami i konsekwencjami,
- umiejętność pracy w zespole.
W związku z tym, że to uczestnicy mają duży wpływ na treści realizowane podczas zajęć niemożliwe jest podanie ich szczegółowej treści. Treści programowe ( propozycje dla uczniów) Chemia i fizyka wokół nas
- substancje chemiczne w życiu codziennym
- właściwości materii i substancji wokół nas
- wykorzystanie właściwości materii i substancji wokół nas
Rośliny zwierzęta wokół nas
- rośliny o różnych wymaganiach a środowisko ich występowania
- rozpoznawanie roślin (liście, kwiaty, owoce, kora itp.)
- wykorzystywanie roślin przez człowieka
- sprawdzenie jakie rośliny i zwierzęta występują w najbliższym otoczeniu.
Pomagam przyrodzie w moim otoczeniu
-
- wpływ człowieka na środowisko
- mój wkład w pomaganie lub niszczenie przyrody
Doświadczenia biologiczne
- rośliny a światło
- rośliny a woda
- siła kiełkowania
Świat "oczami" mikroskopu
- budowa i działanie mikroskopu
- obserwowanie i porównywanie preparatów mikroskopowych
- wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych
procedury
- preferowanie metod aktywizujących uczniów,
- kształcenie umiejętności prawidłowego wnioskowania,
- przeprowadzanie obserwacji i doświadczeń ( opisywanie, porządkowanie, porównywanie, dowodzenie, sprawdzanie, tłumaczenie, podsumowywanie)
- zajęcia terenowe,
- projekt badawczy,
Przewidywane osiągnięcia uczniów
- dostrzega , opisuje i rozpoznaje rośliny i zwierzęta
- zdaje sobie sprawę ze zmian w przyrodzie wywoływanych przez człowieka i potrafi wskazać je w swoim otoczeniu
- zdaje sobie sprawę z wpływu jaki wywiera jego codzienne życie na przyrodę
- proponuje, wykonuje, analizuje i wyciąga wnioski z doświadczeń
Jolanta Bojarowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|