SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Klasa-III Blok tematyczny : POLSKA TO MOJA OJCZYZNA
HASŁA DNI
- Piękny jest mój kraj Ojczysty.
- Orzeł Biały to mój znak.
- Hymn państwowy.
- Święto niepodległości.
- Co symbolizuje Grób Nieznanego Żołnierza?
- Nasze krajobrazy.
- W górach.
- Nad morzem.
- Polskie rzeki.
- Spacerujemy po nizinach.
- Wędrujemy po wyżynach.
- Wędrówki po Polsce.
HASŁO DNIA: WĘDRÓWKI PO POLSCE Temat: Zachęcamy do zwiedzania atrakcyjnych zakątków naszego kraju. Ewaluacja bloku tematycznego " Polska to moja Ojczyzna". Swobodna ekspresja słowna, plastyczna, muzyczna, ruchowa.
Ogólne zadania edukacyjne:
- budzenie wrażliwości na piękno krajobrazu ojczystego
- doskonalenie umiejętności korzystania z mapy
- wdrażanie do dłuższych wypowiedzi na określony temat
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej uczniów
- rozwijanie zdolności celowego i twórczego działania
- kształtowanie umiejętności korzystania ze zdobytej wiedzy
Oczekiwane efekty aktywności ucznia
Uczeń:
- zna charakterystyczne cechy krajobrazów Polski
- umie wskazać poznane krainy na mapie
- wykorzysta zdobytą wiedzę do przekonania osób o pięknie danego regionu
- wykaże się umiejętnością pisania swobodnych tekstów
- sprawdza w słowniku ortograficznym pisownię wyrazów sprawiających trudności ortograficzne
- stosuje wielką literę w pisowni nazw geograficznych
- wykona zadanie zgodnie z pisemną instrukcją
- wykorzysta zgromadzone materiały do prezentacji wykonanego zadania
- potrafi planować, organizować, rozwiązywać problem, współdziałać w zespole, oceniać własną pracę i kolegów
METODY: problemowo-twórcza, rozmowa, ćwiczenia praktyczne FORMY: indywidualna, zbiorowa, praca w grupach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Mapa fizyczna Polski, słowniki ortograficzne, karty pracy, materiały potrzebne do wykonania pracy plastycznej, kartki do pisania PRZEBIEG ZAJĘĆ
- Powitanie i wysłuchanie "Wiadomości dnia".
- Odwołanie się do wcześniej zdobytych wiadomości i umiejętności
- wskazywanie na mapie regionów Polski ( morze, góry, wyżyny, niziny...)
- rozmowa z dziećmi na temat atrakcyjności wymienionych miejsc.
- Podanie tematu zajęć.
( Dzieci mają wyobrazić sobie, że są pracownikami biura podróży i mają zachęcić turystów do odwiedzania wyszczególnionych regionów)
- Podział na grupy
- odczytanie kart pracy
- organizacja pracy, planowanie
- Praca w grupach
- rozwiązywanie problemów w sposób twórczy
- efektywne współdziałanie
- Prezentacja efektów pracy przez grupy.
- Samoocena i ocena
- ocena pracy i zaangażowania kolegów przez lidera grupy
- ocena nauczyciela – słowna
opracowała: Monika Piernikowska
GRUPA I
KARTA PRACY
- Spróbuj w ciekawy sposób przekonać turystów, aby na miejsce swego wypoczynku wybrali się w góry.
- W tym celu wykorzystajcie zdobyte wiadomości i jak najwięcej znanych Wam form pracy: słowną, plastyczną, muzyczną, inscenizację, swobodny tekst i inne.
- Zaprezentujcie swą pracę kolegom.
Życzę wspaniałych, twórczych pomysłów i wesołej zabawy!
GRUPA II
KARTA PRACY
- Spróbuj w ciekawy sposób przekonać turystów, aby na miejsce swego wypoczynku wybrali się nad morze.
- W tym celu wykorzystajcie zdobyte wiadomości i jak najwięcej znanych Wam form pracy: słowną, plastyczną, muzyczną, inscenizację, swobodny tekst i inne.
- Zaprezentujcie swą pracę kolegom.
Życzę wspaniałych, twórczych pomysłów i wesołej zabawy!
GRUPA III
KARTA PRACY
- Spróbuj w ciekawy sposób przekonać turystów, aby na miejsce swego wypoczynku wybrali się na wyżyny.
- W tym celu wykorzystajcie zdobyte wiadomości i jak najwięcej znanych Wam form pracy: słowną, plastyczną, muzyczną, inscenizację, swobodny tekst i inne.
- Zaprezentujcie swą pracę kolegom.
Życzę wspaniałych, twórczych pomysłów i wesołej zabawy!
GRUPA IV
KARTA PRACY
- Spróbuj w ciekawy sposób przekonać turystów, aby na miejsce swego wypoczynku wybrali się na niziny.
- W tym celu wykorzystajcie zdobyte wiadomości i jak najwięcej znanych Wam form pracy: słowną, plastyczną, muzyczną, inscenizację, swobodny tekst i inne.
- Zaprezentujcie swą pracę kolegom.
Życzę wspaniałych, twórczych pomysłów i wesołej zabawy!
GRUPA V
KARTA PRACY
- Spróbuj w ciekawy sposób przekonać turystów, aby na miejsce swego wypoczynku wybrali się nad rzekę.
- W tym celu wykorzystajcie zdobyte wiadomości i jak najwięcej znanych Wam form pracy: słowną, plastyczną, muzyczną, inscenizację, swobodny tekst i inne.
- Zaprezentujcie swą pracę kolegom.
Życzę wspaniałych, twórczych pomysłów i wesołej zabawy! |