|
Plan wynikowy z języka polskiego dla kl VI szkoły specjalnej sem II
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4188 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Proponuję plan wynikowy z języka polskiego dla klasy VI szkoły podstawowej specjalnej. Plan został napisany w korelacji z podręcznikiem -Język Polski - Dziś i wczoraj Marii i Krzysztofa Pietracha.
PLAN WYNIKOWY Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ SPECJALNEJ SEMESTR II
Tematyka liczba godzin |
Wymagania podstawowe Uczeń: |
Wymagania ponadpodstawowe Uczeń: |
Środki dydaktyczne: |
Jak spędziłem ferie 1g |
- Wypowiada się w kilku zdaniach n/t ferii
- uzupełnia tekst n/t ferii
- rysuje ilustrację
- nadaje tytuł ilustracji
|
- Komponuje wielozdaniową wypowiedź n/t ferii zimowych
- redaguje samodzielną wypowiedź (opowiadanie)
|
|
Pan Astronom mówi o znakach zodiaku - 1g |
- Zapisuje swoją datę urodzin
- wyszukuje swój znak zodiaku w Księdze znaków
- czyta głośno wiadomości n/t swego znaku zodiaku
|
- Wymienia planety Układu Słonecznego
- porównuje własne cechy z opisanymi w Księdze znaków
|
Podr str188 Księga znaków |
Z historii Polski. Mieszko I -1g |
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- odnajduje wskazany fragment w tekście
- redaguje opis woja ( z pomocą gotowych wyrazów)
|
- Wyszukuje w encyklopedii wskazane fragmenty
- komponuje kilkuzdaniowy opis woja
|
Podr str 253 Encyklopedia Historyczna dla młodzieży |
Bolesław Chrobry – pierwszy król polski - 1g |
- Czyta głośno fragmenty tekstu
- opowiada zdarzenia z czytanki
- redaguje streszczenie opowiadania
- prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó”wymiennym
|
- Podaje zasady pisowni „ó” ” wymienne
- wylicza cechy dobrego króla
|
Podr str 254 ćw str 70 |
Król Kazimierz Wielki Akademia Krakowska – 1g |
- Słucha z uwagą czytanego tekstu
- uzupełnia zdania wiadomościami z czytanki
- rozwiązuje krzyżówkę n/t Akademii
- prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó
|
- Komponuje kilkuzdaniową wypowiedź n/t Akademii Krakowskiej
- prawidłowo stosuje pisownię z „ó” niewymiennym
|
Podr str 263 – 267 ćw str 71 |
Ewaluacja |
Formy i narzędzia ewaluacji: Uwagi:pisemna: test n/t wiadomości o królach, opis wojaustna: opowiadanie |
Wielcy odkrywcy: Mikołaj Kopernik - 1g |
- Czyta tekst ze zrozumieniem
- pisze życiorys M. Kopernika
- prawidłowo stosuje pisownię „ów; ówka”
|
- Odnajduje w encyklopedii wiadomości o M. Koperniku
- wyjaśnia w kilku zdaniach odkrycie M. Kopernika
|
Podr str 277 cw str 72 Encyklpoedia |
Krzysztof Kolumb - 1g |
- Słucha z uwagą czytanego tekstu
- odnajduje w tekscie wskazany fragment
- pisze notatkę z podróży Kolumba
- prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „ó” niewymiennym
|
- Pokazuje Amerykę na mapie Świata
- opowiada w kilku zdaniach opodróży K. Kolumba
|
Podr str 279 ćw str 73 Encyklopedia , mapa |
Jan Gutenberg - 1g |
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- odnajduje w tekscie wskazany fragment
- przepisuje wybrane fragmenty do zeszytu
- zapisuje krótki tekst pieczątkami literowymi
|
- Odnajduje w encyklopedii wiadomości o J. Gutenbergu
|
Podr str 275 pieczątki literowe encyklopedia |
Wielcy Polacy: Jan Matejko - 1g |
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- ogląda zuwagą obrazy Matejki w albumie
- opisuje w kilku zdaniach wybrany obraz
- przepisuje opis do zeszytu
|
- Odnajduje w encyklopedii wiadomości o J. Matejko
- redaguje opis wybranego obrazu
|
Podr str 302 encyklopedia album |
Henryk Sienkiewicz – 2 g |
- Słucha z uwagą opowiadania nauczyciela
- zapisuje tytuły książek
- ogląda fragment filmu „ W pustyni i w puszczy”
- szereguje kolejność zdarzeń w filmie
- rozwiązuje krzyżówkę n/t filmu
|
- Odnajduje w encyklopedii wiadomości o H. Sienkiewiczu
- opowiada w kilku zdaniach przygodę bohaterów
|
Encyklopedia, film |
Ewaluacja |
Formy i narzędzia ewaluacji: Uwagi:pisemna: test niedokończonych zdań , dyktandoustna: opowiadanie, rozmowy |
Lektura – 3 g
|
|
|
|
Piszę bez błędów - 1g |
- Prawidłowo stosuje pisownię wyrazów z „h” i „ch” - ćwiczenia
|
|
Ćw str 74 -77 |
Telewizor - 1g |
- Wymienia zasady oglądania tv
- zapisuje zasady
- wybiera z programu tv audycje i uzasadnia swój wybór
- pisze krótkie streszczenie ulubionej audycji
|
- Wyjaśnia dlaczego tv może być niebezpieczna dla dzieci i młodzieży
- wymienia audycje telewizyjne przeznaczone dla młodzieży
|
Podr str 195, program telewizyjny |
Czy artysta zmieni pędzel na komputer? 1g |
- Pracuje na komputerze w pracowni komputerowej
|
|
|
W marcu jak w garncu – 1g |
- Czyta głośno wiersze z odpowiednią intonacją
- układa przysłowia z rozsypanek wyrazowych
- wskazuje czasowniki w tekście
|
- Wymienia inne przysłowia ludowe
- podaje definicję czasownika
|
Podr str 191 karty pracy |
Marzanna. Zwyczaje i tradycje. - 2g |
- Aktywnie uczestniczy w zabawie szkolnej
- opisuje Marzannę
- redaguje sprawozdanie z uroczystości
|
- Samodzielnie układa i zapisuje sprawozdanie z uroczystości szkolnej
- przygotowuje i prowadzi konkursy
|
Podr str 162 |
Teatr 1g |
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- omawia zasady zachowania sie w teatrze
- podaje różnice między teatrem a kinem
|
- Wyjaśnia zasady teatralnego „savoir- vivru”
- odnajduje w encyklopedii hasła
|
|
Jak oglądać przedstawienie teatralne - 2g |
- Ogląda z uwagą przedstawienie teatralne
- pisze streszczenie oglądanej sztuki
- inscenizuje ruchem scenki dramowe
|
- Ocenia przedstawienie teatralne
|
Podr str 229 |
Co to jest reklama?- 1g
|
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- wie i potrafi wyjaśnić co to jest reklama i czemu służy
- omawia wybrane reklamy telewizyjne
|
- Tworzy własny plakat reklamowy
- wskazuje dobre i złe strony reklamy
|
Podr str 230 |
Powtórzenie pisowni wyrazów z „h” i ch”i „ó” , „u”- 1g
|
- Rozwiązuje krzyżówki, szarady słowne
- pisze dyktando
|
|
Ćw 78 - 84, karty pracy |
Święta Wielkanocne – 3 g |
- Czyta tekst cicho i głośno
- wymienia zwyczajeWielkanocne
- porównuje zwyczaje świąteczne
- podaje przepis na ulubioną potrawę
- redaguje opis stołu wielkanocnego
- redaguje życzenia świąteczne
|
- Określa nastrój Świąt Wielkanocnych
- opowiada o mniej znanych zwyczajach świątecznych
- wykonuje ozdobną kartkę świąteczną
|
Podr str 163 - 164 |
Prima aprilis -1g |
- Czyta głośno tekst z odpowiednią intonacją
- opowiada n/t żartów prima aprilisowych
- redaguje opowiadanie n/t wymyślonego żartu
|
- Komponuje wielozdaniową wypowiedź n/t przygody
- ocenia stosowność niektórych żartów
|
Podr str 202 |
Dzień Ziemi. Pisownia nie z czasownikami. – 2g
|
- Wylicza podstawowe zasady ochrony środowiska
- czyta turystyczny savoir – vivre
- prawidłowo stosuje pisownie nie z czasownikami
|
- Planuje działania chroniące środowisko
- wyjśnia zasady dobrego zachowania w czasie wycieczek turystycznych
|
Podr str 206 ćw str 84 |
Chora rzeka. Smok i smog. Pisownia nie z przymiotnikami – 1g
|
- Czyta głośno wiersz z odpowiednią intonacją
- podaje przykłady działań człowieka, które powodują niszczenie środowiska
- prawidłowo stosuje pisownię nie z przymiotnikami
|
- Omawia zachowania ludzi, niszczące środowisko
- podaje propozycje zachowań chroniących środowisko
|
Podr str 208 ćw 87 |
Legendy regionu. Prawda i fikcja w legendzie. Zabytki Szczecina -3g |
- Czyta legendy cicho ze zrozumieniem
- opowiada treść legend
- odróznia elementy fikcji i prawdy w legendach
- aktywnie uczestniczy w wycieczce do centrum Szczecina
- odnajduje i nazywa zabytki Szczecina w albumie
- pisze notatkę o mieście
|
- Wykonuje album o Szczecinie
- zna i opowiada co najmniej dwie legendy o Szczecinie
|
Album o Szczecinie legendy |
Ewaluacja |
Formy i narzędzia ewaluacji: Uwagipisemna: test n/t wiadomości o Sczecinie, dyktandoustna: opowiadanie
|
Święta majowe 1g |
- Wyszukuje hasła w encyklopedii
- zapisuje notatkę n/t święta 1 i 3 Maja
- przepisuje definicję konstytucji
|
- Wyjaśnia co to jest konstytucja
- czyta i omawia fragmenty KonstytucjiRP
|
Podr str 156 |
Europa, czyli we wspólnym domu 3g
|
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- przygotowuje samodzielnie informacje o wybranym kraju
- prezentuje wiadomości na forum klasy
- aktywnie uczestniczy w konkursie o Unii Europejskiej
|
|
Podr str169, encyklopedie Czasopismo: Wolly zwiedza Świat |
Lektura 3 g
|
|
|
|
Bukiecik dla mamy. Co mama robi w domu? - 2g
|
- Czyta wiersze głośno z odpowiednią intonacją
- redaguje krótką wypowiedź „Za co kocham moją mamę”
- pisze życznia dla mamy
- prawdłowo stosuje pisownię Tobie, Ciebie itp. w życzeniach
|
- Uczy się wiersza na pamięć
- recytuje wiersz na forum klasy
- wykonuje ozdobną laurkę
- inscenizuje ruchem i gestem czynności wykonywane przez mamę
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia na znajomość części mowy
|
Podr str 104 |
O prawach dziecka – 2 g |
- Aktywnie uczestniczy w zabawie szkolnej
- odczytuje wybrane prawa dziecka
- prawidłowo tworzy skróty wybranych wyrazów
|
- Wyjaśnia wybrane prawa dziecka
- tworzy plakat na imprezę „Dzień Dziecka”
|
Podr str 107 ćw str90- 91 |
O przyjaźni – 1g
|
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- wymienia obowiązki wobec zwierząt domowych
- opisuje wybrane zwierzątko
- prawidłowo dzieli wyrazy przy przenoszeniu
|
- Czyta głośno tekst z odpowiednią intonacją
- opowiada o opiece nad swoim zwierzątkiem domowym
|
Podr str 109 ćw str 92 -93 |
Przyjacielska pomoc – 1g
|
- Czyta cicho tekst ze zrozumieniem
- tworzy plan wydarzeń ( z pomocą)
- opowiada treść opowiadania w/g planu wydarzeń
- prawidłowo stosuje znaki przestankowe
|
- Komponuje wielozdaniową wypowiedź n/t przyjacielskiej pomocy
- uzasadnia dlaczego warto mieć przyjaciół
|
Podr str 221 |
Jak Karusek szukał Anielki - 1g |
- Słucha z uwagą czytanego tekstu
- opowiada o miłości psa do dziewczynki
- zapisuje notatkę o B. Prusie
|
- Odnajduje hasło w encyklopedii
- wymienia inne utwory B. Prusa
|
Podr str 224 encyklopedia |
Piszemy ogłoszenie – 1g
|
- Zna schemat kompozycyjny ogłoszenia
- czyta na głos przykładowe ogłoszenia
- pisze proste ogłoszenie na dowolny temat
|
- Podaje przykłady ogłoszeń
- pisze wzorowe ogłoszenie
- prawidłowo stosuje zasady ortografii
|
Ćw str 104 -106 |
Lato – letnia ulewa – 1g
|
- Czyta głośno wiersze z odpowiednią intonacją
- wymienia cechy lata
- redaguje prosty opis lata
|
- Gromadzi słownictwo do opisu lata
- redaguje wielozdaniowy opis lata
- prawidłowo stosuje zasady ortografii
|
Podr str 220 ćw str 106 - 107 |
Dzień Ojca - 1g |
- Czyta wiersze z odpowiednią intonacją
- opowiada o pracy zawodowej i domowej ojców
- aktywnie bierze udział w inscenizacji „ Praca mojego taty”
|
- Redaguje opis własnego ojca
- rozwiązuje rebusy i krzyżówkę na temat
|
Podr str 110 |
Powtarzamy pisownię trudnych wyrazów - 1g |
- Prawidłowo stosuje zasady ortograficzne w ćwiczeniach, krzyżówkach, rebusach ( wyrazy z „ó, u rz, ż, ch, h”)
|
|
ćwiczenia |
Pozdrowienia z wakacji - 2g |
- Wypowiada się w kilku zdaniach n/t planów wakacyjnych
- pisze krótkie pozdrowienia z wakacji
- rysuje obrazek „ Wakacje”
- czyta głośno wakacyjne wiersze
|
- Prawidłowo stosuje znaki przestankowe i zasady ortografii w pisaniu pozdrowień
- odnajduje w tekście wskazane fragmenty
- pokazuje na mapie Polski wskazane miejsca
|
Podr str 318 mapy |
Bezpieczne wakacje - 1g |
- Wymienia zasady bezpiecznego zachowania sie w czasie wakacji
- zapisuje „dobre rady”
- wykonuje ilustrację pt „Wakacje”
|
- Przewiduje niebezpieczeństwa
|
Plansza z radami | Opracowała Agata Kowalska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|