|
C7P
C7PC7P | | Żołnierze
10 Brygady Kawalerii
przy C7P. | Dane podstawowe |
Państwo
|
Polska
| Producent |
PZInż
| Trakcja | gąsienicowa | Typ | ciągnik artyleryjski | Historia | Prototyp | 1931 - 1934 | Lata produkcji | 1934 - 1939 | Wyprodukowano | 151 | Dane techniczne | Silnik | silnik wysokoprężny PZInż. 235 |
Moc
| 115 KM | Nacisk jedn. | 54 kPa | Wymiary | Długość kadłuba | 4600 mm | Szerokość | 2400 mm | Wysokość maks. | 2400 mm | Prześwit | 380 mm | Masa | Masa własna | 8-8,5 t | Poj. zb. paliwa | 150 l | Osiągi | Prędkości maksymalne | Na drodze | 26 km/h
km/h
| Zdolność pokonywania przeszkód | Brody bez przygotowania | 100 cm | Rowy | 180 cm | Stoki o nachyleniu do | 36% | Zasięg | 150 km
km
| Dane operacyjne | Wyposażenie dodatkowe | wyciągarka linowa napędzana od silnika, hak holowniczy z samoczynną blokadą | Użytkownicy | 1934 - 1939 Polska, 1939-? Niemcy |
C7P - gąsienicowy
ciągnik artyleryjski
, konstrukcji polskiej, z okresu przed II wojną światową. HistoriaCiągnik artyleryjski C7P został opracowany w latach
1933
-
1934
w Biurze Studiów PZInż. Jego projektantem był inż. Witold Jakusz. Do budowy nowego pojazdu zastosowano szereg podzespołów z przygotowywanego równolegle do produkcji seryjnej czołgu lekkiego
7TP
. Były to: elementy kadłuba, układ jezdny i kierowania, zawieszenie, silnik i przeniesienie napędu. Prototypowe ciągniki, znane pod oznaczeniem C6P, C6T i C7TP, miały silniki umieszczone z przodu pojazdu. Później jednostka napędowa została przeniesiona do tyłu w położenie typowe dla czołgu
7TP
. Pojazdy napędzane były silnikami wysokoprężnymi PZInż. 235. Była to opracowana w Polsce lżejsza odmiana licencyjnego silnika Saurer BLDb. Był on stosowany w produkowanych w kraju ciężarówkach i autobusach marki
Saurer
. SłużbaCiągniki C7P były stosowane w
Wojsku Polskim
w oddziałach artylerii najcięższej, broni pancernej i saperów. - W artylerii - holowały, rozłożone na części, ciężkie
moździerze wz. 1932 kal. 220 mm.
wraz z obsługą i zapasem amunicji.
- W broni pancernej - były wykorzystywane jako ciągniki ewakuacyjne do holowania uszkodzonych czołgów
7TP
i
Vickers E
.
- W jednostkach saperskich - stosowano je do ciągnięcia przyczep ze sprzętem i materiałami, a także do zrywania torów kolejowych.
Dodatkowe dane taktyczno-techniczne- Silnik - PZInż. 235 (Saurer CBLDb), wysokoprężny, 6-cylindrowy, 4-suwowy, górnozaworowy, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 8550 cm3,
stopień sprężania
16,5-:1, moc 115 KM (86,6 kW) przy 1800 obr/min.
- Zużycie paliwa - 96 - 120 l/100 km
Inne hasła zawierające informacje o "C7P":
Ciągnik
...
C7P
C7PŻołnierze
10 Brygady Kawalerii
przy C7P.Dane podstawowe
Państwo
Polska
Producent
PZInż
TrakcjagąsienicowaTypciągnik artyleryjskiHistoriaPrototyp1931 - 1934Lata produkcji1934 - ...
Inne lekcje zawierające informacje o "C7P":
Hasło nie występuje w innych lekcjach!
|
|
|
|