|
OHC
OHCSchemat zaworów głowicy w układzie DOHC OHC (Over Head Camshaft) (
ang.
: dosł: wałek ponad głowicą) - rodzaj układu rozrządu
silnika
, w którym
wałek rozrządu
znajduje się w
głowicy
. Napędzany jest on zwykle za pomocą zębatego, elastycznego paska rozrządu lub w innych typach i mocnych silnikach
łańcuchem
. Wyjątkowo zdarza się również napęd za pomocą kół zębatych. Dla tego typu rozwiązania stosuje się dwa układy: Zaletą układu jest brak pośrednich elementów
rozrządu
(popychaczy, dźwigni zaworowych) wymagających smarowania i mogących ulec awarii oraz dobra szybkobieżność silnika wynikająca z braku zwłoki w napełnianiu silnika ładunkiem i opróżnianiu go ze spalin. Wadą jest złożona konstrukcja głowicy silnika. Opanowanie technologii produkcji silników OHC, w połączeniu z ich zaletami sprawiła, że nowych konstrukcyjnie silników spalinowych małej i średniej mocy z innym rodzajem rozrządu (
OHV
czy tym bardziej
SV
), praktycznie się nie spotyka. Zobacz też:
Inne hasła zawierające informacje o "OHC":
OHC
Schemat zaworów głowicy w układzie DOHCOHC (Over Head Camshaft) (
ang.
: dosł: wałek ponad głowicą) - rodzaj układu ...
Wałek rozrządu
...
OHV
...
Inne lekcje zawierające informacje o "OHC":
Hasło nie występuje w innych lekcjach!
|
|
|
|