2003 w grach komputerowych
2003 w grach komputerowychTen artykuł opisuje ważne wydarzenia w
2003
roku w
grach komputerowych i wideo
. Zobacz też:
Historia gier komputerowych
.
Wydarzenia-
27 lutego
- Academy of Interactive Arts & Sciences rozpoczyna szóste wydanie corocznego plebiscytu Interactive Achievement Awards.
-
6
-
9 marca
-
Game Developers Conference
rozpoczyna trzecią edycję corocznych Game Developers Choice Awards i piątą edycję Gama Network również corocznych Independent Games Festival (IGF).
-
14
-
16 maja
- dzięwiąte targi
Electronic Entertainment Expo
(E3) w
Los Angeles
Convention Center; szósta edycja Game Critics Awards dla Najlepszych z E3 (Best of E3).
-
maj
- powstanie polskiej gry internetowej
Gotyx
.
-
16 czerwca
- Interactive Digital Software Association (IDSA) zmienia nazwę na Entertainment Software Association (ESA).
-
1 września
-
DreamWorks SKG
i Tecmo zapowiada filmową adaptację gry komputerowej
Fatal Frame
. Przy produkcji filmu udział wezmą John Rogers i
Steven Spielberg
.
-
20 września
- Rodziny Aarona Hamela i Kimberly Bede, dwojga młodzieńców zastrzelonych przez nastolatków Williama i Josha Bucknera (którzy podczas śledztwa przyznali, że ich czyny były zainspirowane grą
Grand Theft Auto III
) wygrały $246 milionów dolarów w procesie przeciwko
producentowi
gry
Rockstar Games
, jej
wydawcy
Take-Two Interactive
, sieci sklepów
Wal-Mart
i producentowi konsoli
Sony
.
-
31 października
-
BAFTA
(British Academy of Film and Television Arts) będzie od następnej edycji plebiscytu (która odbędzie się w lutym 2004 roku) przyznawać nagrody również w kategorii gier komputerowych, czyli nagrody BAFTA Games Awards.
- Listopad - Kazushige Nojima odchodzi ze
Square Enix
.
-
listopad
- powstanie polskiej gry internetowej
Arena Albionu
.
Hardware Biznes-
19 lutego
-
Microsoft
ogłasza , że zamierza kupić Connectix Corp.
-
Take-Two Interactive
kupuje TDK Mediactive, Inc.
-
Infogrames
, Inc., a subsidiary of Infogrames Entertainment SA renames itself
Atari
-
Square Co., Ltd.
i Enix Corporation łączą się, tworząc
Square Enix Co., Ltd.
-
CNN/Money
podaje, że gry komputerowe to przemysł wart 10 miliardów dolarów
- Maj -
The 3DO Company
ogłasza bankructwo
-
Sierpień
-
Microsoft
ogłasza, że
ATI
będzie producentem
procesora graficznego
dla konsoli nowej generacji nazwanej na razie
Project Xenon
. Ich poprzedni kontrakt z firmą
NVIDIA
był zakończony, ale
GPU
Xboxa
dalej był produkowany.
- Grudzień -
Interplay
zamyka
Black Isle Studios
- Koniec 2003 -
Nintendo
kupuje udziały w
japońskiej
firmie zabawek
Bandai
jednocześnie stając się jednym z 10 największych udziałowców Bandai
- Koniec 2003 -
GameSpot
informuje, że nieprawdą były oświadczenia
Nintendo
i
Bandai
o rzekomym przejęciu przez Nintendo firmy Bandai. Nintendo pracuje z japońską instytucją bankową, której Bandai i Nintendo są klientami, nad próbą przejęcia Bandai
- Koniec 2003 - Data East bankrutuje.
Wydane gry Trendy
Gry komputerowe
nadal tracą udziały na rzecz gier wydawanych na konsole. Ich sprzedaż spadła w USA o 14% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
(NPD)
Całkowita sprzedaż gier wzrosła do 7 miliardów dolarów, przy czym gry dostępne na konsole miały tutaj udział 5,8 mld dolarów, a gry komputerowe pozostałe 1,2 mld dolarów. Konsole gier wideoDominującymi
konsolami gier wideo
w roku 2003 były: Przenośne konsoleDominującą
przenośną konsolą gier wideo
w roku 2003 był: W tym roku również pojawiły się dwie nowe przenośne konsole gier wideo,
Game Boy Advance SP
(rozszerzony
GBA
) i
Nokia
N-Gage
. Sprzedaż gier komputerowychLista dziesięciu najlepiej sprzedających się gier komputerowych w
Stanach Zjednoczonych
. (odnośnie do
NPD
)
Inne hasła zawierające informacje o "2003 w grach komputerowych":
Biegun północny
...
Mieszko II Lambert
...
Nadciśnienie tętnicze
...
Oddychanie komórkowe
...
Linz
...
Brno
...
Kazimierz Wołkowycki
...
Wiktor Sukiennicki
...
Žalgiris Kowno
...
Ratusz w Kownie
...
Inne lekcje zawierające informacje o "2003 w grach komputerowych":
232 Kultura i nauka w latach 1945 ? 2003 (plansza 21)
...
232 Kultura i nauka w latach 1945 ? 2003 (plansza 20)
...
232 Kultura i nauka w latach 1945 ? 2003 (plansza 12)
...
|