|
| A4 |
|
Długość: | 205
km
|
Dystrykty
|
Dystrykt Południowy
,
Dystrykt Centralny
,
Dystrykt Tel Awiw
,
Dystrykt Hajfy
,
Dystrykt Północny
|
południe-północ przebieg trasy |
---|
| |
przejście graniczne
PS-IL
Strefa Gazy
-
Przejście graniczne Erez
| | | | Autostrada Południowego Wybrzeża (status drogi ekspresowej) | | (1,9) |
Erez
| | (2) |
Netiv HaAsara
| | (4) |
Yad Mordechai
| | (4,2) |
Yad Mordechai
34
| | (6) |
Ziqim
| | (6,1) |
Gevar'am
| | (8) |
Mavqi'im
| | (9) |
Port Aszkelon
| | (11) |
Bat Hadar
| | (11,5) |
Bet Shiqma
/
Ge'a
/
Talmei Yafe
| | (12) |
Aszkelon
(Migdal) | | (13) |
Aszkelon
35
| | (14) |
Aszkelon
/
Kfar Silver
3
| | (14,5) |
Aszkelon
(Neve Dekalim) | | (20) |
Nitsanim
| | (20,2) |
Nitsan
/
Nitsan Bet
| | (22) |
Beit Ezra
| | (23) |
Emunim
/
Sde Uziyahu
/
Ezer
| | (24) |
Sde Uziyahu
| | (24,5) |
Aszdod
(strefa przemysłowa Ad Halom) | | | | | |
Aszdod
(Rova 9) | | |
Gan Yavne
/
Shtulim
| | | | Autostrada Aszdod-Tel Awiw (status autostrady) | | (33) |
Gan HaDarom
42
| | (34) |
Bnei Darom
41
| | (42) |
Jawne
| | (49) |
Riszon Le-Cijon
20
| | (50) |
Riszon Le-Cijon
(strefa przemysłowa Me'uyan Sorek) | | (53) |
Riszon Le-Cijon
42
| | (55) |
Riszon Le-Cijon
| | (59) |
Holon
/
Azor
/
Mishmar HaShiv'a
44
| | (60) |
Gannot
1
| | | | Autostrada Geha (status autostrady) | | (60,5) |
Gannot
| | (62) |
Ramat Gan
/
Or Yehuda
| | (64) |
Ramat Gan
(Sheba Medical Center) | | (65) |
Uniwersytet Bar-Ilan
/
Qiryat Ono
/
Giv'at Shemuel
| | (66) |
Bnei Brak
/
Giv'at Shemuel
| | (68) |
Bnei Brak
/
Petah Tikwa
| | (72) |
Ramat Hasharon
5
| | | | Autostrada Tel Awiw-Hajfa (status drogi ekspresowej) | | (74) |
Ramat Hasharon
(Israel Weapon Industries) | | (78) |
Ra'anana
/
Kfar Malal
| | (78,5) |
Ra'anana
/
Kfar Saba
| | | | | |
Ra'anana
/
Kfar Saba
(Otwarty Uniwersytet Izraela) | | | | | (82) |
Batsra
/
Sede Warburg
| | (83) |
Bnei Syjon
| | (85) | (więzienie Hadarim) | | (85,5) | (więzienie Hadarim) | | (86) |
Tel Mond
/
Herut
| | (87,5) |
Even Yehuda
/
Bnei Dror
/
Tel Mond
| | (89) |
Even Yehuda
| | (90,5) |
Tzoran-Kadima
/
Even Yehuda
| | (93) |
Pardesiya
/
Tzur Moshe
| | (95) |
Gannot Hadar
/
Beit Yitzhak
/
Kfar Yona
57
| | (98) |
Kfar Monash
/
Kfar Yedidia
| | (100) |
HaOgen
/
Mishmar HaSharon
/
Ma'abarot
/
Kfar Haim
/
Hadar Am
| | (102) |
Kfar Vitkin
| | (102,5) |
Elyashiv
| | (104) |
Geulay Teiman
/
Kfar HaRo'e
/
Hibbat Syjon
| | (104,5) | (strefa przemysłowa Emek Hefer) | | (109) |
Hadera
(Bialik) | | (109,5) |
rondo
Hadera
(Ha-Mea Square) | | (110) |
Hadera
(Rambam i Ganei Alno) | | (110,3) |
Hadera
(strefa przemysłowa) | | (110,5) |
Hadera
(Neve Hayim) | | (110,7) |
Hadera
(strefa przemysłowa) | | (111) |
Hadera
| | (113) |
Cezarea
| | (116) |
Or Aqiva
(Ganei Or) | | (118) |
Or Aqiva
/
Binyamina-Giv'at Ada
| | | | (status drogi krajowej) | | (120) |
Beit Hanania
/
Dżisr a-Zarka
| | (123) |
Maagan Michael
| | (124,5) |
Ma'ayan Tzvi
/
Zikhron Ya'aqov
| | (125,5) |
Zikhron Ya'aqov
| | (126) |
Fureidis
| | (127) |
Fureidis
| | (128) |
Nahsholim
/
Dor
| | (131) |
Ein Ayala
| | (132) |
Ofer
/
Kerem Maharal
| | (132,2) |
HaBonim
| | (132,7) |
Tsrufa
| | (133) | (szkoła Hof Hacarmel) | | (134) |
Geva Karmel
| | (136) |
Ein Carmel
| | (139) |
Ein Hod
/
Nir Etzion
| | (140) |
Atlit
| | (140,2) | (Szkoła Beit Tzvi) | | (141) |
Megadim
| | (144) |
HaHoterim
| | (145) |
Tirat Karmel
| | (146) |
Kfar Galim
| | | | (status drogi ekspresowej) | | (147) |
Tirat Karmel
(Strefa przemysłowa) | | (147,2) |
Tirat Karmel
(Netvision) | | (147,5) |
Tirat Karmel
(Sha'ar Hacarmel Commercial Area) | | (148,5) |
Hajfa
(Międzynarodowe Centrum Konferencyjne) | | (149) |
Hajfa
(Park Przemysłowy MATA)
2
| | (150) |
Hajfa
(Neve David) | | (151) |
Hajfa
(Ramat Haviv) | | (152) |
Hajfa
(Kiryat Shprintsak) | | (152,5) |
Hajfa
(Ein Ha-Yam) | | (153,5) |
Hajfa
(Ein Ha-Yam) | | (154) |
Hajfa
(Allenby Street) | | (154,1) |
Hajfa
(Salvador Street) | | (154,3) |
Hajfa
(Kiryat Eliezer) | | (154,7) |
Hajfa
(Kiryat Eliezer) | | (155) |
Hajfa
(
Hajfa Bat Galim
) | | (155,3) |
Hajfa
(Kiryat Eliahu) | | (155,5) |
Hajfa
(German Colony) | | (155,8) |
Hajfa
(
Hajfa Merkaz-Hashmona
) | | (156,1) |
Hajfa
(Sha'ar Palmer Street) | | | | Autostrada Północnego Wybrzeża (status drogi ekspresowej) | | (156,6) |
Hajfa
(
Port Hajfa
) | | (157) |
Hajfa
(Kiryat Rabin) | | (158) |
Hajfa
(Hadar HaCarmel)
22
| | (158,2) |
Hajfa
(Nahala) | | (158,3) |
Hajfa
(al-Khalisa) | | (158,4) |
Hajfa
(Tel Amal) | | (158,7) |
Hajfa
(Port Kiszon) | | (161) |
Hajfa
(Nesher) | | (161,5) |
Hajfa
(Port Kiszon) | | (162) |
Hajfa
(Kishon) | | (162,1) |
Hajfa
(Ha-Ashlag Street) | | (162,7) |
Hajfa
(Hahemesh Street) | | (163,5) |
Hajfa
(Rafineria) | | (164) |
Haifa Airport
| | (164,5) |
Hajfa
(Hutsot Ha-Mifratz) | | (166) |
Hajfa
/
Qiryat Ata
| | (166,5) |
Hajfa
/
Qiryat Bialik
| | (167) |
Qiryat Bialik
/
Kfar Bialik
| | (167,3) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Goshen Street) | | (167,6) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Ussiskhin Street) | | (167,7) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Ha-Gefen Street) | | (168,5) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Tsabar Center) | | (169,2) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Shivtei Israel Street) | | (170) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Rabin Street) | | (170,6) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
(Kiryon) | | (171) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
| | (171,5) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
| | (172) |
Qiryat Bialik
| | (172,5) |
Qiryat Bialik
/
Qiryat Motzkin
/
Qiryat Yam
| | (173) |
Qiryat Bialik
(Hen Street) | | (174) |
Qiryat Bialik
(Strefa przemysłowa Tsur Shalom) | | (175) |
Kfar Masaryk
| | (175,5) |
Kfar Masaryk
(Strefa przemysłowa Sha'ar Na'aman) | | (176) |
Kfar Masaryk
/
Ein HaMifratz
| | (176,5) |
Ein HaMifratz
(Strefa przemysłowa Elrom) | | (177) |
Ein HaMifratz
/
Akka
| | (179) |
Akka
| | (182,8) |
Shomrat
| | (183) |
Bustan HaGalil
/
Akka
| | (184) |
Lohamey HaGeta'ot
(Hatzerot Yassaf) | | (184,3) |
Lohamey HaGeta'ot
| | (186) |
Regba
| | (186,3) |
Shavei Tzion
| | (186,5) |
Mazra'a
| | (187) |
Mazra'a
/
Evron
| | (187,5) |
Naharija
(Ein Sara Havatika) | | (188) |
Evron
| | (188,5) |
Naharija
(Giv'at Usishkin) | | (189,5) |
Naharija
(Giv'at Usishkin) | | (190) |
Naharija
| | | | (status drogi krajowej) | | (190,2) |
Naharija
(Kiryat Asor) | | (190,3) |
Naharija
(Ha-Meyasedim Street) | | (191) |
rondo
Naharija
(Giv'at Sharet) | | (191) |
Naharija
(Masaryk Street) | | (192) |
Naharija
(Giv'at Trumpeldor) | | (192,5) |
Naharija
(Giv'at Trumpeldor) | | (192,8) |
Naharija
(Rasko Haklait) | | (193) |
Sa'ar
| | (193,5) |
Naharija
(strefa przemysłowa) | | (194) |
Naharija
(strefa przemysłowa) | | (195) |
Gesher HaZiv
| | (198) |
Liman
| | (198,1) |
Liman
(strefa przemysłowa Achziv Milu'ot) | | (199) |
Betzet
| | (200) |
Rosh HaNikra
| | | | |
przejście graniczne
IL-LB
Rosh HaNikra
-
Liban
|
|
Autostrada 4 (
hebr.
: כביש 4) -
droga ekspresowa
i
autostrada
położona w
Izraelu
. Biegnie ona wzdłuż całej przybrzeżnej równiny przy
Morzu Śródziemnym
, od przejścia granicznego ze
Strefą Gazy
(na południu) do przejścia granicznego z
Libanem
(na północy). Do
Porozumienia z Oslo
w
1993
droga przebiegała przez Strefę Gazy do przejscia granicznego z
Egiptem
.
Przebieg
Pomimo, że na całej swojej długości droga posiada oznaczenie nr 4, to przyjęło się ją dzielić na pięć autostrad, z których każda ma odmienne cechy charakterystyczne:
Autostrada Południowego Wybrzeża
Autostrada Południowego Wybrzeża (
ang.
Southern Coastal Highway;
hebr.
: השפלה - מדרום לצפון) rozpoczyna się na południu Izraela, na
przejściu granicznym Erez
ze
Strefą Gazy
. Po stronie palestyńskiej znajduje się tutaj strefa przemysłowa Erez, a po izraelskiej duży kompleks
szklarnii
. Po opuszczeniu terenu przejścia granicznego, droga nr 4 kieruje się na północ i po 1,9
km
dojeżdża do skrzyżowania, na którym można skręcić na wschód do
kibucu
Erez
. Po następnych 100
metrach
jest skrzyżowanie ze zjazdem do położonego na zachód od drogi
moszawu
Netiv HaAsara
.
Po przejechaniu 2 km dojeżdża się do położonego na zachód od drogi kibucu
Yad Mordechai
. Droga nr 4 w tym miejscu robi się dwupasmową i otrzymuje status
drogi ekspresowej
. Po 200 metrach jest skrzyżowanie z drogą ekspresową
nr 34
(
Yad Mordechai
-
Netivot
), która prowadzi na południowy wschód do miasta
Sderot
.
Po 2 km dojeżdża się do skrzyżowania z drogą nr 3411
, którą można dojechać do położonych na zachodzie kibuców
Karmija
i
Ziqim
. Po kolejnych 100 metrach jest skrzyżowanie, na którym zjeżdża się do położonego na wschodzie kibucu
Gevar'am
. Przez następny odcinek droga mija po zachodniej stronie kompleks leśny oraz przejeżdża wiaduktem nad torami kolejowymi prowadzącymi do
portu Aszkelon
. Zaraz za wiaduktem znajduje się skrzyżowanie ze zjazdem do położonego na zachód od drogi moszawu
Mavqi'im
. Po kolejnym 1 km jest skrzyżowanie z dwupasmową drogą prowadzącą na zachód do strefy przemysłowej i portu Aszkelon. Po 2 km droga dociera do położonej po wschodniej stronie wioski
Bat Hadar
, za którą jest skrzyżowanie z drogą nr 3412
, która prowadzi na południowy wschód do moszawów
Beit Shikma
,
Ge'a
i
Talmei Yafe
.
Następnie droga wykręca łagodnym łukiem w kierunku północno-wschodnim i dociera do przedmieść
Aszkelonu
, gdzie znajduje się skrzyżowanie z ulicą Davida Ben Guriona. Można tutaj zjechać do Północnej Strefy Przemysłowej oraz osiedli mieszkaniowych Migdal, Ne'ot Ashkelon i Karmei Tsiyon. Za tym skrzyżowaniem droga przejeżdża wiaduktem nad torami kolejowymi i po 1 km dociera do skrzyżowania z drogą ekspresową
nr 35
(
Aszkelon
-
Hebron
). Można tu skręcić na wschód i dojechać do moszawów
Berekhia
i
Mash'en
. Po kolejnym 1 km znajduje się skrzyżowanie z drogą ekspresową
nr 3
(
Aszkelon
-
Modi'in-Maccabim-Re'ut
). Można tu zjechać na zachód do centrum handlowego i
stacji kolejowej Aszkelon
lub na wschód do wioski
Kfar Silver
. Po 0,5 km jest skrzyżowanie z ulicą Menachema Begina która prowadzi na zachód do osiedli mieszkaniowych Neve Dekalim i Kohav Ha-Tsafon.
Po opuszczeniu Aszkelonu droga biegnie przez 5,5 km wzdłuż nadmorskich wydm i dociera do skrzyżowania z drogą nr 232
, gdzie można zjechać do położonego na wschodzie kibucu
Nitsanim
. Po 200 metrach jest skrzyżowanie z drogą nr 3631
, na którym można zjechać do położonych po zachodniej stronie drogi wiosek
Nitsan Bet
i
Nitsan
. Po następnych 2 km jest zjazd do położonego na wschodzie moszawu
Beit Ezra
.
Następnie droga wykręca łukiem w kierunku wschodnim omijając po zachodniej stronie wzgórze Tel Ashdod. Po 1 km znajduje się skrzyżowanie z drogą nr 3711
, którą można dojechać do położonych na wschodzie moszawów
Emunim
i
Sde Uziyahu
, oraz wioski
Ezer
. Następnie droga wykręca na północ i po 1 km dojeżdża do skrzyżowania z drogą nr 3712
, która prowadzi na wschód do moszawu
Sde Uziyahu
. Po 500 metrach jest zjazd do położonej po stronie zachodniej strefy przemysłowej Ad Halom.
Po 500 metrach droga dociera do miasta
Aszdod
, mija
stację kolejową Aszdod
i dojeżdża do skrzyżowania z ulicą Menachema Begina, która prowadzi na zachód do osiedli Rova 8, Rova 9 i Rova 10. Następnie droga wykręca w kierunku północno-wschodnim, przejeżdża wiaduktem nad rzeką
Lachisz
i po 500 metrach dociera do skrzyżowania z drogą nr 3703
, którą można dotrzeć do położonych na wschodzie moszawu
Shtulim
i miasteczka
Gan Yavne
. Po minięciu tego skrzyżowania droga uzyskuje status
autostrady
.
Autostrada Tel Awiw-Aszdod
Autostrada Tel Awiw-Aszdod (
ang.
Tel Aviv–Ashdod Highway;
hebr.
: גוש דן - מדרום לצפון) rozpoczyna się na wysokości miasta
Aszdod
.
Po 7 km autostrada dociera do węzła drogowego z drogą ekspresową
nr 42
(
Aszdod
-
Riszon Le-Cijon
). Można tutaj zjechać do położonego na wschodzie moszawu
Gan HaDarom
. Po 1 km znajduje się węzeł drogowy z drogą ekspresową
nr 41
(
Aszdod
-
Gedera
). Można tutaj zjechać do położonego na zachodzie moszawów
Bnei Darom
i
Nir Galim
, oraz do
portu Aszdod
.
Następnie autostrada mija położony po wschodniej stronie moszaw
Kfar Aviv
, przejeżdża wiaduktem nad torami kolejowymi prowadzącymi do portu Aszdod, mija będący na wschodzie moszaw
Ben Zakai
oraz położoną na zachodzie tajną bazę
Izraelskich Sił Obronnych
. Po 8 km dojeżdża do węzła drogowego z drogą nr 4111
. Można tutaj zjechać na wschód do miasta
Jawne
, lub na zachód do wojskowej bazy
Palmachim
oraz
Centrum Badań Nuklearnych Soreq
.
Po opuszczeniu miasta Jawne, autostrada przejeżdża przez pas nadmorskich wydm, mija wiaduktem drogę nr 4311 łączącą moszaw
Gan Soreq
z kibucem
Palmachim
. Następnie autostrada wykręca łagodnym łukiem w kierunku północno-wschodnim i dojeżdża do węzła drogowego na przedmieściach miasta
Riszon Le-Cijon
, na którym rozdziela się na autostradę nr 4 i autostradę
nr 20
(
Riszon Le-Cijon
-
Rishpon
). Po 1 km jest węzeł drogowy z autostradą
. Można tu zjechać do położonych na południowym wschodzie strefy przemysłowej Me'uyan Sorek oraz moszawu
Gan Soreq
. Po 2 km jest węzeł drogowy z drogą ekspresową
nr 42
(
Riszon Le-Cijon
-
Aszdod
. Następnie wjeżdża pomiędzy osiedla mieszkaniowe Riszon Le-Cijon, przejeżdża wiaduktem nad ulicą Hachistadrut i dociera do węzła drogowego z drogą nr 441
. Można tutaj zjechać do
Riszon Le-Cijon
. Następnie droga wyjeżdża z miasta i jeszcze bardziej wykręca w kierunku północno-wschodnim.
Po 4 km autostrada dojeżdża do węzła drogowego z
nr 44
(
Holon
-
Eshta'ol
). Można tutaj zjechać na zachód do miasta
Holon
i miasteczka
Azor
, oraz położonego na wschodzie moszawu
Mishmar HaShiv'a
. Po 1 km jest węzeł drogowy z autostradą
nr 1
(
Tel Awiw
-
Jerozolima
).
Autostrada Geha
Autostrada Geha (
ang.
Geha Highway) przebiega w obrębie aglomeracji miejskiej
Gusz Dan
.
W odległości 500 metrów za węzłem drogowym z autostradą nr 1, z nitki prowadzącej na północ jest zjazd do położonego po stronie wschodniej moszawu
Gannot
. Następnie autostrada mija po stronie wschodniej moszaw
Hemed
i po stronie zachodniej Ayalon Park, po czym wykręca łagodnie w kierunku północnym.
Po 1,5 km znajduje się węzeł drogowy z drogą nr 461
. Można tutaj zjechać na zachód do parku safarii i ZOO przy mieście
Ramat Gan
i położonego dalej
Tel Awiwu
, lub na wschód do miasta
Or Yehuda
. Po 2 km autostrada dociera do węzła drogowego, w którym przebiega wiaduktem nad ulicą Aluf Sadeh, która łączy osiedla miasta
Ramat Gan
. Można tutaj zjechać na wschód do osiedli Ramat Ef'al, Beit Ha-Am i centrum medycznego
Sheba Medical Center, lub na zachód do centrum miasta.
Po przejechaniu 1 km jest węzeł drogowy, w którym odbija na wschód droga nr 471
. Można tutaj zjechać do
Uniwersytetu Bar Ilan
w
Ramat Gan
, miasta
Qiryat Ono
i
Giv'at Shemuel
.
Po 1 km jest węzeł drogowy, w którym nad autostradą przechodzi droga łącząca położone na zachodzie miasto
Bnei Brak
z położonym na wschodzie miastem
Giv'at Shemuel
. Można tędy także dojechać od strony północnej do Uniwersytetu Bar-Ilan w Ramat Gan.
Po 2 km dojeżdża się do węzła drogowego z drogą nr 481
, którą można dojechać do położonego na zachodzie
Bnei Brak
lub położonego na wschodzie miasta
Petah Tikwa
.
Następnie autostrada przejeżdża wiaduktem nad linią kolejową i rzeką
Jarkon
i po 4 km dociera do węzła drogowego z autostradą
nr 5
(
Tel Awiw
-
Ariel
).
Autostrada Tel Awiw-Hajfa
Autostrada Tel Awiw-Hajfa (
ang.
Old Haifa–Tel Aviv Highway;
hebr.
הכביש הישן) została wybudowana przez
Brytyjczyków
podczas arabskich rozruchów w latach
1936
-
39
, aby umożliwić
Żydom
z
Tel Awiwu
i
Hajfy
normalną komunikację z pominięciem arabskich miejscowości.
Po opuszczeniu węzła drogowego z autostradą nr 5, droga nr 4 traci status autostrady i dalej już jako droga ekspresowa omija osiedla miasta
Ramat Hasharon
wykręcając łukiem w kierunku północno-wschodnim. Po 2 km jest zjazd do zamkniętej strefy przemysłowej Israel Weapon Industries (IWI) w Ramat Hasharon.
Następnie droga wykręca na północ i mija położone po stronie wschodniej osiedla mieszkaniowe miasta
Hod HaSharon
. Po 5 km wykręca na północny wschód, przejeżdża wiaduktem nad drogą łączącą położony na zachodzie moszaw
Giv'at Hen
i na wschodzie moszaw
Ramot HaShavim
(nie ma możliwości bezpośredniego zjazdu do nich) i po 1 km dojeżdża do węzła drogowego, w którym oddziela się od drogi ekspresowej w kierunku północno-wschodnim droga nr 554
. Można tędy zjechać do miasta
Ra'anana
i moszawu
Kfar Malal
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie z drogą nr 402
, na którym można zjechać na zachód do miasta
Ra'anana
lub na wschód do miasta
Kfar Saba
. Po 1,5 km jest kolejne skrzyżowanie, na którym można zjechać do
Otwartego Uniwersytetu Izraela
w Ra'anana.
Po wyjechaniu z aglomeracji miejskiej
Gusz Dan
, droga ekspresowa nr 4 wykręca łagodnie na północ i po 2 km dojeżdża do węzła drogowego, na którym można zjechać do położonego na zachodzie moszawu
Batsra
i położonego na wschodzie moszawu
Sede Warburg
. Po 1 km jest zjazd z nitki zachodniej na drogę nr 5511
, która prowadzi do położonego na południowy zachód od drogi moszawu
Bnei Syjon
. Po przejechaniu 2 km jest węzeł drogowy z drogą nr 551
. Około 500 metrów dalej jest zjazd z zachodniej nitki do więzienia
Hadarim.
Po 1 km jest skrzyżowanie, na którym można zjechać na wschód do miasteczka
Tel Mond
i moszawu
Herut
. Po kolejnym 1 km jest skrzyżowanie z drogą nr 553
. Można tutaj zjechać na zachód do miasteczka
Even Yehuda
lub na wschód do moszawu
Bnei Dror
i miasteczka
Tel Mond
. Po 2 km jest zjazd z zachodniej nitki do miasteczka
Even Yehuda
. Po 1,5 km jest kolejne skrzyżowanie, na którym można zjechać na zachód
Even Yehuda
, a na wschód do miasteczka
Tzoran-Kadima
.
Po 3 km jest skrzyżowanie z drogą nr 5613
, którą można zjechać do położonych na wschodzie miasteczka
Pardesiya
i moszawu
Tzur Moshe
. Następnie mija się położone po zachodniej stronie moszaw
Nordija
i wioskę
Gannot Hadar
, po czym dojeżdża się do skrzyżowania z drogą ekspresową
nr 57
(
Natanja
-
Massu'a
). Można tutaj zjechać na zachód do wioski
Gannot Hadar
i moszawu
Beit Yitzhak
, lub na wschód do miasteczka
Kfar Yona
.
Po przejechaniu kolejnych 3 km dojeżdża się do skrzyżowania położonego przy dużym centrum handlowym. Można tutaj zjechać drogą nr 5711
na wschód do moszawu
Kfar Monash
lub lokalną drogą na zachód do moszawu
Kfar Yedidia
. W odległości 2 km jest skrzyżowanie na którym można zjechać na wschód do kibucu
HaOgen
, natomiast zjeżdżając na zachód dojeżdża się do drogi nr 5700
, która biegnie równolegle do drogi ekspresowej nr 4 i łączy z sobą kibuce
Mishmar HaSharon
i
Ma'abarot
oraz moszawy
Kfar Haim
i
Hadar Am
.
Następnie droga ekspresowa przejeżdża mostem nad rzeką
Aleksandr
i po 2 km dociera do skrzyżowania z odbijającą na zachód drogą nr 5720
. Można nią dojechać do moszawu
Kfar Vitkin
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem do położonego po wschodniej stronie moszawu
Elyashiv
. Po 1,5 km dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą nr 581
. Można tu zjechać na zachód do moszawu
Geulay Teiman
lub na wschód do moszawów
Kfar HaRo'e
i
Hibbat Syjon
. Po kolejnych 500 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do strefy przemysłowej Emek Hefer.
Kierując się dalej na północ droga mija położone na wschodzie moszaw
Herev Le'et
i miasteczko
Elyakhin
, po czym dojeżdża do miasta
Hadera
. Pierwsze skrzyżowanie jest przy osiedlu Bialik, następne to rondo Ha-Mea Square i kolejne przy osiedlach Rambam i Ganei Alno. Następnie droga wykręca łagodnie w kierunku północno-zachodnim, przejeżdża wiaduktem nad linią kolejową i dojeżdża do trzech kolejnych skrzyżowań położonych przy strefie przemysłowej i osiedlu Neve Hayim. Po wyjechaniu z Hadery droga wykręca na północny wschód i dociera do skrzyżowania z drogą ekspresową nr 65
(
Hadera
-
Qaddarim
). Można tu skręcić na zachód do autostrady
nr 2
(
Tel Awiw
-
Hajfa
) i
portu Hadera
.
Następnie droga mija nadmorskie wydmy i po 2 km dociera do skrzyżowania z drogą nr 651
, która prowadzi na zachód do wioski
Cezarea
i na wschód do strefy przemysłowej Cezarei.
Po 3 km dojeżdża się do miasta
Or Aqiva
. Pierwsze skrzyżowanie jest z ulicą Ha-Nassi Weizmann przy osiedlu Ganei Or. Następnie droga wykręca na północny wschód i biegnie granicą miasta by po 2 km dotrzeć do skrzyżowania z drogą nr 653
. Można tu zjechać na zachód do strefy przemysłowej Or Aqiva lub na wschód do miasteczka
Binyamina-Giv'at Ada
. Po minięciu tego skrzyżowania kończy się dwupasmówka i droga nr 4 traci status drogi ekspresowej. Dalej biegnie na północ już jako droga krajowa.
Po 2 km jest skrzyżowanie z drogą nr 6531, która prowadzi na zachód do moszawu
Beit Hanania
i miasteczka
Dżisr a-Zarka
. Następnie droga mija położony na wzgórzach po wschodniej stronie Rezerwat Przyrody Ramat Ha-Nadiv i po 3 km dociera do skrzyżowania na którym można zjechać na zachód do kibucu
Maagan Michael
. Po 1,5 km jest zjazd na wschód do kibucu
Ma'ayan Tzvi
i miasteczka
Zikhron Ya'aqov
.
W odległości 1 km znajduje się skrzyżowanie z drogą ekspresową nr 70 (
Zikhron Ya'aqov
-
Shelomi
). Można tutaj zjechać na zachód do autostrady
nr 2
(
Tel Awiw
-
Hajfa
). Następnie droga biegnie przy miasteczku
Fureidis
. Znajdują się tutaj dwa główne skrzyżowania i kilka mniejszych uliczek bocznych.
Po 1 km jest skrzyżowanie z odbijającą na zachód drogą nr 7011, która prowadzi do moszawu
Dor
i kibucu
Nahsholim
. Po 3 km jest skrzyżowanie z drogą prowadzącą na zachód do moszawu
Ein Ayala
. Po 1 km jest skrzyżowanie z odchodzącą na wschód drogą nr 7021
. Można tutaj zjechać do moszawów
Ofer
i
Kerem Maharal
. W odległości 200 metrów dalej jest skrzyżowanie z drogą, która prowadzi do położonego na zachód moszawu
HaBonim
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do moszawu
Tsrufa
i po kolejnych 200 metrach zjazd na wschód do regionalnej szkoły Hof Hacarmel.
Po 1 km jest skrzyżowanie ze zjazdem do położonego na zachód od drogi moszawu
Geva Karmel
. W odległości 1 km jest zjazd na wschód na parking położony u podnóża masywu
górskiego Karmel
. Można stąd udać się na wycieczkę turystyczną lub zwiedzić pobliskie jaskinie. Po 1 km jest zjazd na zachód do kibucu
Ein Carmel
.
Po kolejnych 3 km jest skrzyżowanie z odbijającą na wschód drogą nr 7111
, która prowadzi do wioski
Ein Hod
i moszawu
Nir Etzion
. Po 1 km jest skrzyżowanie z drogą nr 721
, która przychodzi z zachodu i przez 200 metrów biegnie razem z drogą nr 4 by następnie odbić na wschód. Można nią zjechać na zachód do autostrady
nr 2
(
Tel Awiw
-
Hajfa
) i wioski
Atlit
, lub na wschód do szkoły artystycznej Beit Tzvi.
Po 1 km jest skrzyżowanie ze zjazdem do moszawu
Megadim
, a po następnych 3 km jest zjazd na zachód do kibucu
HaHoterim
. W odległości 1 km jest zjazd na wschód do miasta
Tirat Karmel
i po kolejnym 1 km zjazd na zachód do wioski
Kfar Galim
. Po 1 km droga ponownie przechodzi w dwupasmówkę i dociera do skrzyżowania, na którym można zjechać na wschód do strefy przemysłowej miasta
Tirat Karmel
. Znajdują się tutaj cztery skrzyżowania, na których można zjechać do różnych firm położonych w tutejszej strefie przemysłowej.
Następnie droga nr 4 dociera do skrzyżowania na granicy miasta
Hajfa
. Można tu zjechać na zachód do Międzynarodowego Centrum Konferencyjnego Hajfy. Kawałek dalej znajduje się duży węzeł drogowy z autostradą
nr 2
(
Tel Awiw
-
Hajfa
). Po 1 km jest zjazd ze wschodniej nitki do osiedla mieszkaniowego Neve David. Po kolejnym 1 km jest skrzyżowanie z odbijającą na wschód drogą nr 672
. Można tu zjechać na wschód do osiedli mieszkaniowych Neve David, Ramat Haviv i Sha'ar Ha-Aliya, lub na zachód do popularnej nadmorskiej restauracji
Maxim. Następnie droga biegnie wzdłuż nadmorskiej promenady i wykręca łukiem na północny wschód, aby po 1 km dotrzeć do skrzyżowania z ulicą Derech Tsarfat, którą można zjechać do położonego na wschód od drogi osiedla mieszkaniowego Kiryat Shprintsak. Po około 500 metrach, na wysokości Narodowego Instytutu Oceanograficznego, znajduje się zjazd ze wschodniej nitki do osiedla Ein Ha-Yam. Po 1 km z tej samej nitki jest drugi zjazd do osiedla Ein Ha-Yam.
Następnie droga wykręca na wschód i omija cypel
góry Karmel
wjeżdżając do nadmorskiej dzielnicy
Hajfy
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Allenby, przy której znajduje się kolejka linowa na górę Karmel. Po 100 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Salvador do
Narodowego Muzeum Morskiego
. Od tego miejsca droga zaczyna wykręcać na południowy wschód. Po 200 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Avnera (osiedle Kiryat Eliezer) i droga nr 4 mija położoną na północy
stację kolejową Hajfa Bat Galim
. Tuż za nią jest duże skrzyżowanie, od którego w kierunku północnym ulica Heil Ha-Yam prowadzi do nadmorskiej północnej dzielnicy Bat Galim, a ulica Jamesa de Rotschilda prowadzi do południowych dzielnic miasta.
Panorama portu Hajfa z widoczną drogą nr 4 Około 200 metrów dalej droga rozdziela się na dwie nitki, które od północy i południa omijają stary cmentarz Hajfy. W tym miejscu droga biegnie bezpośrednio przy
porcie Hajfa
. Po 200 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Ben Guriona, która prowadzi do Niemieckiej Koloni. Po kolejnych 300 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem do
stacji kolejowej Hajfa Merkaz-Hashmona
oraz do terminalu pasażerskiego w porcie Hajfa. Po 300 metrach jst skrzyżowanie z ulicą Sha'ar Palmer, a po następnych 500 metrach zjazd do terminali kontenerowych portu Hajfa. Od tego miejsca droga nr 4 biegnie już na południe i dociera do skrzyżowania z możliwością zjazdu do dzielnicy Kiryat Rabin.
Autostrada Północnego Wybrzeża
Autostrada Północnego Wybrzeża (
ang.
Northern Coastal Highway;
hebr.
חוף הגליל - מדרום לצפון) biegnie od
Hajfy
do
Rosh HaNikra
na północy Izraela.
Na wysokości dzielnicy Kiryat Rabin jest rozjazd z węzłem drogowym, na którym bierze swój początek autostrada
nr 22
. Droga nr 4 biegnie dalej na południowy wschód i przebiega pod autostradą nr 22, która wykręca na wschód.
Po oddzieleniu się od autostrady nr 22, droga ponownie rozdziela się na dwie odrębne nitki. Po 200 metrach jest zjazd z południowej nitki do dzielnicy Nahala. Po około 100 metrów jest kilka skrzyżowań ze zjazdami do osiedla al-Khalisa. Po kolejnych 100 metrach jest rozjazd z ulicą Yad La-Banim, umożliwiającą dojechanie do osiedla Tel Amal. Po około 300 metrach jest węzeł drogowy, na którym można zjechać na północny wschód do terminali chemicznych (Port Kiszon) w
porcie Hajfa
, lub na południe do dzielnicy Neve Josef.
Następnie droga ekspresowa nr 4 wyjeżdża ze śródmieścia Hajfy i po 2 km dociera do węzła drogowego z drogą nr 752
. Droga nr 4 wykręca tutaj wiaduktem w kierunku północno-wschodnim, natomiast pod nią przebiega w kierunku południowo-wschodnim droga nr 752, którą można dojechać do dalej na południe położonych obszarów strefy przemysłowej Hajfy.
Po 500 metrach jest skrzyżowanie umożliwiające zjechanie do Craft's & Commerce Area, za którą jest skrzyżowanie z drogą ekspresową nr 75
(
Hajfa
-
Nazaret
). Po 100 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Ha-Ashlag, która prowadzi na południe do strefy przemysłowej hi-tech. Drugi zjazd do tej strefy jest po 600 metrach na skrzyżowaniu z ulicą Hahemesh. Następnie droga przejeżdża nad rzeką
Kiszon
i dojeżdża do dwóch zjazdów do rafinerii Hajfy.
Po 1,5 km jest duże skrzyżowanie Vulkan Square położone w strefie przemysłowej Hutsot Ha-Mifratz. Można tutaj skręcić na zachód i ulicą Moshe Dayana dojechać do autostrady
nr 22
,
portu lotniczego Hajfy
i mariny. Po 500 metrach jest skrzyżowanie z wjazdem do środkowej części strefy przemysłowej Hutsot Ha-Mifratz. Po 1,5 km jest węzeł drogowy, na którym można zjechać na północny zachód by ulicą Halutsei Ha-Ta'asiya wjechać w nadmorską strefę przemysłową Hajfy, lub na południowy wschód by ulicą Ha-Dshanim wjechać do strefy przemysłowej miasta
Qiryat Ata
.
Po przejechaniu 500 metrów wjeżdża się do miasta
Qiryat Bialik
i pierwsze skrzyżowanie jest z ulicą Yitschak Ben-Zvi, która prowadzi na północ do osiedla
Hajfy
, Kiryat Haim. Po 500 metrach jest skrzyżowanie z drogą nr 781
, którą można zjechać do moszawu
Kfar Bialik
.
Następnie droga nr 4 biegnie pomiędzy dwoma miastami, mijając po stronie wschodniej
Qiryat Bialik
, a zachodniej
Qiryat Motzkin
. Pierwsze skrzyżowanie jest z ulicami Goshen i Yerushalayim. Drugie z ulicami Ussiskhin i Efrayim. Następnie jest skrzyżowanie z ulicą Ha-Gefen i po około 500 metrach droga nr dojeżdża do dużego skrzyżowania zwanego Tsabar Center. Zbiegają się tutaj najważniejsze ulice obu miast tworząc centrum ośrodka miejskiego. Następne skrzyżowanie jest z ulicą Shivtei Israel, potem z ulicą Rabina i kolejne to zjazd do centrum handlowego Kiryon.
Kilkaset metrów za centrum handlowym Kiryon znajduje się skrzyżowanie z drogą ekspresową nr 79
(
Qiryat Bialik
-
Mashhad
). Następne skrzyżowanie jest z drogą nr 7911
. Po około 1 km jest skrzyżowanie z ulicą Yerushalayim, która biegnie na zachód wzdłuż północnej granicy miasta
Qiryat Motzkin
do miasta
Qiryat Yam
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Hen, która jest południowym wjazdem do strefy przemysłowej Tsur Shalom. Drugi północny wjazd znajduje się w odległości 1 km.
Po 1 km jest skrzyżowanie na którym można zjechać na zachód do strefy przemysłowej Milu'ot South lub na północny wschód do kibucu
Kfar Masaryk
. Po 500 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do strefy przemysłowej Sha'ar Na'aman. Po 100 metrach jest drugi zjazd do kibucu
Kfar Masaryk
, a jednocześnie zjazd do szkół Gvanim i Ganim, oraz do kibucu
Ein HaMifratz
. Po 200 metrach jest skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do strefy przemysłowej Elrom. Po 1 km jest duże skrzyżowanie, na którym można zjechać na wschód do kibucu
Ein HaMifratz
lub na północny zachód do miasta
Akka
.
Następnie droga ekspresowa nr 4 wykręca łagodnie na północny wschód i omija łukiem miasto
Akka
. Po 2 km znajduje się skrzyżowanie z drogą ekspresową nr 85
(
Akka
-
Korazim
). Dalej droga nr 4 omija łukiem Akko, mija położoną po zachodniej stronę świątynię
Bahaizmu
al-Bahja i po 3 km dociera do skrzyżowania ze zjazdem do kibucu
Shomrat
. 200 metrów dalej jest skrzyżowanie z drogą nr 8510
, którą można zjechać na zachód do miasta
Akka
i moszawu
Bustan HaGalil
.
Po 1 km jest skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do ośrodka absorpcji imigrantów Hatzerot Yassaf. 100 metrów dalej jest zjazd do kibucu
Lohamey HaGeta'ot
. 2 km dalej jest skrzyżowanie z drogą nr 8611
, którą można zjechać na wschód do moszawu
Regba
. 100 metrów dalej jest zjazd na zachód do moszawu
Shavei Tzion
, po następnych 100 metrach zjazd na wschód do miasteczka
Mazra'a
i po kolejnych 200 metrach zjazd na wschód do centrum handlowego oraz miasteczka
Mazra'a
i kibucu
Evron
.
Następnie droga ekspresowa nr 4 dociera do miasta
Naharija
. Pierwsze skrzyżowanie jest z ulicą Zalmana Shazara, którą można zjechać do centrum handlowego Ha-Tsafon i osiedla mieszkaniowego Ein Sara Havatika. Po 500 metrach jest zjazd na wschód do kibucu
Evron
. Następnie jest skrzyżowanie z ulicą Issy Les Moulineaux, która prowadzi na wschód do osiedla Giv'at Usishkin. Do tego osiedla prowadzi również następna ulica Moshe Sneha. W centrum Nahariji jest skrzyżowanie z drogą ekspresową nr 89
(
Naharija
-
Elifelet
). Za tym skrzyżowaniem droga nr 4 traci status drogi ekspresowej i dalej biegnie jako normalna droga krajowa.
Po 200 metrach jest skrzyżowanie z ulicą Derech Yechiam prowadzącą na wschód do osiedla Kiryat Asor, i po kolejnych 100 metrach skrzyżowanie z ulicą Ha-Meyasedim prowadzącą na zachód do wybrzeża. Po 1 km jest rondo ze zjazdem do osiedla Giv'at Sharet. Następne skrzyżowanie jest z ulicą Masaryka, prowadzącą na zachód do do osiedla Shikun Vatikim. Po 200 metrach dojeżdża się do położonego na wschód od drogi osiedla Giv'at Trumpeldor, do którego są dwa zjazdy. Potem jest jeszcze zjazd na zachód do osiedla Rasko Haklait i droga dojeżdża do skrzyżowania ze zjazdem do podmiejskiego kibucu
Sa'ar
. Kolejne dwa zjazdy na zachód prowadzą do strefy przemysłowej Nahariji.
Po opuszczeniu miasta
Naharija
, droga nr 4 dojeżdża do skrzyżowania ze zjazdem do położonego na wschód od drogi kibucu
Gesher HaZiv
. Po 3 km jest skrzyżowanie ze zjazdem na wschód do moszawu
Liman
i po 100 metrach skrzyżowanie ze zjazdem na zachód do strefy przemysłowej Achziv Milu'ot.
Po 1 km jest skrzyżowanie z drogą nr 899
, która prowadzi na wschód do moszawu
Betzet
. Następnie droga wykręca w kierunku północno-zachodnim i po 1 km dociera do kibucu
Rosh HaNikra
. Około 1 km dalej są nadmorskie białe klify
Rosh HaNikra
oraz nieczynne przejście graniczne z
Libanem
.
Plany budowy
Izraelskie Ministerstwo Transportu planuje w przyszłości rozbudować i zmodernizować drogę, aby na całej swojej długości posiadała status autostrady.
Zobacz też
Linki zewnętrzne