Fikcyjne organizacje występujące w serii gier
The Elder Scrolls
:
Główne gildie
Gildia Magów
Opis: Stowarzyszenie skupiające magów,uzdrowicieli,czarowników i alchemików.
Geneza Powstania: Stworzona w roku 230 Drugiej Ery na Wyspach Summerset z inicjatywy Vanusa Galeriona. Działa na podstawie Prawa o Gildiach uchwalonego przez Potentata Versidue-Shaie–ówczesnego władcę Cyrodiil.
Misja: Jej głównym zadaniem jest studiowanie, promowanie oraz ochrona magii przed profanacją np. w postaci nekromancji.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Przywódca na Vvardenfell: Trebonius Artorius.
Przywódca w Cyrodiil: Hannibal Traven.
Ważni członkowie: Ranis Athrys, Edwinna Elbert, Drzemka W Cieniu Drzew.
Gildie Opozycyjne: Wielki Ród Telvanni, Świątynia Trójcy, Gildia Nekromantów.
Stopnie w hierarchii:
- Zrzeszony
- Terminator
- Czeladnik
- Iluzjonista
- Przywoływacz
- Magik
- Czarnoksiężnik
- Czarodzieja (posiadanie Laski Czarodzieja)
- Mistrz Magii
- Arcymag
Gildia Wojowników
Opis: Organizacja najemnych wojowników.
Geneza Powstania: Gildia powstała w 321 roku Drugiej Ery w Cyrodiil na mocy sekcji 4 Prawa o Gildiach, zaakcpetowanego przez ówczesnego władcę Cyrodiil Potentata Versidue-Shaie.
Misja: Wykonywanie zleceń na rzecz klientów gidlii.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Przywódca na Vvardenfell: Sjoring Kamienne Serce.
Przywódca w Cyrodiil: Vilena Donton.
Ważni członkowie: Eydis Płonące Oko, Percius Mercius, Lorbumol gro-Aglakh, Hrundi.
Gildie Opozycyjne: Gildia Złodziei.
Sojusznicy: Camonna Tong.
Stopnie w hierarchii:
- Zrzeszony
- Terminator
- Czeladnik
- Szermierz
- Opiekun
- Obrońca
- Stróż
- Strażnik
- Bohater
- Mistrz
Gildia Złodziei
Opis: Nielegalna organizacja przestępcza skupiająca złodziei.
Misja: Rabunek na zlecenie oraz wspieranie członków w razie konfliktu z prawem.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Przywódca na Vvardenfell: Dżentelman Jim Stacey.
Przywódca w Cyrodiil: Szary Lis.
Ważni członkowie: Habasi Słodkie Usta,Jubiler Aengoth, Wielka Helende.
Gildie Opozycyjne: Gildia Wojowników, Camonna Tong.
Stopnie w hierarchii:
- Ropucha
- Uszaty
- Podnóżek
- Czarna kapuza
- Agent
- Bandzior
- Herszt
- Szef
- Mózg
- Arcyzłodziej (Szary Lis)
Kult Tamriel
Opis: Cesarski kościół. Oficjalny kult cesarstwa Tamriel.
Misja: Kult dziewięciu bogów w tym cesarza
Tibera Septima
zwanego Talosem. Pomoc ubogim, leczenie chorych, zwalczanie wiedźm, wampirów itp.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Tamriel.
Przywódca na Vvardenfell: Lalatia Varian.
Ważni członkowie: Synnolina Tunifus, Iulus Truptor, Kaye.
Gildie Opozycyjne: Świątynia Trójcy.
Sojusznicy: Legion Tamriel.
Stopnie w hierarchii:
- Niewtajemniczony
- Nowicjusz
- Wtajemniczony
- Akolita
- Adept
- Wyznawca
- Wyrocznia
- Wzywający
- Cudotwórca
- prymas
Legion Tamriel
Opis: Wojsko Imperium Tamriel.
Misja: Zapewnienie porządku publicznego i obrona granic cesarstwa.
Zasięg Działania: Garnizony Legionu rozlokowane są we wszystkich prowincjach imperium Tamriel.
Przywódca na Vvardenfell: Varus Vantinius.
Przywódca w Cyrodiil: Adamus Philida.
Ważni członkowie: Generał Darius, Imsin Śniąca, Radd Kamienne Serce, Frald Biały.
Gildie Opozycyjne: Gildia Złodziei, Świątynia Trójcy, Popielni.
Sojusznicy: Wielki Ród Hlaalu, Kult Tamriel.
Stopnie w hierarchii:
- Rekrut
- Pikinier
- Legionista
- Wywiadowca
- Bohater
- Rycerz Wędrowny
- Kawaler
- Obrońća
- Błędny Rycerz
- Rycerz Cesarskiego Smoka
Mroczne Bractwo
Opis: Nielegalne stowarzyszenie morderców-renegatów. Organizacja religijno-dochodowa. Jego patronem jest boska istota o imieniu Sithis.
Misja: Wykonywanie "kontraktów" - wyroków śmierci na osoby wskazane przez zleceniodawców.
Geneza Powstania: Historia Mrocznego Bractwa jest powikłana i niepewna. Pewnym natomiast jest, że Mroczne Bractwo wyewoluowało z Morag Tong.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Przywódca: Matka Noc.
Ważni Członkowie: Dandras Vules, Lucien Lachance
Gildie Opozycyjne: Morag Tong.
Ostrza
Opis: Gwardia przyboczna cesarza Tamriel, oprócz ochrony monarchy zajmuje się też działalnością wywiadowczą na terenie cesarstwa.
Misja: Ich głównym zadaniem jest szukanie i zbieranie części zniszczonego Numidium. W grze
The Elder Scrolls III: Morrowind
Ostrza kierują poczynaniami
Nerevaryjczyka
w drodze do pokonania
Dagotha Ura
na wyspie Vvardenfell.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Przywódca w Tamriel oraz Arcymistrz: Brat Jauffre.
Przywódca na Vvardenfell:
Caius Cosades
.
Ważni członkowie: Dziewięć Palców, Baurus
Wielkie Rody
Wielki Ród Hlaalu
Opis: Jeden z trzech klanów Vvardenfell. Siedzibą rodu jest miasto Balmora położone w południowo-zachodnim Vvardenfell.
Misja: Rozszerzenie wpływów politycznych oraz wzbogacenie się. Uzykanie przewagi nad pozostałymi rodami Vvardenfell. Ród Hlaalu jako najbardziej postępowy i konformistyczny klan współpracuje z cesarstwem Tamriel w modernizacji wyspy i utrwalaniu dominacji Tamriel. Korzysta z wprowadzonej przez Vedama Drena swobody kolonizacji i handlu na Vvardenfell.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Przywódca: p.o. Książę Vedam Dren.
Ważni członkowie: Nileno Dorvayn, Edryno Arethi, Crassius Curio, Odral Helvi, Ilmeni Dren, Orvas Dren, Yngling Pół-Troll.
Gildie Opozycyjne: Wielki Ród Redoran, Wielki Ród Telvanni, Gildia Złodziei, Popielni.
Sojusznicy: Legion Tamriel, Gildia Magów, Kult Tamriel, Świątynia Trójcy i Gildia Wojowników.
Stopnie w hierarchii:
- Najemny
- Przyboczny
- Zaprzysiężony
- Prawnik
- Krewny
- Kuzyn Rodu
- Brat Rodu
- Ojciec Rodu
- Członek Rady
- Arcymistrz
Wielki Ród Redoran
Opis: Konserwatywny ród rycerzy – patriotów rezydujący na wyspie Vvardenfell. Jeden z trzech klanów Vvardenfell. Stolicą strefy rządzonej przez Redoran jest Ald'ruhn – miasto w północno-zachodniej części wyspy.
Misja: Rozszerzenie wpływów politycznych oraz wzbogacenie się. Uzykanie przewagi nad pozostałymi rodami Vvardenfell. Wielki Ród Redoran jako najbardziej konserwatywny i wierny tradycji oraz religijny klan stoi na straży dziedzictwa przodków Morrowind i wyspy Vvardenfell.Hołduje takim wartościom jak bogowie,ojczyzna i rodzina.Sojusznik i obrońca Świątyni Trójcy. W przeciwieństwie do Hlaalu Redoran są niechętni cesarskiej dominacji na wyspie.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Przywódca: Bolyn Venim.
Ważni członkowie: Neminda, Athyn Sarethi, Brara Morvayn, Hlaren Ramoran, Garis Llethri, Faral Retheran.
Gildie Opozycyjne: Gildia Magów, Ród Hlaalu, Ród Telvanni, Gildia Złodziei.
Sojusznicy: Świątynia Trójcy, Gildia Wojowników i Legion Cesarski.
Stopnie w hierarchii:
- Najemny
- Przyboczny
- Zaprzysiężony
- Prawnik
- Krewny
- Kuzyn Rodu
- Brat Rodu
- Ojciec Rodu
- Członek Rady
- Arcymistrz
Wielki Ród Telvanni
Opis: Ród magów,jeden z trzech klanów Vvardenfell. Posiada ziemie we wschodniej i południowej części Vvardenfell ze stolicą w Sadrith Mora.
Misja: Rozszerzenie wpływów politycznych oraz wzbogacenie się. Uzykanie przewagi nad pozostałymi rodami Vvardenfell. Telvanni to organizacja zrzeszająca pragmatycznych, bezwzględnych magów studiujących sztuki magiczne oraz sekrety technologii ludu
Dwemerów
. Telvanni dystansują się wobec polityki cesarskiej, tradycji i religii
Dunmerów
zachowując postawę
izolacjonizmu
.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Przywódca: Profesor Sztuk Magicznych Gothren.
Ważni członkowie: Raven Omayn, Arara Uvulas, Felise Ulessen, Mallam Ryon, Galos Mathendis, Baladas Demnevanni, Mistrzyni Therana, Mistrzyni Dratha, Mistrz Aryon, Mistrz Neloth.
Gildie Opozycyjne: Gildia Magów, Kult Tamriel, Świątynia Trójcy, Ród Hlaalu, Ród Redoran i Legion Cesarski.
Stopnie w hierarchii:
- Najemny
- Przyboczny
- Zaprzysiężony
- Prawnik
- Głos
- Zaklinacz
- Czarodziej
- Mag
- Mistrz
- Arcymistrz
Gildie Poboczne
Morag Tong
Opis: Tradycyjna gildia "honorowych zabójców".
Misja: W granicach Morrowind działa legalnie wystawiając usankcjonowane prawnie wyroki tzw. "honorowe egzekucje", zwalniające zabójcę w razie schwytania przez straże z odpowiedzialności karnej. Wielkie Rody wykorzystują Morag Tong od wieków w rozwiązywaniu sporów między sobą.
Zasięg Działania: Legalna tylko w prowincji Morrowind.
Przywódca: Eno Hlaalu.
Gildie Opozycyjne: Mroczne Bractwo.
Stopnie w hierarchii:
- Zrzeszony
- Ślepe narzędzie
- Narzędzie
- Ścierwo
- Myślący
- Brat
- Wiedzący
- Mistrz
- Szlachetny Mistrz
- Arcymistrz
Świątynia Trójcy
Opis: Kult religijny dominujący na wyspie Vvardenfell w prowincji
Morrowind
.
Przed zniesieniem zakazu kolonizacji i handlu na Vvardenfell w 414 roku Trzeciej Ery Świątynia była uprzywilejowaną siłą religijną, polityczną i gospodarczą na wyspie. Od tej daty systematycznie traci na znaczeniu.
Misja: Kult Trzech bogów –
Almalexii
,
Sotha Sila
i
Viveka
. Pomoc ubogim,leczenie chorych,działalność inkwizycyjna.Jej głównym celem jest jednak walka z Dagoth Urem i Szóstym Rodem w obronie Morrowind i wartości, które głosi Trójca.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Przywódca: Tholer Saryoni.
Ważni Członkowie: Tuls Valen, Endryn Llethan, Tharer Rotheloth, Uvoo Llaren.
Gildie Opozycyjne: Gidlia Magów, Legion Tamriel, Popielni, Kult Tamriel.
Sojusznicy: Wielki Ród Redoran.
Stopnie w hierarchii:
- Niewtajemniczony
- Nowicjusz
- Wtajemniczony
- Akolita
- Adept
- Kapelan
- Wyznawca
- Wróż
- Mistrz
- Patriarcha
Kompania Wschodniocesarska
Opis: Kompania kupiecka. Organizacja handlowo-gospodarcza Imperium Tamriel z siedzibą w Ebonheart na wyspie Vvardenfell.
Misja: Ekspansja handlowo-gospodarcza Imperium Tamriel we wschodniej części cesarstwa - prowincji Morrowind.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Rycerze Dziewięciorga
Opis: Zbrojne ramie Kultu Dziewięciorga. W jej posiadaniu znajdują się Święte Relikwie Boskiego Krzyżowca
Misja:Ochorona Kościoła przed wszelkimi wrogami oraz opieka nad Świętymi Relikwiami.
Zasięg Działania: Cyrodiil
Gildie Opozycyjne: Kulty Daedryczne , Poplecznicy Umarila Nieopieprzonego
Kult Nerevaryjski
Opis: Nurt religijny stojący w opozycji do oficjalnej doktryny Świątyni Trójcy. Popularny wśród plemion Popielnych i tzw. Odszczepieńców – członków Świątyni kwestionujących jej dogmaty.
Misja: Wyznawcy kultu oskarżają Trójcę o przekłamywanie historii i morderstwo czczonego przez siebie Nerevara. Dążą do ujawnienia prawdy podważającej dogmaty głoszone przez Świątynię Trójcy.
Zasięg Działania: Wyspa Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Gildie Opozycyjne: Świątynia Trójcy, Wielki Ród Redoran.
Kult Talosa
Opis: Organizacja skupiająca legionistów cesarstwa Tamriel oddających cześć legendarnemu cesarzowi imperium Talosowi czyli
Tiberowi Septimowi
.
Misja: Kult boga Talosa czyli cesarza Tamriel - Tibera Septima oraz spisek i planowanie zamachu na obecnego cesarza Uriela Septima VII.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Camonna Tong
Opis:
Nacjonalistyczny
,
ksenofobiczny
gang.
Misja: Przemyt kradzionych dóbr w tym cennych artefaktów oraz handel
niewolnikami
.
Zasięg Działania: Wyspa Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Przywódca: Orvas Dren.
Gildie Opozycyjne: Gildia Złodziei.
Sojusznicy: część Gildii Wojowników (przez pewien czas).
Kulty Daedryczne
Opis: Kult bóstw pochodzących z innego wymiaru – Oblivionu.
Misja: Oddawanie czci najpotężniejszym Daedrom, m.in. Mephali, Boethiahowi, Sheogorathowi, Mehrunesowi Dagonowi.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Popielni
Opis: Wspólnota koczowniczych plemion rdzennych
Dunmerów
. Plemiona te zamieszkują obozy parając się głównie zbieractwem i myślistwem.
Misja: Zachowanie oraz kultywowanie tradycji, obyczajów i wierzeń przodków żyjących przed nastaniem Trójcy i ekspansją Tamriel. Popielni parają się głównie zbieractwem i myśliwstwem, są też doskonałymi lekkozbrojnymi wojownikami a niektórzy wybitnymi kupcami.
Zasięg Działania: Wyspa Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Przywódcy: Popielni Chanowie czterech obozów - Sul-Matuul (Obóz Urshilaku), Ulath-Pal (Obóz Erabenimsun), Kaushad (Obóz Zainab), Sinnammu Mirpal (p.o.chana Obozu Ahemmusa).
Ważni Członkowie: Nibani Maesa,Manirai,Han-Ammu,Sonummu Zabamat.
Gildie Opozycyjne: Biuro Spisów i Opodatkowania, Legion Tamriel, Świątynia Trójcy, Kult Tamriel.
Szósty Ród
Opis: W czasach Resdaynn wpływowy ród posiadający przedstawicieli w Pierwszej Radzie. W czasach Wojny Pierwszej Rady (668-700 Pierwszej Ery) zbuntował się i przeciwstawił pozostałym klanom oraz Nerevarowi. Został pokonany i rozbity a także przeklęty, od tego czasu nazywa się go "Upadłym Rodem". Obecnie zrzesza różne montra - Popielnych Ghuli, Lunatyków, Śniących, Popielne Wampiry, Popielnych Niewolników.
Misja: Obalenie rządów Trójcy i Tamriel na Vvardenfell oraz w całym Morrowind.
Zasięg Działania: Region Czerwona Góra i jego okolice na wyspie Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Przywódca: Demon Dagoth Ur.
Gildie Opozycyjne: Świątynia Trójcy, Legion Tamriel.
Dwie Lampy
Opis: Organizacja abolicjonistów działająca na wyspie Vvardenfell.
Misja: Ochrona i pomoc zbiegłym niewolnikom, dążenie do obalenia niewolnictwa.
Zasięg Działania: Wyspa Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Przywódca: księżniczka Ilmeni Dren z Rodu Hlaalu.
Gildie Opozycyjne: Camonna Tong, Wielki Ród Telvanni.
Straż Królewska
Opis: Straż przyboczna króla
Morrowind
.
Misja: Czuwa nad bezpieczeństwem monarchy w Pałacu Królewskim i w obrębie administrowanej przez króla części Twierdzy Smutku.
Zasięg Działania: Twierdza Smutku w Prowincji Morrowind.
Przywódca: Tienius Delitian.
Biuro Spisów i Opodatkowania
Opis: Organizacja urzędników skarbowych cesarstwa Tamriel, jej siedziba na Vvardenfell mieści się w małej osadzie portowej na południowo-zachodnim wybrzeżu wyspy – Seyda Neen.
Misja: Ściąganie podatków na rzecz cesaskiej administracji, prowadzenie spisu ludności oraz inne działania administracyjne.
Zasięg Działania: Wszystkie prowincje Imperium Tamriel.
Gwardia Viveka
Opis: Gwardia przyboczna boga Viveka. Stacjonuje w twierdzach Molag Mar oraz Upiorna Brama.
Misja: Walka w imię Viveka głównie z Szóstym Rodem.
Zasięg Działania: Vvardenfell w prowincji Morrowind.
Przywódca: Vivek.
Gildie Opozycyjne: Szósty Ród, Legion Tamriel.
Straż Świątynna
Opis: Formacja policyjno-militarna Świątyni Trójcy. Jej członkowie strzegą siedzib kościoła.
Misja: Obrona hierarchów Świątyni Trójcy, pilnowanie porządku w miastach świątynnych - Vivek, Molag Mar, walka z wrogami kościoła zwłaszcza z Szóstym Rodem.
Zasięg Działania: Prowincja Morrowind.
Przywódca: Verel Sali.
Gildie Opozycyjne: Szósty Ród, Gildia Magów, Kult Tamriel, Legion Tamriel.
Sojusznicy: Świątynia Trójcy, Gwardia Viveka, Wielki Ród Redoran.
Kompania Czarnego Lasu
Opis: Konkurencyjna wobec Gildii Wojowników organizacja najemników działająca w południowym Cyrodiil w rejonie miasta Leyawiin. Jej członkowie zażywają narkotyk w postaci napoju z drzewa Hist wskutek którego tracą kontakt z rzeczywistością i mają urojenia.
Misja: Wypełnianie zleceń klientów. Kompania Czarnego Lasu przypisuje sobie bezpodstawnie wiele sukcesów, których prawdziwym beneficjentem powinna być Gildia Wojowników doprowadza to do walki pomiędzy organizacjami i rozbicia Kompanii.
Zasięg Działania: Południowe tereny Cyrodiil.
Gildie Opozycyjne: Gildia Wojowników.
Arena
Opis: Gildia płatnych gladiatorów, walczących na śmierć i życie ku uciesze mieszkańców Cesarskiego Miasta. Ma siedzibę w jednej z dzielnic stolicy Cyrodiil, gdzie znajduje się wielka arena. Obecnym mistrzem jest Szary Książę (Agronak gro-Malog), ork o niepewnym pochodzeniu. Gracz może głębiej zbadać tą sprawę i odkryć, że Agronak jest w połowie wampirem. Oprócz tego gracz może jeszcze przejąć stanowisko Agronaka.