|
USS Liberty (AGTR-5)
USS Liberty (AGTR-5)USS Liberty (AGTR-5) | | Historia | |
---|
Położenie stępki | 25 lutego
1945
| Wejście do służby | 1 kwietnia
1964
| Wycofanie ze służby | 8 czerwca
1967
| Poprzednia nazwa | SS Simons Victory | Dane taktyczno-techniczne |
---|
Wyporność | 7700 t | Długość | 139 m | Szerokość | 18,9 m | Zanurzenie | 7 m | Napęd | turbiny parowe o mocy 8500 KM napędzające jedną śrubę | Prędkość | 17 węzłów | Zasięg | 12 000 km przy prędkości 12 węzłów | Załoga | 358 | Uzbrojenie | 4 karabiny maszynowe kaliber 12,7 mm |
USS Liberty (AGTR-5) –
Okręt
marynarki wojennej
USA
uszkodzony przez
lotnictwo
izraelskie
8 czerwca
1967
roku. Historia wypadku i skutkiWieczorem 4-go czerwca 1967 na
wodach międzynarodowych
na północ od
półwyspu Synaj
Liberty została zaatakowana i uszkodzona przez
Izraelski
samolot myśliwski i statek torpedowy. W ataku tym na słabo uzbrojoną jednostkę zginęło 34 marynarzy, a ponad 171 zostało rannych. Pomimo znacznego uszkodzenia (12 x 7.3 metrowa dziura w burcie statku oraz skręcona
stępka
) załodze udało się utrzymać statek na powierzchni i oddalić się od miejca ataku o własnych siłach. Statek pod eskortą jednostki
VI Floty
dopłynął do
Valletty
na
Malcie
gdzie przeszedł prowizoryczną reperację. Po jej ukończeniu statek został odesłany do Stanów Zjednoczonych 27-go lipca 1967. Od tego czasu do grudnia 1970 roku statek pełnił różne funkcje pomocnicze we Flocie Rezerwowej. W roku 1973 sprzedany został na złom do Bostońskiej Kampanii Metalowej w
Baltimore
,
Maryland
W pobliżu miejsca ataku znajdowała się jednostka
radziecka
, jednak rząd
USA
nie zgodził aby wzięła udział w akcji ratunkowej Linki zewnętrzne
Inne hasła zawierające informacje o "USS Liberty (AGTR-5)":
Habeas Corpus Act
...
1933
...
1962
...
1958
...
1980
...
Friedrich Hayek
...
1964
...
1975
...
1943
...
1937
...
Inne lekcje zawierające informacje o "USS Liberty (AGTR-5)":
Pierwszy okres warunkowy - The First Conditional (plansza 7)
...
001. ABC niemieckiej fonetyki.... czyli jak to się wymawia? (plansza 11)
...
|
|
|
|