|
Aktualna kategoria:
Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje
| 1 | | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 5 | | | 6 | | | 7 | | | 8 | | | 9 | | | 10 | | | 11 | | | 12 | | | 13 | | | 14 | | | 15 | | | 16 | | | 17 | | | 18 | | | 19 | | | 20 | | | 21 | |
Lekcja: "03. Makrootoczenie przedsiębiorstwa"
|
|
|
Przedsiębiorstwo – cechy i rodzaje
Z definicji przedsiębiorstwa wynikają cechy, jakie jednostka organizacyjna musi spełniać, aby uznać ją przedsiębiorstwem:
1. wyodrębnienie organizacyjne, co oznacza, że ma swoją firmę, siedzibę, strukturę organizacyjną, granice fizyczne i funkcjonalne, także samodzielność decyzyjną
2. odrębność prawna, co oznacza, że ponosi ono prawną odpowiedzialność za skutki swojej działalności i korzysta z ochrony prawa. Wiąże się to z posiadaniem osobowości prawnej
3. wyodrębnienie ekonomiczne, co oznacza, że są do niej przypisane określone zasoby materialne i że dysponuje tymi zasobami z zasadami gospodarczymi
4. prowadzenie działalności gospodarczej, to znaczy wytwarzanie produktów lub świadczenie odpłatne usług w różnych dziedzinach gospodarki
| |
|
|
Pobierz lekcję
|
Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:
|
|