Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
Zestaw: "045. Szkoła Lwowsko - Warszawska, część I"
0. Co oznacza nazwa Szkoła Lwowsko - Warszawska?
oznacza grupę filozofów polskich działających w XIX wieku w Warszawie i we Lwowie
określa grupę filozofów polskich działających w pierwszej połowie XX w., hołdujących analizie filozoficznej języka jako metodzie filozoficznej, znanych przede wszystkim z osiągnięć logicznych
określa fenomenologów polskich działających w Warszawie i we Lwowie
1. Kto pierwszy użył określenia Szkoła Lwowsko - Warszawska?
K. Twardowski
K. Ajdukiewicz
Wł. Tatarkiewicz
2. Kogo można nazwać ojcem Szkoły Lwowsko - Warszawskiej?
Wł. Tatarkiewicza
K. Ajdukiewicza
K. Twardowskiego
3. Kto był nauczycielem K. Twardowskiego?
Franz Brentano
Roman Ingarden
Bertrand Russell
4. Dlaczego K. Twardowski odróżnił czynności od wytworów?
dla jasności i precyzji
aby uniknąć psychologizmu
aby potem móc oba te pojęcia badać
5. Jakie pismo założył K. Twardowski?
Ruch Filozoficzny
Przegląd Filozoficzny
Esprit
6. Na czym skoncentrowane były filozoficzne zainteresowania K. Twardowskiego?
na zagadnieniach semiotyki, logiki i metodologii nauk
na historii filozofii
na etyce
7. Jaka orientacja była dominująca w pracach Szkoły Lwowsko - Warszawskiej?
historyczna
logiczna
metodologiczna
8. Kto był jednym z głównych założycieli warszawskiej szkoły logicznej?
S. Leśniewski.
K. Ajdukiewicz
K. Twardowski
9. Kim był Jan Łukasiewicz?
wprowadził rozróżnienia poziomów języka (na język i metajęzyk) oraz rozróżnienie zbiorów w sensie dystrybutywnym i kolektywnym
twórcą teorii kategorii semantycznych
jednym z najwybitniejszych w świecie logików i historyków logiki. Największym jego dziełem było stworzenie wielowartościowych systemów logiki
10. Jakie miasta stanowiły główne centra działalności Szkoły Lwowsko - Warszawskiej?
Lwów i Warszawa
Warszawa i Poznań
Kraków i Lwów
11. Jaki światopogląd był obowiązujący w Szkole Lwowsko-Warszawskiej?
do szkoły przyjmowano tylko ludzi wierzących
w szkole byli zwolennicy bardzo odmiennych stanowisk, np. materialistów czy idealistów, ateistów i ludzi wierzących, zwolennicy orientacji prawicowej, jak i lewicowej
w szkole byli sami ateiści
12. Czym przede wszystkim zajmowali się zwolennicy Szkoły Lwowsko-Warszawskiej w znaczeniu ściślejszym?
logiką matematyczną, logiką formalną w sensie bardziej tradycyjnym, semiotyką i metodologią nauk
ontologią
epistemologią
13. Kiedy Szkoła Lwowsko-Warszawska zakończyła swoją działalność?
w okresie międzywojennym
po drugiej wojnie światowej
po pierwszej wojnie światowej
14. Na kiedy przypada okres lwowsko-warszawski w działalności Szkoły Lwowsko-Warszawskiej?
to okres międzywojenny
po pierwszej wojnie światowej
po drugiej wojnie światowej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie