Zestaw: "045. Szkoła Lwowsko - Warszawska, część I"
0. Co oznacza nazwa Szkoła Lwowsko - Warszawska? oznacza grupę filozofów polskich działających w XIX wieku w Warszawie i we Lwowie określa grupę filozofów polskich działających w pierwszej połowie XX w., hołdujących analizie filozoficznej języka jako metodzie filozoficznej, znanych przede wszystkim z osiągnięć logicznych określa fenomenologów polskich działających w Warszawie i we Lwowie
1. Kto pierwszy użył określenia Szkoła Lwowsko - Warszawska? K. Twardowski K. Ajdukiewicz Wł. Tatarkiewicz
2. Kogo można nazwać ojcem Szkoły Lwowsko - Warszawskiej? Wł. Tatarkiewicza K. Ajdukiewicza K. Twardowskiego
3. Kto był nauczycielem K. Twardowskiego? Franz Brentano Roman Ingarden Bertrand Russell
4. Dlaczego K. Twardowski odróżnił czynności od wytworów? dla jasności i precyzji aby uniknąć psychologizmu aby potem móc oba te pojęcia badać
5. Jakie pismo założył K. Twardowski? Ruch Filozoficzny Przegląd Filozoficzny Esprit
6. Na czym skoncentrowane były filozoficzne zainteresowania K. Twardowskiego? na zagadnieniach semiotyki, logiki i metodologii nauk na historii filozofii na etyce
7. Jaka orientacja była dominująca w pracach Szkoły Lwowsko - Warszawskiej? historyczna logiczna metodologiczna
8. Kto był jednym z głównych założycieli warszawskiej szkoły logicznej? S. Leśniewski. K. Ajdukiewicz K. Twardowski
9. Kim był Jan Łukasiewicz? wprowadził rozróżnienia poziomów języka (na język i metajęzyk) oraz rozróżnienie zbiorów w sensie dystrybutywnym i kolektywnym twórcą teorii kategorii semantycznych jednym z najwybitniejszych w świecie logików i historyków logiki. Największym jego dziełem było stworzenie wielowartościowych systemów logiki
10. Jakie miasta stanowiły główne centra działalności Szkoły Lwowsko - Warszawskiej? Lwów i Warszawa Warszawa i Poznań Kraków i Lwów
11. Jaki światopogląd był obowiązujący w Szkole Lwowsko-Warszawskiej? do szkoły przyjmowano tylko ludzi wierzących w szkole byli zwolennicy bardzo odmiennych stanowisk, np. materialistów czy idealistów, ateistów i ludzi wierzących, zwolennicy orientacji prawicowej, jak i lewicowej w szkole byli sami ateiści
12. Czym przede wszystkim zajmowali się zwolennicy Szkoły Lwowsko-Warszawskiej w znaczeniu ściślejszym? logiką matematyczną, logiką formalną w sensie bardziej tradycyjnym, semiotyką i metodologią nauk ontologią epistemologią
13. Kiedy Szkoła Lwowsko-Warszawska zakończyła swoją działalność? w okresie międzywojennym po drugiej wojnie światowej po pierwszej wojnie światowej
14. Na kiedy przypada okres lwowsko-warszawski w działalności Szkoły Lwowsko-Warszawskiej? to okres międzywojenny po pierwszej wojnie światowej po drugiej wojnie światowej