0. Kim był Stefan Swieżawski? twórcą szkoły lwowsko - warszawskiej historykiem filozofii średniowiecznej i nowożytnej, przyjacielem Jana Pawła II znanym polskim logikiem
1. Kto wywarł największy wpływ na jego zainteresowania filozoficzne? É. Gilson i J. Maritain Jan Paweł II S. Kierkegaard
2. Kto, w 1963 roku powołał S. Swieżawskiego na świeckiego eksperta (audytora) Soboru Watykańskiego II? Jan Paweł II Stefan Wyszyński Paweł VI
3. W jakim dokumencie kościelnym Soboru Watykańskiego II, znalazło swoje odbicie wiele rozważań Stefana Swieżawskiego? w Konstytucji dogmatycznej o Kościele Lumen Gentium w Konstytucji o liturgii świętej Sacrosanctum Concilium w Konstytucji duszpasterskiej o Kościele w świecie współczesnym Gaudium et spes
4. Czym przede wszystkim zajmował się w swojej filozofii? przede wszystkim człowiekiem głownie logiką i metodologią przede wszystkim historią filozofii
5. Co było jego największym osiągnięciem badawczym? Dzieje filozofii europejskiej XV wieku Św. Tomasz na nowo odczytany Dzieje europejskiej filozofii klasycznej
6. Które z dzieł Swieżawskiego stanowi zbiór jego wykładów? Dzieje filozofii europejskiej XV wieku Św. Tomasz na nowo odczytany Dzieje europejskiej filozofii klasycznej
7. Jakie podejście do badanej rzeczywistości filozoficznej z przeszłości reprezentował Stefan Swieżawski jako historyk? subiektywne obiektywne relatywne
8. Czym, zdaniem Stefana Swieżawskiego jest tomizm? jest ideologią jest powtarzaniem wytartych frazesów jest dynamiczną myślą, która odpowiada na wyzwania współczesności i może twórczo dialogować z filozofią współczesną
9. Czym, zdaniem Stefana Swieżawskiego jest filozofia klasyczna? to filozofia Starożytnej Grecji to europejska myśl filozoficzna od jej zarania aż do wieku XV włącznie to chrześcijańska refleksja filozoficzna
10. Co, zdaniem Stefana Swieżawskiego jest centralnym punktem zainteresowań filozofii klasycznej? etyka teoria poznania metafizyka
11. Kiedy, zdaniem Stefana Swieżawskiego rozpoczęła się stopniowa degradacja kluczowej roli metafizyki w filozofii klasycznej? już w wieku XIV dopiero w wieku XX w XV wieku
12. Kiedy, zdaniem Stefana Swieżawskiego rozpoczął się renesans refleksji metafizycznej nad całą rzeczywistością i nad człowiekiem w filozofii klasycznej? już w wieku XIV dopiero w wieku XX w XV wieku
13. Jak, zdaniem Stefana Swieżawskiego przez stulecia traktowano filozofię i teologię św. Tomasza? jako nakaz jako ideologię jako wybór dokonany w wolności
14. Jak, zdaniem Stefana Swieżawskiego powinna być traktowana filozofia i teologia św. Tomasza? jako nakaz jako ideologię jako wybór dokonany w wolności
15. Który z uczniów Stefana Swieżawskiego był twórcą tzw. tomizmu konsekwentnego? Mieczysław Gogacz Karol Wojtyła Józef Życiński