0. Otoczenie konkurencyjne składa się z: konkurentów, dostawców i nabywców rządu, organów samorządowych i banków instytucji rynku kapitałowego instytucji rynku finansowego
1. Substytutem kina jest: kamera filmowa telewizor i odtwarzacz wideo książka aparat fotograficzny
2. Które z podanych twierdzeń jest prawdziwe? przedsiębiorstwo można zdefiniować jako samodzielną, samofinansującą się jednostkę organizacyjną prowadzącą działalność gospodarczą państwo pełni wobec organizacji funkcje: prawodawcy, inwestora oraz oferenta dóbr i usług przedsiębiorstwo jest podmiotem działania wyodrębnionym z otoczenia w sensie logistycznym przedsiębiorstwo w państwie występuje jako oferent wyrobów oferowanych przez innych
3. Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa jest to: ogół czynników wpływających na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb oferentów w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku ogół czynników wpływających na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb pośredników w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku ogół czynników wpływających na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb nabywców w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku ogół czynników wpływających na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb dostawców w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku
4. Bariery wejścia w otoczeniu rynkowym są to czynniki: umożliwiające podjęcie działalności gospodarczej wpływające na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb oferentów w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku ograniczające konkurencję na danym rynku wpływające na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb dostawców w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku
5. Dostawcy: są końcowymi odbiorcami oferty przedsiębiorstwa rywalizują z przedsiębiorstwem na rynku i decydują o jego pozycji zaopatrują przedsiębiorstwo w dobra związane z podstawowym obszarem działalności wspierają przedsiębiorstwo w procesie dystrybucji oraz świadczą na jego rzecz usługi
6. Pośrednicy: są końcowymi odbiorcami oferty przedsiębiorstwa rywalizują z przedsiębiorstwem na rynku i decydują o jego pozycji zaopatrują przedsiębiorstwo w dobra związane z podstawowym obszarem działalności wspierają przedsiębiorstwo w procesie dystrybucji oraz świadczą na jego rzecz usługi
7. Konkurenci: są końcowymi odbiorcami oferty przedsiębiorstwa rywalizują z przedsiębiorstwem na rynku i decydują o jego pozycji zaopatrują przedsiębiorstwo w dobra związane z podstawowym obszarem działalności wspierają przedsiębiorstwo w procesie dystrybucji oraz świadczą na jego rzecz usługi
8. Nabywcy: są końcowymi odbiorcami oferty przedsiębiorstwa rywalizują z przedsiębiorstwem na rynku i decydują o jego pozycji zaopatrują przedsiębiorstwo w dobra związane z podstawowym obszarem działalności wspierają przedsiębiorstwo w procesie dystrybucji oraz świadczą na jego rzecz usługi
9. Analiza strukturalna sektora została opracowana przez: Gustawa Portera Johna Portera Michaela Portera Jacka Portera
10. Analiza strukturalna sektora jest to: metoda analizy i oceny natężenia sił pośredników w sektorze ekonomicznym metoda analizy i oceny natężenia sił nabywców w sektorze ekonomicznym metoda analizy i oceny natężenia sił dostawców w sektorze ekonomicznym metoda analizy i oceny natężenia sił konkurencyjnych w sektorze ekonomicznym
11. Jednokierunkowemu przepływowi dóbr od dostawcy do nabywcy towarzyszy: wielokierunkowy przepływ informacji trójkierunkowy przepływ informacji dwukierunkowy przepływ informacji jednokierunkowy przepływ informacji
12. Grupa konkurentów potencjalnych: obejmuje podmioty, które aktualnie nie są konkurentami przedsiębiorstwa, ale mogą się nimi stać w określonych okolicznościach obejmuje podmioty, które aktualnie są konkurentami przedsiębiorstwa obejmuje tę samą grupę nabywców oferując produkty zaspakajające te same potrzeby w podobny sposób obejmuje różne grupy nabywców oferując produkty zaspakajające te same potrzeby w podobny sposób
13. Aby na danym rynku zaistniała konkurencja doskonała, musi zostać spełnione założenie, takie jak: doskonała informacja rynkowa różnorodność produktu mała liczba sprzedających i duża kupujących duża liczba sprzedających i mała kupujących
14. Do ochrony praw konsumentów powołano Państwową Inspekcję Sanitarną, która: przeciwdziała nieuczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami zajmuje się kontrolą jakości towarów i rzetelnością świadczonych usług kontroluje jakość sprzedawanej żywności oraz warunki jej transportu i przechowywania jest instytucją pozarządową o zasięgu ogólnokrajowym, pomagającą klientom egzekwować prawa konsumenckie
15. Do ochrony praw konsumentów powołano Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji, który: przeciwdziała nieuczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami zajmuje się kontrolą jakości towarów i rzetelnością świadczonych usług kontroluje jakość sprzedawanej żywności oraz warunki jej transportu i przechowywania jest instytucją pozarządową o zasięgu ogólnokrajowym, pomagającą klientom egzekwować prawa konsumenckie
16. Do ochrony konsumentów powołano Inspekcję handlową, która: przeciwdziała nieuczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami zajmuje się kontrolą jakości towarów i rzetelnością świadczonych usług kontroluje jakość sprzedawanej żywności oraz warunki jej transportu i przechowywania jest instytucją pozarządową o zasięgu ogólnokrajowym, pomagającą klientom egzekwować prawa konsumenckie
17. Do ochrony konsumentów powołano Federację Konsumentów i Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, które: przeciwdziała nieuczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami zajmuje się kontrolą jakości towarów i rzetelnością świadczonych usług kontroluje jakość sprzedawanej żywności oraz warunki jej transportu i przechowywania są instytucjami pozarządowymi o zasięgu ogólnokrajowym, pomagającymi klientom egzekwować prawa konsumenckie