Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Gimnazjum Nr 14

im. Hugona Kołłątaja

ul. Kołłątaja 1-6, 50-002 Wrocław
tel. (71) 798-67-05
www:   http://gim14wroc.edupage.org
e-mail:   sekretariatg14@poczta.fm
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 30496 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność
Twojej jednostki!)
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Szkoła posiada certyfikaty:

- Szkoła Przedsiębiorczości
  i Przedsiębiorczej Klasy

- Szkoły Zawodowych Perspektyw
- Szkoły Promującej Zdrowie
- Szkoły Odkrywców Talentów
- Szkoły Kreatywności i Innowacji DI
- Szkoły realizującej program Wrocławskiej
  Koncepcji Edukacyjnej Od inspiracji do
  kreacji

- Szkoły dbającej o bezpieczeństwo
- uczestnictwa w szkoleniu „Podstawowe
  zabiegi w pomocy przedmedycznej”

- udziału w akcjach „Wrocławskie Dzieci
  Uczą Segregować Śmieci”

 

GIMNAZJUM Nr 14
Klasy nie są profilowane - wszystkie realizują ten sam program nauczania, w tym obowiązkowo dwa języki obce.

- w szkole wprowadzono innowacje
  pedagogiczne i organizacyjne:

- zajęcia integracyjno – twórcze, zwane
  blokiem aktywności twórczej (bat),
  mające na celu rozpoznawanie
  zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz
  rozwijanie ich wyobraźni, kreatywności
  i odwagi twórczej

- system kontroli frekwencji i postępów
  w nauce
- w szkole funkcjonuje
  dziennik elektroniczny, który ułatwia
  współpracę między rodzicami a szkołą

- wychowanie fizyczne: dwie godziny
  typowych zajęć, jedna godzina tańca,
  jedna godzina fakultetów do wyboru
  (m. in.: piłka nożna, tenis stołowy,
  koszykówka, narciarstwo zjazdowe,
  turystyka i rekreacja, siatkówka,
  szachy, boule)

- języki obce: do wyboru język angielski,
  język niemiecki i język francuski, język
  kontynuowany ze szkoły podstawowej
  nauczany w systemie międzyoddziałowym
  w zależności od poziomu zaawansowania

"Ruszamy w świat pewnie i odważnie, aby go zmieniać i kształtować
na wzór prawdy, którą poznajemy."

W ramach innowacji pedagogicznych uczniowie wszystkich klas uczestniczą w zajęciach z bloku aktywności twórczej.

BLOK AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ

Celem zajęć jest rozpoznawanie zainteresowań oraz zdolności, rozwijanie odwagi twórczej, wyobraźni i kreatywności.

Program:

I rok: Poznanie (praca w oparciu o propozycje nauczycieli)
  • integracja zespołu klasowego
  • rozpoznanie zainteresowań i zdolności
  • trening twórczości
II rok: Poszukiwanie (wspólne poszukiwania i zbieranie doświadczeń)
  • praca w grupach tematycznych
  • realizacja projektów grupowych
  • samodzielność grupy w wyborze tematyki i form pracy
III rok: Proponowanie (indywidualne poszukiwania i propozycje)
  • proponowanie własnych tematów, koncepcji i form pracy
  • realizacja indywidualnych projektów

Formy i metody pracy:
  • projekty artystyczne
  • projekty badawcze
  • obozy naukowe, wyprawy badawcze
  • zajęcia w placówkach kulturalno-oświatowych (teatry, muzea, galerie sztuki, domy kultury, filharmonia, biblioteki)
  • zajęcia w placówkach naukowych i laboratoriach
  • spotkania z przedstawicielami środowisk twórczych i naukowych
  • spektakle autorskie
  • plenery fotograficzne i plastyczne
  • publiczne prezentacje efektów działań twórczych i badawczych





W szkole realizowane są programy z zakresu Doradztwa zawodowego:
  • W klasach pierwszych: kreowanie własnego wizerunku
  • W klasach drugich: poznawanie zawodów
  • W klasach trzecich: planowanie ścieżki edukacyjnej i drogi zawodowej

Główne zadania szkoły:
  • Realizacja innowacji pedagogicznej „blok aktywności twórczej”
  • Działania na rzecz bezpieczeństwa uczniów i promowania zdrowego stylu życia
  • Rozwijanie uczniowskich zainteresowań i uzdolnień jako formy wypoczynku i organizacji czasu wolnego
  • Propagowanie czytelnictwa
  • Kształtowanie postaw i respektowanie norm
  • Rozwijanie kompetencji informatycznych
  • Realizacja programów: „Od inspiracji do kreacji” (Młodzi Obywatele Kultury, Młodzi Obywatele Świata, Młodzi Obywatele Nauki), „Język maszyn” i projektów związanych z przedsiębiorczością i doradztwem zawodowym
  • Propagowanie sportów nieolimpijskich w związku ze Światowymi Igrzyskami Sportowymi The World Games 2017r.

Sukcesy uczniów Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu
  • zDolny Ślązak Gimnazjalista (biologia, chemia, geografia, historia, język angielski, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie)
  • Liga Naukowa Humanistyczna i Matematyczna
  • Konkurs na Najlepszy Samorząd Uczniowski
  • Wielka Nagroda Wrocławia
  • Językowy Przegląd Małych Form Teatralnych
  • Konkurs Piosenki i Prozy Frankofońskiej
  • Olimpiada Języka Niemieckiego
  • Olimpiada Języka Angielskiego
  • Dolnośląskie Mecze Matematyczne
  • Konkurs Matematyczny Koma
  • Od Solidarności do III Rzeczypospolitej
  • Białe Noce
  • Losy i Dzieje Oręża Polskiego
  • Wrocławskie Spacery Krajoznawcze
  • Ogólnopolski Konkurs Geologiczny
  • Dolnośląskim Konkursie Geograficznym „Alfred”
  • Ogólnopolski Konkurs na Felieton
  • Konkurs Biologiczny Zdrowy człowiek w zdrowym środowisku
  • w licznych zawodach sportowych (szachy, boule, piłka siatkowa, tenis stołowy, biegi przełajowe, narciarstwo zjazdowe, snowboard)

Baza Gimnazjum to: pracownia informatyczna, sala teatralna, dobrze wyposażone pracownie przedmiotowe, w tym gabinety: fizyczny, biologiczny, geograficzny, sztuki, profesjonalny gabinet chemiczny z dygestorium, pracownie językowe. Szkoła posiada tablice interaktywne oraz zestawy multimedialne. W szkole znajduje się gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej. Baza sportowa to sala gimnastyczna oraz boisko szkolne.

Centrum Informacyjne to biblioteka i czytelna wyposażona w komputery ze stałym dostępem do Internetu. Pełni rolę interdyscyplinarnej pracowni dydaktyczno–kulturalnej.

Szkoła współpracuje z placówkami oświatowymi i szkołami wyższymi, takimi jak:
  • Instytut Matematyczny
  • Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego
  • Instytut Geologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Wrocławskiego
  • Uniwersytet Wrocławski i Politechnika Wrocławska
  • Instytut Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego
  • Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego
  • Szkoła Językowa British Council

Zajęcia pozalekcyjne
W szkole organizowane są zajęcia pozalekcyjne uwzględniające różnorodne zainteresowania uczniów. Oferta jest bardzo bogata, uczniowie zapisują się na zajęcia klubowe podczas Giełdy Klubów organizowanej we wrześniu.

  • narciarstwo zjazdowe
  • piłka siatkowa
  • promocja zdrowia
  • Grupa Mediatorów Rówieśniczych
  • Klub Języka Angielskiego
  • Klub matematyczny
  • Klub Języka Niemieckiego
  • Klub Przyrodnika
  • Klub Miłośników Książki
  • Klub Historyka
  • warsztaty filozoficzne
  • zajęcia artystyczne
  • Klub Wolontariuszy
  • Klub Geografa

  • Klub Katechety
  • Klub Języka Francuskiego
  • Klub Miłośników Książki, Filmu, Teatru, Opery
  • Klub Chemika
  • Klub Plastyczny
  • wolontariat
  • Klub Informatyka
  • Klub Języka Polskiego
  • Klub Dekoracyjny
  • zajęcia muzyczne
  • zespołowe gry sportowe
  • koło plastyczne
  • blok aktywności twórczej
  • konsultacje



Wspieramy i promujemy uczniów z pasją!

Wspieranie uzdolnień oraz rozwój zainteresowań uczniów stanowi priorytet w pracy zespołu naszych nauczycieli, którzy podejmują następujące działania:






  • Organizują i koordynują wszelkiego rodzaju i rangi konkursów
  • Organizują wewnątrzszkolny konkurs Wspaniały Gimnazjalista dla uczniów klas 3, w wyniku którego uczniowie otrzymują tytuł i statuetkę Wspaniałego Gimnazjalisty
  • Koordynują konkursy Wielkiej Nagrody Wrocławia – rokrocznie uczniowie Gimnazjum nr 14 zajmują czołowe miejsca w tym konkursie
  • Organizują Międzyplacówkowy Przegląd Młodych Talentów w ramach programu „Od inspiracji do kreacji”
  • Mobilizują i wspomagają uczniów w samodzielnym rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań w ramach kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych
  • Promują uczniów osiągających najwyższe wyniki w nauce poprzez umożliwianie im korzystania z programów stypendialnych
  • Współpracują w ramach programu „Od inspiracji do kreacji”
  • Organizują liczne obozy i wyjazdy klasowe m.in. na Dolnośląskie Mecze Matematyczne, obozy naukowo – integracyjne i narciarskie
  • Współpracują z placówkami oświatowymi i szkołami wyższymi
  • Realizują liczne projekty edukacyjne krótko i długoterminowe takich jak „Akademia Uczniowska” oraz „Młody chemik eksperymentuje” pod patronatem Politechniki Wrocławskiej i Stowarzyszenia EKOS
  • Organizują różnorodne warsztaty dla uczniów, np: w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, „Jak się uczyć”, „Techniki Uczenia się, Zapamiętywania i Notowania”
  • Przeprowadzają debaty mające na celu rozwój świadomości ponoszenia odpowiedzialności społecznej uczniów (np. debata ekologiczna, debata dotycząca prezydencji Polski w Unii Europejskiej, udział w debacie filozoficznej)
  • Organizują liczne wyjścia uczniów na projekcje filmów edukacyjnych, spektakle teatralne, rekolekcje teatralne oraz klasowe wyjścia na wystawy muzealne
  • Umożliwiają uczniom zdolnym pełnego wykorzystania ich predyspozycji i talentów poprzez wdrażanie indywidualnego programu nauczania
  • Promują uczniów z najwyższą średnią ocen

W szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny, który ułatwia współpracę między rodzicami a szkołą. Pozwala on na:
  • stały dostęp rodziców do informacji o obecnościach dziecka na zajęciach oraz otrzymanych przez niego ocenach
  • wgląd uczniów do swoich ocen i frekwencji
  • elektroniczny kontakt rodziców z wychowawcą oraz nauczycielami poszczególnych przedmiotów
  • skuteczniejsze przeciwdziałanie problemom wychowawczym dzięki możliwości szybszego reagowania na niepokojące zachowania uczniów

Model Absolwenta
Szkoła zmierza do tego, aby nasz absolwent:
  • kierował się w życiu najwyższymi wartościami moralnymi (dobro, przyjaźń, uczciwość)
  • miał poczucie więzi z Małą Ojczyzną
  • miał świadomość własnej indywidualności przy jednoczesnej tolerancji dla innych postaw
  • umiał współdziałać w grupie i odpowiadał za własne postępowanie
  • odczuwał potrzebę doskonalenia się i bycia kreatywnym
  • odznaczał się wysoką kulturą osobistą i był wrażliwy na piękno
  • miał potrzebę uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym środowiska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie