Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Wiadomości » 17 maja 2022 » Na czym polega ...

Na czym polega pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych w Google polega na prowadzeniu działań, mających na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Google to obecnie przeglądarka, której używa zdecydowana większość ludzi na świecie, przez co w kilku aspektach strategie SEO dla różnych krajów będą takie same. Witryny, które znajdują się na drugiej, trzeciej i dalszych stronach nie mają zbyt dużej szansy zaistnieć w sieci. Użytkownicy najczęściej skupiają się na pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania, dlatego tak istotne jest to, aby odpowiednio wypozycjonować swoją stronę internetową.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych w Google?

Pozycjonowanie stron niekiedy mylnie określane jest jako SEO. Jest to jednak znacznie szersze pojęcie i zawierające w sobie Search Engine Optimization. W skrócie pozycjonowanie to dbanie o różne elementy witryny internetowej, które mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Nie jest to jednorazowe działanie, a długotrwały proces, na który składa się wiele czynników. Dlatego też do tego typu działań marketingowych zdecydowanie lepiej jest zaangażować agencję SEO, aniżeli robić coś na własną rękę.

Dlaczego inne strony znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania?

Zdecydowana większość użytkowników w sieci wybiera strony internetowe z pierwszych pozycji wyników wyszukiwania. Nawet najciekawsze serwisy mogą nie przebić się do TOP10, jeśli nie będą odpowiednio zoptymalizowane. Strony internetowe, które znajdują się najwyżej, zostały ocenione przez roboty indeksujące Google jako najodpowiedniejsze do wyszukiwanych fraz kluczowych. Każdemu użytkownikowi zależy na tym, aby jak najszybciej dotrzeć do wybranych informacji, dlatego Google dba o to, aby najpierw wyświetlały się wartościowe witryny. Algorytmy analizują dokładnie każdą witrynę pod kątem wielu aspektów, a następnie oceniają, co przekłada się na odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwania. Dokładnych czynników rankingowych Google nie podaje, jednak doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, jakie działania przynoszą efekty. Niezbędna do tego jest także dobra strategia, o której można przeczytać na blogu Smartbuzz.

Co jest istotne w pozycjonowaniu stron w Google?

Spośród wszystkich działań pozycjonerskich można wyróżnić kilka szczególnie istotnych, które mają największy wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wymienić można:

  • jakość publikowanego contentu,

  • przyjazność strony dla użytkownika,

  • optymalizacja kodu HTML,

  • dobór fraz kluczowych,

  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,

  • renoma strony internetowej.

Czym dokładnie są opisane wyżej czynniki? Jak wpływają na pozycjonowanie strony w Google?

Jakość contentu

Wszystkie treści, jakie znajdują się w obrębie strony, powinny być jak najwyższej jakości. Ich celem jest dostarczanie wartościowych i interesujących informacji użytkownikom oraz robotom indeksującym. Dlatego też nie powinno się kopiować treści. Algorytmy wyszukiwarki wykryją i zaindeksują ten portal, który jako pierwszy umieścił zduplikowany content w sieci i to on będzie najwyżej w wynikach wyszukiwania. Duplikowanie treści nie tylko nie pomaga w pozycjonowaniu, ale może dodatkowo przyczynić się do nałożenia kar i filtrów na stronę internetową. Google wymaga unikalności, więc witryny ze skopiowanym tekstem są automatycznie kategoryzowane jako mniej wartościowe.

Przyjazność strony dla użytkownika

W dużym uproszczeniu strona przyjazna dla użytkownika powinna być dla niego czytelna i łatwa w obsłudze. Musi się szybko ładować, co ma także ogromny wpływ na pozycjonowanie, ponieważ jest to jeden z czynników rankingowych. Warto skorzystać przy tym z darmowego narzędzia, jakim jest PageSpeed Insight. Narzędzie pokazuje czas ładowania strony, co oceniane jest nie tylko przez algorytmy, ale także przez samych użytkowników. Kolejnym aspektem jest to, aby witryna była responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania na różnych urządzeniach. Nie ulega wątpliwości, że użytkownicy Internetu coraz częściej i więcej korzystają ze swoich smartfonów do robienia zakupów, czy też wyszukiwania informacji. Warto także zadbać o układ tekstu. Treści powinny być ciekawe, mieć przyciągające nagłówki i być wartościowe dla użytkowników.

Dobór fraz kluczowych

Frazy kluczowe pełnią jedną z najważniejszych funkcji w pozycjonowaniu stron. Chodzi o to, aby dobrać je bezbłędnie. Co to oznacza? Otóż mowa tutaj o zgodności słów kluczowych z treścią strony internetowej. Użytkownik, wpisując dane hasło w wyszukiwarkę, powinien ujrzeć witryny, które mu odpowiadają. W trakcie dobierania fraz warto kierować się różnymi kryteriami. Można nastawić się na odbiorców z najbliższej lokalizacji, np. z danego miasta lub pozycjonować szerzej, na cały kraj. Warto także zadbać o frazy z długiego ogona, które zawierają dokładniejsze informacje. Coraz większa liczba użytkowników wyszukuje danych produktów po ich dokładnej specyfikacji. Oczywiście, na uwadze trzeba mieć także dane o średniej ilości wyszukiwań danego słowa kluczowego.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

W pozycjonowaniu strony internetowej nie można zapominać o linkowaniu. Zarówno wewnętrznym (do innych podstron w obrębie serwisu), jak i zewnętrznym - kierującym na inne serwisy lub z innych serwisów do pozycjonowanej strony. Wewnętrzne linki pozwalają także zatrzymać na dłużej użytkownika i łatwiej poruszać mu się po całym serwisie. Jeśli treść będzie ciekawa i merytoryczna to z pewnością będzie klikał w kolejne odnośniki do innych publikacji. Linkowanie zewnętrzne powinno pojawiać się w przypadku opierania się na informacjach zawartych na innych stronach, jak np. badania, wyniki, czy analizy.

Renoma strony internetowej

Popularność strony internetowej ma ogromny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Oczywiście, zależy to od wcześniej wspomnianych czynników, czyli atrakcyjności treści, szybkości działania strony, przejrzystości oraz od chwytliwych tytułów i nagłówków. To, jak wiele innych serwisów przekierowuje użytkownika do pozycjonowanej witryny ma ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Wtedy jest ona uznawana za wiarygodne źródło wartościowych informacji.





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie