C. Freinet
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka, przygotowujemy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość.
Przedszkole zapewnia:
- kompetentnych nauczycieli i wychowawców
- opiekę, przyjazne, bezpieczne i korzystne dla zdrowia warunki edukacji
- warunki prawidłowego rozwoju psychofizycznego i rekreacji
- poszanowanie praw dziecka
- funkcjonalne i estetyczne sale zajęć
Przedszkolne zajęcia adaptacyjne.
Adaptacja dziecka w przedszkolu nie przebiega bezboleśnie, często jest źródłem stresów zarówno dla dziecka, jak i dla rodzica. Założeniem zajęć adaptacyjnych jest zminimalizowanie kosztów psychicznych, jakie dzieci ponoszą ze zmianą środowiska.
Podczas dni otwartych (trwających miesiąc) dzieci nawiązują bliższy kontakt z nauczycielem i innymi pracownikami przedszkola. Poznają swoją salę, mają możliwość indywidualnej zabawy w czasie dogodnym dla siebie, wybranymi zabawkami w dowolnym miejscu, w sali lub ogrodzie. W zdobywaniu nowych doświadczeń towarzyszą dziecku rodzice, co pozwala mu czuć się bezpiecznie w nowym otoczeniu.
Proponujemy zabawy integracyjne, podczas których dzieci mają możliwość uczestniczyć w zajęciach plastycznych i muzyczno-ruchowych. Zajęcia adaptacyjne ułatwiają dalszą współpracę z rodzicami, przełamują bariery i tworzą atmosferę radości, przyjaźni i zaufania. Dzięki współpracy przedszkola z domem rodzinnym większość dzieci szybko pokonuje stres związany z adaptacją i chętnie idzie do przedszkola. Dziecko uczy się współdziałania z innymi, ma możliwość rozwijania swoich zdolności, uczy się myśleć, zdobywa wiedzę i doświadczenie.
Lekcje biblioteczne.

Wiek przedszkolny to ważny okres w życiu dziecka, by rozbudzić w nim zainteresowanie książką. Książka porządkuje pewne pojęcia o świecie, jest źródłem nowych wiadomości, wzbogaca zasób słów dziecka, budzi zainteresowania poznawcze. Pozwala ona na swobodną wędrówkę w czasie i przestrzeni, a także uzyskanie informacji o rzeczach, sprawach i zdarzeniach, których w najbliższym otoczeniu nie można spotkać. Wpływ książki na rozwój mowy dziecka uwydatnia się poprzez osłuchanie się z poprawnymi formami języka. Książka wzbogaca zasób słownikowy dziecka, a jednocześnie uczy, jak wyrażać swoje myśli w sposób poprawny i piękny.
Mówiąc o wychowawczej roli książki mamy na myśli najczęściej jej wpływ na kształtowanie się postawy moralnej, gdyż specyficznym terenem działania utworu literackiego jest sfera przeżyć emocjonalnych i refleksji związanych z tworzeniem się osobistego systemu wartości. Dzieci uczestniczą w comiesięcznych spotkaniach bibliotecznych na których obcują z wartościową literaturą dziecięcą, ukazującą świat dobra, prawdy i piękna.