|
Aktualna kategoria:
Nauka » Geografia » Liceum - lekcje
| 1 | | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 5 | | | 6 | | | 7 | | | 8 | | | 9 | | | 10 | | | 11 | | | 12 | | | 13 | | | 14 | | | 15 | | | 16 | | | 17 | | | 18 | | | 19 | |
Lekcja: "116. Produkcja zwierzęca, rybołówstwo i rybactwo"
|
|
|
Produkcja zwierzęca, rybołówstwo i rybactwo
Krasnorost - przykład glona Autor: Wikipedia[Ravidreams]
Bardzo dobrze i na coraz większą skalę rozwija się marikultura (hodowla organizmów morskich – np. ryb, mięczaków, stawonogów, glonów - w celach konsumpcyjnych, gospodarczych i rozmnażania rzadkich gatunków morskich stworzeń), którą zapoczątkowała Japonia, uprawiając glony na prętach bambusowych już w XVII w. Współcześnie uprawy szkarłatnic w przybrzeżnych wodach zatok Japonii przekraczają powierzchnię 50 km 2, na której zatrudnia się ponad 70 tys. pracowników. Na dużą skalę uprawia się tam także krasnorosty i brunatnice. Wysoki rozwój poziomu marikultury występuje także w Chinach, Korei, Norwegii, Indonezji, Chile oraz na Filipinach, zaś państwa leżące nad Morzem Śródziemnym zajmują się głównie hodowlą skorupiaków.
|
|
|
|
Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:
|
|