Zestaw: "Z09 - Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej 2017 czerwiec"
0. Warsztaty terapii zajęciowej realizują zadania w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej zmierzające do osiągnięcia przez podopiecznego przede wszystkim możliwie niezależnego i samodzielnego życia umiejętności z zakresu różnych technik jak największej sprawności fizycznej swobody w komunikowaniu się
1. Nagradzanie dziecka poprzez pochwałę i uśmiech należy do wzmocnień stymulujących pierwotnych społecznych wtórnych
2. 5-letnie dziecko, przebywające na oddziale onkologicznym, przeżywa silny lęk, nie rozumie procedury leczenia i skutków ubocznych chemioterapii. W tym przypadku najodpowiedniejszą formą zajęć będzie felinoterapia bajkoterapia chromoterapia hortikuloterapia
3. Do naturalnych środków komunikacji niewerbalnej zalicza się obrazy nagrania teksty gesty
4. Zadaniem ergoterapii w przypadku niewydolności i schorzeń układu krążenia jest przystosowanie chorego do akceptacji własnej niepełnosprawności nawiązywania kontaktów społecznych wykonywania czynności codziennych alternatywnych form komunikacji
5. Kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika środowiskowego domu samopomocy z bliskimi i sąsiadami realizowane jest poprzez udział w treningu umiejętności spędzania czasu wolnego umiejętności interpersonalnych umiejętności praktycznych samoobsługi i zaradności życiowej
6. Terapeuta, który podczas rozmowy z podopiecznym utrzymywał z nim kontakt wzrokowy i używał klaryfikacji, spełnił warunki konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej aktywnego słuchania motywowania o charakterze wewnętrznym asertywnego zachowania
7. Terapeuta podczas zajęć z dziećmi zaproponował wznoszenie budowli z klocków. Który rodzaj zabawy zastosował? Dydaktyczną Tematyczną Manipulacyjną Konstrukcyjną
8. Którą grupę materiałów i środków terapeuta powinien uwzględnić przygotowując scenariusz zajęć terapeutycznych z decoupage klasycznego? serwetki papierowe, werniks, klej wodny papier czerpany, podkładówkę, klajster papier ozdobny, lakier, klej w sztyfcie bibułę pergaminową, temperę, wikol
9. Terapeuta, który poinformował podopiecznych o tym, że uczestniczą w badaniu, ale nie wskazał jego celu, zastosował obserwację jednostkową pośrednią otwartą jawną
10. Terapeuta używając form takich jak: wycinanki, wydzieranki czy wyklejanki z gazet lub tektury, prowadzi zajęcia z zastosowaniem metaloplastyki dziewiarstwa papieroplastyki kaletnictwa
11. Opracowanie indywidualnego planu wsparcia dla mieszkańca domu pomocy społecznej i jego realizacja należy do obowiązków zespołu wspierająco-aktywizującego rehabilitacyjno-pielęgnacyjnego leczniczo-usprawniającego terapeutyczno-opiekuńczego
12. Pacjent oddziału psychiatrycznego jest przekonany, że obce siły chcą go pozbawić zdrowia. Występujące u niego objawy psychopatologiczne to fobie omamy urojenia natręctwa
13. Zgodnie z etapami postępowania terapeutycznego, pierwszą czynnością terapeuty rozpoczynającego proces usprawniania pacjenta po przebytym udarze mózgu, jest dobór form, metod i technik terapii zajęciowej określenie celów oddziaływań terapeutycznych sporządzenie diagnozy terapeutycznej prowadzenie terapii zgodnie z planem
14. Grupa cech takich jak: celowość, operatywność, elastyczność, kompletność opisuje prawidłowy monitoring rzetelną obserwację dobry plan diagnozę terapeutyczną
15. U podopiecznego zakładu opieki paliatywnej, terapeuta rozpoznał następujące problemy: utrata masy ciała, osłabienie, bezsenność, przewlekły ból. Powinien zdiagnozować je jako objawy wyniszczenia nowotworowego zespołu Touretta chronicznego zmęczenia syndromu przepracowania
16. Najlepszymi źródłami pozyskania informacji o podopiecznej z zaburzeniami pamięci są wywiad rodzinny i ankieta z podopiecznym obserwacja i analiza dokumentacji podopiecznego wywiad bezpośredni i analiza dokumentacji podopiecznego wywiad środowiskowy i ankieta z podopiecznym
17. Terapeuta, który chce przedstawić uczestnikom nowo otwartej pracowni ich prawa i obowiązki oraz obowiązujące przepisy bhp, powinien w tym celu posłużyć się statutem kodeksem regulaminem harmonogramem
18. Chory na schizofrenię nie goli się, nie czesze, nie dba o schludny wygląd. Opis wskazuje na deprywację potrzeb uznania i szacunku bezpieczeństwa i afiliacji higienicznych i estetycznych poznawczych i psychologicznych
19. Dobierając zabawki do realizacji planu terapii zajęciowej dla dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, należy pamiętać, że powinny one spełniać funkcję odprężającą i wyciszającą inspirującą i wychowawczą usprawniającą i kształcącą uspokajającą i społeczną
20. Którą grupę materiałów i narzędzi terapeuta powinien uwzględnić planując wyposażenie pracowni stolarskiej? Dłuta, przyrznice, ściski, bejce Noże, cyrkle, szywnice, tekturę Nożyczki, stemple, szablony, farby Czółenka, szydełka, snowalnie, przędze
21. Chcąc zainspirować osoby z zaburzeniami emocjonalnymi do wyrażania własnych uczuć oraz do podejmowania aktywności poznawczej i ruchowej, należy umożliwić im udział w zajęciach z medytacji z wizualizacji z dramy z psychoedukacji
22. Uzyskane informacje od respondenta, takie jak: imię, nazwisko, wiek czy miejsce urodzenia, zalicza się do danych podmiotowych osobowych indywidualnych przedmiotowych
23. Osądzanie i decydowanie za innych to bariery w komunikowaniu się o charakterze kulturowym zewnętrznym wewnętrznym percepcyjnym
24. Które zajęcia mogą prowadzić do poprawy sprawności manualnej dziecka niewidomego w wieku przedszkolnym? Trening posługiwania się laską Wypełnianie konturów plasteliną Jazda na rowerze tandem Wykonywanie frywolitek
25. Które działania podjął terapeuta, uzyskując informacje od respondenta w oparciu o sporządzony kwestionariusz? Przeprowadził wywiad Przeanalizował dokumentację medyczną Wykonał obserwację Zrealizował eksperyment
26. Którą zasadę kształcenia zastosował terapeuta, przechodząc od czynności prostszych do trudniejszych? Aktywności Przystępności Poglądowości Systematyczności
27. Lekarz oddziału rehabilitacji w skierowaniu na terapię zajęciową zapisał wskazanie do zwiększenia zakresu ruchu w stawie ramienno-barkowym. Zgodnie z zaleceniem terapeuta powinien zaproponować pacjentowi malowanie na sztaludze pisanie na klawiaturze zwijanie pasków z papieru lepienie kulek z krepiny
28. W pracy terapeutycznej z chorymi psychiczne wyróżnia się dwa etapy: terapię relaksacyjną i usprawniającą aktywizującą i resocjalizującą dyrektywną i niedyrektywną uczynniającą i spoczynkową
29. Dokumentowanie działań z zakresu terapii zajęciowej służy ocenie kwalifikacji terapeuty zaspokojeniu oczekiwań rodziców rozpoznaniu zainteresowań podopiecznego monitorowaniu procesu terapeutycznego
30. Zdarta płyta i jujitsu są technikami wspomagającymi asertywną odmowę aktywne słuchanie miękki styl negocjacji udzielanie informacji zwrotnej
31. Ćwicząc pamięć i poczucie własnej tożsamości u osoby w pierwszym stadium choroby Alzheimera, terapeuta w trakcie zajęć powinien wykorzystać przede wszystkim przeglądanie prasy, czytanie książek i czasopism naukowych przypominanie imienia, oglądanie zdjęć i pamiątek osobistych pisanie pamiętnika i oglądanie ulubionych filmów z lat młodości oglądanie programów publicystycznych i wydarzeń codziennych
32. Którą technikę plastyczną zastosował terapeuta zajęciowy podczas warsztatów artystycznych, na których uczestnicy kolorowali rysunki na planie koła? Mozaikę Mandalę Makramę Monotypię
33. Sporządzając indywidualny plan terapii zajęciowej dla podopiecznego z chorobą Parkinsona, u którego występuje mikrografia, terapeuta powinien uwzględnić w nim ćwiczenia polegające na pisaniu przy użyciu klawiatury wykonywaniu grafiki komputerowej zamalowywaniu dużych powierzchni wycinaniu liter przy użyciu wyrzynarki
34. W przypadku zaburzeń czucia w obrębie kończyn górnych, terapeuta nie powinien zalecać choremu malowania na podobraziu zwijania włóczki w kłębek klejenia pistoletem na gorąco modelowania w masie solnej
35. Lista objawów zamieszczonych w ramce wskazuje na
36. Pacjentowi czasowo unieruchomionemu z powodu złamań kończyn dolnych, terapeuta dobrał literaturę przyrodniczą i przygodową w celu zastępczego zaspokojenia potrzeby aktywności bezpieczeństwa afiliacji uznania
37. Diagnozę prognostyczną stosuje się w celu określenia potencjalnego rozwoju rodzaju niesprawności stadium rozwojowego przyczyny zaburzenia
38. Terapeuta, który zauważył u podopiecznego dobrą koordynację ruchów oraz duże zaangażowanie podczas gier i zabaw, powinien uwzględnić w planie zajęcia z silwoterapii z felinoterapii z ludoterapii z logoterapii
39. Przygotowując dla pacjenta z chorobą Parkinsona zajęcia z muzykoterapii aktywnej w celu poprawy chodu, terapeuta powinien wybrać płytę z audiobookiem z dźwiękami natury z muzyką rytmiczną z muzyką relaksacyjną
Roślina mająca największe liście dorastające do 20 metrów długości to palma Raphia farinifera (Raphia ruffia), która rośnie na wyspach Oceanu Indyjskiego.