Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
БРОДЯ ПО ИНТЕ

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 628 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opracowanie: mgr Kazimiera Pitera
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ROSYJSKIEGO
W KLASIE IV TECHNIKUM EKONOMICZNEGO DLA DOROSŁYCH
БРОДЯ ПО ИНТЕРНЕТУ.... ?

Wstęp:
Internet jest dzisiaj wszechobecny i niezastąpiony w różnych dziedzinach życia. Doskonale także może służyć jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języka obcego. Ze względu na trudności ze stałym dostępem do internetu na lekcjach proponuję spróbować chociaż pojedyncze lekcje przeprowadzić łącząc nauczanie języka z posługiwaniem się internetem. Taka lekcja na pewno będzie atrakcyjna dla uczących się i wzmocni motywację do nauki. Przedstawiam swój konspekt lekcji otwartej języka rosyjskiego w szkole dla dorosłych.
Cele edukacyjne:
słownictwo z zakresu “Komputer” i “Internet - strony rosyjskie”
wyszukiwanie informacji na stronach rosyjskich
utrwalenie i poszerzenie wiadomości zdobytych dotychczas
Cele operacyjne:
Słuchacz:
- umie nazwać części zestawu komputerowego
- potrafi nazwać czynności związane z uruchamianiem komputera oraz
otwieraniem stron internetowych
- potrafi wyszukiwać potrzebne informacje na rosyjskich stronach internetowych
umie korzystać z osiągnięć najnowszej techniki komputerowej w poszerzaniu wiadomości z języka rosyjskiego.
Założenia:
Słuchacz potrafi obsługiwać komputer
Słuchacz IV klasy liceum ekonomicznego potrafi korzystać z internetu
Czas trwania zajęć: 45 minut
Formy pracy:
praca ze wszystkimi słuchaczami
Procedura osiągnięcia celów:
podająca: pogadanka
praktyczna: korzystanie z rosyjskich stron internetowych


Pomoce dydaktyczne:
foliogram - słownictwo stanowiące zasadniczą część materiału do
opanowania podczas lekcji oraz wykaz adresów rosyjskich stron internetowych potrzebnych na te zajęcia
15 komputerów z dostępem do Internetu
rzutnik pisma
podręcznik: H.Dąbrowska, M.Zybert Встреча 3. Warszawa 1999.
Ćwiczone sprawności:
-słuchanie ze zrozumieniem
-mówienie
-czytanie
-wyszukiwanie informacji na rosyjskich stronach internetowych
Przebieg lekcji:
1.Część organizacyjna - sprawdzenie obecności .
2.Moment konwersacyjno - powtórzeniowy:
a)     Беседа по вопросам:
Чем увлекаются люди (теннисом, книгами, музыкой, компьютерами, спортом, электронной техникой)?
Как называются части компьютера (системный блок, дисплей,
клавиатура,мышь, принтер)?
Почему люди интересуются Интернетом ( могут многому научиться,
быстро найти нужные информации и т.п.)?
3.Wprowadzenie do tematu zajęć.
Zapisanie na tablicy daty i tematu zajęć: „Бродя по Интернету”
Demonstracja foliogramu ze słownictwem, przewidzianym do opanowania na zajęciach (сервер, модем, щёлкать мышкой,
бродить по Интернету...) - foliogram
5.Nawiązanie do tematów zrealizowanych w poprzednich semestrach - “Лев
Толстой в Ясной Поляне”, “Российские журналы и газеты”, “Музеи
России – Эрмитаж, Третьяковская галерея”, “Театр”, “Телевидение” -
6.Demonstracja foliogramu z internetowymi adresami rosyjskich stron:
- wyszukiwanie informacji na stronach internetowych, dotyczących zagadnień,
które były omawiane w ramach programu nauczania języka rosyjskiego w
liceum (patrz pkt.5):
www.tula.ru, www.hermitage.ru ; www.spb.ru ; www.aif.ru; www.teatr.ru;
www.ng.ru;
9.Podsumowanie umiejętności i wiadomości zdobytych na tych zajęciach –
w formie pogadanki rekapitulacja materiału zajęć
10.Zadania utrwalające umiejętności i wiadomości nabyte na zajęciach do
samodzielnego wykonania z podręcznika :
przeczytanie tekstu ze str.155/156
wykonanie ćwiczeń 3,4 ze str. 156
11.Ocena realizacji zajęć i ewaluacja konspektu:
wypełnienie ankiety oceniającej lekcję

Ankieta
Ocena zajęć na temat: „Бродя по Интернету”
przez hospitujących nauczycieli

1.Czy lekcja, wyposażyła słuchaczy w umiejętności korzystania z rosyjskich stron?
Tak Nie W małym stopniu Nie wiem
2.Która część lekcji sprawiła słuchaczom trudności:
- czytanie
- słuchanie ze zrozumieniem
- wyszukiwanie informacji w internecie

3.Która część lekcji najbardziej się Pani podobała?
...........................................................................
4.Czy chętnie korzysta Pani/Pan z Internetu?
Tak Nie W małym stopniu
5.Czy korzystanie z Internetu na lekcjach j.obcego
jest:
Potrzebne Niekonieczne Niepotrzebne
6.Co, według Pani, należy zmienić na tej lekcji
aby osiągnąć lepsze efekty?
...............................................................................
...............................................................................

Ankieta
Ocena zajęć na temat: „Бродя по Интернету”
przez słuchaczy semestru VIII c

1.Czy lekcja, wyposażyła słuchaczy w umiejętności
korzystania z rosyjskich stron?

Tak Nie W małym stopniu Nie wiem

2.Która część lekcji sprawiła Ci trudności:
- czytanie
- słuchanie ze zrozumieniem
- wyszukiwanie informacji w internecie

3.Która część lekcji najbardziej Ci się podobała?
.........................................................................
4.Czy chętnie korzystasz z Internetu?
Tak Nie W małym stopniu

5.Czy korzystanie z Internetu na lekcjach
j.obcego jest:

Potrzebne Niekonieczne Niepotrzebne















Foliogram

ИНТЕРНЕТ - ТЕМАТИЧЕСКИЙ СЛОВАРЬ

бродить по Интернету - wędrować po Internecie
(я брожу, ты бродишь, он бродит, мы бродим, вы бродите, они бродят)

мобильный телефон - telefon komórkowy

сервер - serwer

виртуальные экскурсии- wirtualne wycieczki

модем - modem

соединить с телефонной сетью - połączyć z siecią telefoniczną

щёлкать мышкой - klikać myszką

( я щёлкаю, ты шёлкаешь, он щёлкает, .....)

доступ к Интернету - dostęp do Internetu

подключить к сети – podłączyć do sieci



ИНТЕРЕСНЫЕ РОССИЙСКИЕ СТРАНИЦЫ ИНТЕРНЕТ


Музеи России: Эрмитаж www.hermitage.ru
www.tula.ru,
Города : Москва www.mos.ru
Санкт-Петербург www.spb.ru

Газеты и журналы: Аргументы и факты www.aif.ru
Независимая газета www.ng.ru

Культура: Театры www.teatr.ru
Tелевидение www.media.tele.ru

K.P.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie