Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dary naszych pól

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2938 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 



Ośrodek tematyczny: Pole.
Temat dnia: Dary naszych pól.

Treści działań edukacyjnych: Poznanie i rozumienie pojęć: rośliny zbożowe, oleiste, okopowe,włókniste. Znaczenie roślin uprawianych na polu. Rodzaje prac polowych.Narzędzia i maszyny rolnicze.

Układanie zdań na temat: Co nam daje pole? Różne formy czasownika w liczbie pojedyńczej i mnogiej.

Pisownia wyjątkó typu: pszenica, pszczoła. Wykonanie surówki z marchwi wg. podanego przepisu.
Środki dydaktyczne: Podręcznik WESOŁA SZKOŁA cz. 1 s. 74 - 77, Karty pracy ucznia WESOŁA SZKOŁA cz. 1, okazy naturalne zbóż, roślin okopowych, oleistych, włóknistych, produkty otrzymywane z tych roślin (olej, mąka, kasze, serwetki).Metody pracy: pogadanka z pokazem, praca z tekstem, praca w grupach, praktyczne działanie.
Przewidywane osiągnięcia uczniów:
Uczeń:
  • Zna rośliny uprawiane w polu.
  • Poznaje różne rodzaje prac polowych i używane w tym celu narzędzia i maszyny rolnicze.
  • Docenia pracę rolnika.
  • Redaguje zdania na określony temat.
  • Stosuje w zdaniach różne formy czasownika w liczbie pojedynczej i mnogiej.
  • Utrwala pisownię wyrazów, w których po spółgłósce występuje sz.
  • Umie korzystać z podanego przepisu.
  • Stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.
Przebieg zajęć:
  1. Definiowanie pojęcia: pole.
    Nauczyciel pisze na tablicy: wyraz pole.Uczniowie dopisują lub rysują swoje skojarzenia.Następnie uczniowie uzupełniają swe wypowiedzi starając się odpowiedzieć na pytanie: co nam daje pole? Zapisywanie zdań.
  2. Oglądanie okazów naturalnych: żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia, buraków, marchwi, ziemniaków, ziaren słonecznika, dyni i przyporządkowanie ich do napisów: rośliny zbożowe, okopowe, oleiste.
  3. Wystawa produktów otrzymywanych z roślin uprawianych na polu (mąka, cukier, kasze, olej, serwetki) Ustalenie które z produktów powstały z roślin zbożowych, oleistych, włóknistych. Zwrócenie uwagi na wartości odżywcze roślin okopowych.
  4. Uzupełnianie ćw. 1 k 66 naklejenie właściwych nalepek.
  5. Pisownia wyjątków, w których po spółgłosce p. piszemy sz. Tworzenie rodziny wyrazu: pszenica.
  6. Rozwiązanie zagadki. Kto to taki,
    wstaje o świcie,
    uprawia pole,
    aby chleb był na naszym stole.

    ROLNIK.
  7. Rozmowa na temat pracy rolnika w polu w różnych porach roku - podręcznik s.77 Wyjaśnienie kiedy sieje się zboże jare a kiedy ozime ?
  8. Rozwiązywanie krzyżówki ćw.4 k 66 .
  9. Zabawa ruchowa: sałatka warzywna . Dzieci siedzą w kręgu, odliczają do trzech.
    Nauczyciel nadaje im nazwy warzyw np. jedynki-ziemniaki, dwójki-marchewki, trójki-buraki. Na hasło np. marchewki dzieci, które mają tę nazwę zamieniają się miejscami, podobnie postępują słysząc hasło buraki lub ziemniaki. Na hasło sałatka warzywna wszystkie dzieci wstają i starają się szybko zmienić w kręgu na miejsca.
  10. Odczytanie przepisu na surówkę ćw. 2 k 67.
  11. Wykonanie ćw 3 i 4 k 67.
  12. Uczniowie przystępują do wykonania surówki wg.wcześniej przeczytanego przepisu.
    Nauczyciel zwraca uwagę na zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.Wspólna degustacja .Kultura spożywania.
  13. Zadanie pracy domowej .
    Wypisz nazwy poznanych roślin uprawnych.
    Rośliny zbożowe-........
    Rośliny okopowe-.......
    Rośliny oleiste -........
    Rośliny włókniste-.......
    ćw. 3 k 66.
  14. Podsumowanie dnia i samoocena.
    Nauczyciel rozdaje kartki z poleceniem:
    Dokończ zdania:
    Poznałem.....
    Wykonałem.....
    Najbardziej podobało mi się.....
    Muszę jeszcze popracować.......
Do pracy z uczniami wykorzystano:
  1. Podręcznik WESOŁA SZKOŁA KL. 3 cz. 1
  2. Karty pracy ucznia kl. 3 cz. 1
Do opracowania zajęć wykorzystano:
  1. Przewodnik metodyczny WESOŁA SZKOŁA cz 1 A.Koniecznej, E.Grodzkiej-Jurczyk.
  2. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela do podręcznika " Środowisko wokół ciebie" D.Cichy , G.Odechowskiej Wydawnictwo JUKA .
  3. " Kartkówki z Moniką" dla kl. 3 Z.Olejniczak , M. Stępień .
Czas przeznaczony na przeprowadzenie zajęć 180 minut .
Scenariusz opracowała
mgr Ewa Skorupa

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie