Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
"Dzień seniora" - metoda projektu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1109 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Spis treści:
  • Cechy projektu.
  • Cele projektu.
  • Treści nauczania.
  • Pytania badawcze.
  • Szczegółowe zadania dla uczniów.
  • Zaplecze techniczne.
  • Realizacja projektu.
  • Zadania realizowane w poszczególnych edukacjach.
  • Kryteria sukcesu.
  • Ewaluacja.
  • Materiały edukacyjne.
  • Opracowanie
Cechy projektu
  • Realizowany jest na lekcjach różnych przedmiotów, a także poza zajęciami lekcyjnymi.
  • Projekt rozwija tradycje szkoły, ożywia życie szkoły, angażuje w jego realizację uczniów, nauczycieli, rodziców, społeczność lokalną.
  • Termin realizacji: styczeń 2005.
  • Metoda: projekt szkolny, międzyprzedmiotowy.
  • Prezentacja efektu: w czasie uroczystości "Dzień Seniora w naszej szkole".
Cele projektu:
  • wzmacnianie więzi rodzinnych,
  • podtrzymywanie tradycji szkolnych,
  • budzenie szacunku dla osób starszych,
  • przygotowanie spotkania seniorami,
  • rozwijanie indywidualnych uzdolnień uczniów,
  • pogłębianie współpracy z rodzicami,
  • integracja szkoły ze środowiskiem lokalnym.
Treści nauczania:
  • Rodzina i jej rola w życiu ucznia.
  • Sposoby okazywania uczuć.
  • Tradycje mojej szkoły.
  • Utwory literackie, muzyczne, dzieła plastyczne – wybór materiałów związanych z prezentowaną tematyką.
  • Twórczość dzieci inspirowana omawianą tematyką.
  • Kulturalne zachowanie się ucznia w różnych sytuacjach.
Pytania badawcze:
  1. Czy Dzień Seniora powinien na trwałe wejść do kanonu tradycji naszej szkoły?
  2. Czy impreza ma wpływ na pogłębienie więzi rodzinnych?
  3. Czy sprzyja rozwijaniu indywidualnych uzdolnień dziecka?
  4. Czy rozwija samodzielność i uczy odpowiedzialności za powierzone zadania?
  5. Czy służy integracji ze społecznością lokalną?
Szczegółowe zadania dla uczniów:
  • przygotowanie zaproszeń,
  • wykonanie upominków,
  • opracowanie części artystycznej – przydział ról i zadań, ich realizacja,
  • projektowanie, gromadzenie rekwizytów, kostiumów i dekoracji,
  • przygotowanie wspólnie z rodzicami poczęstunku dla zaproszonych gości,
  • inicjowanie zabaw z seniorami.
Zaplecze techniczne:
  • sala gimnastyczna,
  • pracownia komputerowa,
  • świetlica,
  • biblioteka,
  • sprzęt muzyczny i nagłaśniający,
  • kamera video, aparat fotograficzny,
  • zaplecze kuchenne.
Realizacja projektu:
  • wykonanie zaproszeń, ich doręczenie,
  • opracowanie scenariusza uroczystości,
  • próby sceniczne,
  • wykonanie kostiumów, rekwizytów i dekoracji,
  • prezentacja części artystycznej,
  • poczęstunek,
  • wspólna zabawa.

Zadania realizowane na poszczególnych edukacjach:
Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika ,gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.

Historia: poznawanie historii swojej rodziny, wykonanie drzewa genaologicznego.

Plastyka: projektowanie i wykonanie zaproszeń, rekwizytów, dekoracji.

Muzyka: nauka i śpiewanie piosenek, przygotowanie oprawy muzycznej.

Informatyka: wykonanie zaproszeń, opublikowanie materiałów w Internecie.

Wychowanie fizyczne: nauka tańców, przygotowanie sal do uroczystości.

Godzina wychowawcza: nasze tradycje szkolne i rodzinne, zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach.

Kryteria sukcesu:
  • uczestnictwo zaproszonych gości,
  • udana uroczystość,
  • promocja szkoły.
Ewaluacja:
  • opinie gości, rodziców i nauczycieli,
  • samoocena działań podjętych przez uczniów,
  • mocne i słabe strony przedsięwzięcia.
Materiały edukacyjne:
  • literatura fachowa,
  • materiały opracowane przez nauczycieli,
  • Internet.
Opracowały:

Renata Pawelska,
Grażyna Miry,
Halina Sadok.

Szkoła Podstawowa w Starym Garbowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie