Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Andrzejki dla 6 latków

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 953 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zabawy "andrzejkowej " dla dzieci 6-letnich i rodziców z wykorzystaniem Metody Pedagogiki Zabawy.

PRZYGOTOWANIE :
  • przygotowanie sali: krzesełka ustawione w kręgu, przygotowany poczęstunek: herbata, kawa, ciastka,
  • pomoce: losy (karteczki z napisanymi zadaniami), karty z rysunkami do wróżby, kolorowe kartki (kwadratowe), różne przedmioty (kosze, zabawki itp.), kartki na wizytówki, 4 arkusze szarego papieru, kredki, pisaki, taśma klejąca, klej,
  • dzieci witają rodziców, zapraszają do sali, wykonują wizytówki (rodzice piszą, dzieci ozdabiają), siadają na krzesełkach w kręgu.
PRZEBIEG :
  1. Piosenka na powitanie "Chodźcie z nami tu do koła" (w: "Tańce integracyjne w pracy z grupą", s. 35) – rodzice i dzieci śpiewają piosenkę, ruchem ilustrują treść.
  2. Piosenka na zapoznanie "Podaj dłonie" w: "Tańce integracyjne w pracy z grupą", s. 35 – dzieci i rodzice śpiewają piosenkę, kolejno podają swoje imiona.
  3. Zabawa "Czarowanie" przy muzyce ( nagranie -"Tzadik Katamar" w "Tänze für Senioren", opis w "ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu", s. 15).
  4. Zabawa integrująca "Losy". Każda para (rodzic i dziecko) otrzymuje los. Na znak nauczycielki rodzic czyta dziecku polecenie zapisane na losie. Para wspólnie wykonuje podane polecenie , np. "Uściśnij jak najwięcej rąk", "Dotknij jak najwięcej nosów", "Uśmiechnij się do jak największej ilości osób" itp. zabawa trwa dopóki nie skończy się muzyka (w: "ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu", s. 12).
  5. Zabawa – wróżba "Okręty we mgle". W sali rozstawione są różne przeszkody, np. krzesła, kosze, zabawki itp. Dwaj uczestnicy zabawy mają zawiązane oczy, stoją pod ścianą, na sygnał ruszają przed siebie, mają dotrzeć do ściany naprzeciwko, ale tak, żeby nie dotknąć przeszkody. Pomagają im w tym rodzice mówiąc : "stop", "w prawo", "w lewo". Poprawne przejście oznacza udany rok, potknięcia oznaczają trudności. Zabawa trwa dopóki nie przejdą wszystkie dzieci (w: "Stare i nowe zabawy podwórkowe", s. 35).
  6. Zabawa "Wróżba – kim będę". Dzieci losują karty z rysunkami różnych przedmiotów lub miejsc, pokazują je rodzicom i razem zgadują kim dziecko zostanie w przyszłości (informatyk, aktor, podróżnik itp.).
  7. Zabawa "Kolorowe kwadraty".
    • Każda para (rodzic i dziecko) bierze dwa papierowe kwadraty w tym samym kolorze, następnie wszyscy chodzą po sali i noszą papierowe kwadraty na głowie, na ręce, tak aby nie spadły.
    • "Spadające kwadraty" - wszyscy stoją w dużym kręgu, przy spokojnej muzyce, na sygnał puszczają swoją kartkę z pewnej wysokości. Obserwują powstający obraz, mogą być wypowiadane komentarze, skojarzenia i wyobrażenia.
    • "Taniec pomiędzy kwadratami" – przy dynamicznej muzyce dzieci tańczą pomiędzy leżącymi kwadratami, tak by nie nadepnąć żadnej kartki, rodzice rytmicznie klaszczą. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.
    • "Własny domek" – rodzice i dzieci biorą z podłogi swoje kwadraty oraz flamastry i kredki. Zadaniem dziecka jest narysowanie dowolnego obrazka na jednym kwadracie, rodzic w tym czasie składa drugi kwadrat na pół po przekątnej tworząc trójkąt, na jednej ze ścian trójkąta wpisuje imię dziecka i swoje. Po zakończeniu tych działań dziecko bierze oba elementy i przy pomocy rodzica przykleja do położonego na środku sali dużego arkusza papieru. Efektem pracy jest wspólny obraz złożony z kolorowych domków. Podsumowanie to wróżba "Co nas czeka w domu w nadchodzącym roku" (w "ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu", s. 13).
  8. "Swing w uliczce" – rodzice tańczą z dziećmi (w: "Tańce i zabawy dla grupy", s. 17).
  9. Poczęstunek – dzieci i rodzice częstują się ciastkami, herbatą, (kawą rodzice).
  10. Informacja zwrotna "Promienie słońca" – nauczycielka kładzie na środku sali duży arkusz papieru z narysowaną uśmiechniętą buzią słońca.
        Zadaniem każdego dziecka i rodzica jest narysowanie "promyka" o odpowiedniej długości. Długość "promyka" odpowiada zadowoleniu z udziału w zajęciach (według podanego wzoru).
  11. Zabawa na pożegnanie "Bujany walczyk" (w: "Tańce integracyjne w pracy z grupą", s. 35).
OPRACOWAŁA : Anastazja Wójcicka

LITERATURA :
  • Domań Robert: "ABC współpracy z rodzicami w przedszkolu", PSPiA KLANZA, Lublin 2002,
  • Gęca Leszek: "Tańce integracyjne w pracy z grupą"(z płytą CD), PSPiA KLANZA, Lublin 2002,
  • Heilingerbrunner E., Rabenstein R.: "Tańce i zabawy dla grupy" (z płytą CD), PSPiA KLANZA, Lublin 2000,
  • Noga Ewa: "Stare i nowe zabawy podwórkowe", PSPiA KLANZA, Lublin 2002.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie