Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Doskonałość moralna i religijna osób z up. um. - kilka słów o pracy mgr

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 647 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Często w pedagogice zadaje się pytanie fundamentalne: jaki wybór perspektywy moralnej mógłby dać solidne, uniwersalne i pewne usprawiedliwienie czynności i wartościowań, które dotyczyłyby innego człowieka? Czy istnieje etyka obiektywna, która pozwala powiedzieć, że ta czynność i to wartościowanie jest robione dla dobra wychowanka? Pedagogika empiryczna jest dzisiaj zobligowana do poszukiwania swojej fundamentalnej tożsamości i ujawniania swych fundamentów tym, których dotyczy.

Ta praca proponuje poszukiwanie odpowiedzi w źródłach kultury europejskiej. Perspektywa katolicka daje nam odpowiedzi bardzo proste: Wiara, Nadzieja i Miłość (zwłaszcza miłość miłosierna). Jedynie z tymi Bożymi łaskami jesteśmy w stanie wyrazić pragnienie, rozumieć i realizować doskonałość moralną i religijną
z osobami z upośledzeniem umysłowym.
W tym duchu przedstawia się pewne aspekty edukacji moralnej i religijnej ludzi z trudnościami intelektualnymi, dzieląc to rozważanie na trzy rozdziały. Pierwszy pokazuje podstawy teoretyczne koncepcji osoby, rozumu, pamięci i woli (jako władz duszy), upośledzenia umysłowego i doskonałości moralnej i religijnej. Drugi (metodologiczny) definiuje przedmiot (doskonałość moralną i religijną osób
z upośledzeniem umysłowym), cel (opis i terapia w sferze moralnej i religijnej osób
z upośledzeniem umysłowym), problemy (opisujące przedmiot), metodę (indywidualnych przypadków), zmienne (zależna – doskonałość moralna i religijna, niezależne – upośledzenie i jego stopnie), teren, organizację i przebieg badań, a także ogólną charakterystykę osób badanych. W trzecim rozdziale znajdujemy analizę trzech przypadków osób z upośledzeniem umysłowym w trzech różnych stopniach tego upośledzenia. Żyjąc w swoich środowiskach, przez swoje uczestnictwo w życiu sakramentalnym, w różnej aktywności ze swoimi przyjaciółmi z pewnej wspólnoty chrześcijańskiej, osoby te świadczą o życiu moralnym i religijnym.
mgr pedagogiki, specj. edukacja i rewalidacja upośledzonych umysłowo
Jarosław Truszczyński, jarostanislaw@interia.pl,

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie