Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bal na łące

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1283 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jedną z form współpracy z rodzicami są zajęcia otwarte. Podczas takich zajęć rodzice mają możliwość obserwować swoje dziecko na tle grupy, mogą czynnie uczestniczyć w tych zajęciach.
Takie zajęcia zorganizowałam w grupie dzieci 3 –letnich.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW.
     Jedną z form współpracy z rodzicami są zajęcia otwarte.
     Podczas takich zajęć rodzice mają możliwość obserwować swoje dziecko na tle grupy, mogą czynnie uczestniczyć w tych zajęciach. Takie zajęcia zorganizowałam w grupie dzieci 3 –letnich.

TEMAT: "Bal na łące"
CEL GŁÓWNY:
  • prezentowanie metod pracy w przedszkolu, integracja rodziców i dzieci w trakcie wspólnej zabawy;
  • wyzwalanie radości z twórczego działania z rodzicami;
CELE SZCZEGÓŁOWE:
  • dzieci wiedzą jaka jest obecnie pora roku;
  • znają jej charakterystyczne cechy i potrafią je wymienić;
  • rozwijają inwencję twórczą;
  • rozwijają płynność ruchów i wyczucie ciała;
  • rodzice i dzieci potrafią się odprężyć i czerpać radość ze wspólnej zabawy;
METODY:
  • pedagogika zabawy
  • metoda " Gimnastyka mózgu” P. Dennisona
  • metoda " Ruchu rozwijającego" W. Sherborne
POMOCE:
    podkłady muzyczne do marszu, zabawy przy muzyce i do tańca;
  • materiały potrzebne do wykonania strojów dla dzieci na "Bal na łące” : kolorowa bibuła, klej, nożyczki, taśma klejąca, kolorowy papier, włóczka;
  • małe, kolorowe piłki;
PRZEBIEG:
  1. Marsz przy muzyce w różnych kierunkach po sali - rodzice i dzieci wykonują ruchy naprzemienne ( np. dotykają lewą ręką prawego kolana i odwrotnie).
  2. Zabawa przy muzyce " Powitanie"- na przerwę w muzyce witamy się różnymi częściami ciała : witają się kolana; łokcie; uszy; stopy; ręce itp.
  3. Zabawa w formie opowieści ruchowej " Na łące".
         Ola z mamą wybrała się na wycieczkę w poszukiwaniu wiosny - mama z dzieckiem idą wykonując ruchy naprzemienne. Wzięli się za ręce. Słychać jak idą – tup, tup, tup, tup. Dotarli na pobliską łąkę.
          Zobaczyli pięknego motyla . Ma piękne, kolorowe skrzydła – rysowanie oburącz. Biegną dalej wśród kwiatów jedno obok drugiego, aż się zmęczyli i usiedli na trawie. Oddychają świeżym powietrzem, zachwycają się pięknym zapachem kwiatów- oddychanie przeponowe. Nagle zobaczyli, że coś w oddali mieni się w słońcu różnymi kolorami. Postanowili sprawdzić co to jest.
        Skradają się powoli jedno za drugim : zabawa " Cień"( jedno z pary to człowiek, drugie to cień; idziemy tak jak człowiek i jego cień) – adaptacja do ruchów własnych i partnera. Podeszli bliżej i okazało się, że są to małe kolorowe piłeczki. Ciekawe skąd one się tu wzięły? Postanowili się przez chwilę pobawić - siadają naprzeciw siebie w dużym rozkroku , nogi złączone i turlają do siebie piłeczki.
          Zabawa piłkami szybko znudziła się Oli i mówi do mamy: może pojeździmy rowerem . Ale nie mamy roweru? Możemy udawać – ruchy naprzemienne na leżąco (dotykają lewym łokciem prawego kolana i odwrotnie lub łączą swoje stopy i naśladują jazdę rowerem. Po chwili poczuli, że kropi deszcz. Trawka zrobiła się mokra. Pora wracać do domu. Ola staje na piętach mamy, żeby się nie zamoczyła. Szkoda, że nasza wycieczka się skończyła myśli Ola.
  4. Ale my możemy bawić się dalej. Zapraszam was na bal. Ten bal odbędzie się na łące. Żeby w nim uczestniczyć musicie przebrać się za motylki, kwiaty, pszczółki i innych mieszkańców łąki. Rodzice wam w tym pomogą.
  5. Rodzice wykonują stroje dla swoich dzieci z kolorowej bibuły.
  6. " Taniec kwiatów i motyli na łące” - improwizacja ruchowa do muzyki (dowolny podkład muzyczny).
  7. Czy bardzo jesteście zmęczeni? Czas na relaks.
          Dzieci kładą się na dywaniku na brzuszku lub siadają zwrócone do rodzica plecami ; nauczycielka recytuje wierszyk i jednocześnie demonstruje sposób wykonania masażyku ( najpierw lekko drapiemy po jednej łopatce, potem przy zmianie mocniej po po drugiej łopatce; przy kolejnej zwrotce lekko stukamy dziecko w plecy, przy zmianie stukamy w innym miejscu, a na końcu w trzech dowolnych miejscach). " Bocian i szpak"
    A to było tak:
    bociana drapał szpak ,
    a potem była zmiana
    I szpak drapał bociana.
    Co wynika z tej zmiany?
    Kto był bardziej podrapany?

    A było też i tak:
    bociana dziobał szpak,
    a potem była zmiana
    i szpak dziobał bociana.
    Potem były jeszcze trzy zmiany.
    Ile razy szpak był dziobany?
  8. Podziękowanie za wspólną zabawę.
OPRACOWAŁA: Elżbieta Dobrowolska
Miejskie Przedszkole 35 w Płocku.

LITERATURA:
  • "Twórcza kinezjologia w praktyce". Propozycje dla każdego. Wydawnictwo KINED – Joanna Zwoleńska Warszawa 2004
  • Metoda " Ruchu rozwijającego" W. Sherborne
  • " Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki” Opracowała Marta Bogdanowicz Wydawnictwo HARMONIA Gdańsk 2003.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie