Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co to znaczy kochać i jak zrozumieć drugiego człowieka?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1237 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz otwartych zajęć zintegrowanych dla klasy III – integracyjnej.

Temat: Co to znaczy kochać i jak zrozumieć drugiego człowieka?

Zagadnienia:

Tolerancja wobec drugiego człowieka. Ocena postępowania Lidki i Marysi. Rozmowa na temat ludzi niepełnosprawnych i ich oczekiwań wobec ludzi zdrowych. Pisanie listu. Rozwiązywanie zadań tekstowych kształtujących umiejętności mierzenia, obliczeń czasowych, dodawania i odejmowania, mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym. Zabawy inscenizacyjne przy piosence „ Różni, ale tacy sami”. Wykonanie upominku z papierowych kółek dla ukochanej osoby.

Cele operacyjne:

Uczeń:
- wypowiada się w rozwiniętej i uporządkowanej formie,
- rozwiązuje sytuacje problemowe,
- jest tolerancyjny wobec sprawności innych ludzi,
- liczy się z potrzebami drugiego człowieka, stara się mu pomóc,
- wyróżnia i nazywa zmysły, za pomocą których poznajemy świat,
- potrafi korzystać ze słowników,
- umie napisać list,
- potrafi zmierzyć długość łamanej,
- dokonuje obliczeń czasowych,
- rozwiązuje zadania tekstowe,
- dodaje, odejmuje liczby sposobem pisemnym,
- mnoży i dzieli liczby sposobem pisemnym,
- potrafi zaśpiewać piosenkę „Rożni, ale tacy sami”
- dokonuje inscenizacji słów śpiewanej piosenki,
- prawidłowo rozmieszcza elementy na kartce tworząc z nich kolorowe kompozycje,
- wie, jaką wartością w życiu jest miłość.

Metody pracy:

- aktywizujące: graffiti, story line,
- ewaluacyjne: rybi szkielet,
- problemowa
- scenki dramowe,
- działalności praktycznej.

Formy pracy:

- zbiorowa,
- zespołowa,
- indywidualna jednolita,
- indywidualna zróżnicowana.

Środki dydaktyczne:

- Podręcznik „Ja, Ty, My” część 2,
- Ćwiczenia Ja, Ty, My część 4,
- karty pracy z zadaniami matematycznymi,
- rozsypanka zdaniowa,
- elementy potrzebne do wykonania kompozycji plastycznej,
- karty do zdefiniowania pojęcia „tolerancja”,
- karteczki samoprzylepne,
- karty do ewaluacji
- słowniki.

Przebieg zajęć:

1. Scenki dramowe.

Wybrane dzieci wykonują następujące polecenia:
-dzieci z zawiązanymi oczami:
Napisz na tablicy podane wyrazy
Spakuj do plecaka swoje przybory i książki.
- dzieci, które nie mogą użyć głosu:
Jesteś głodny, poproś o kanapkę
Pożycz długopis.
- dzieci poruszające się na jednej nodze:
Podnieś rozsypane kredki

-Czy to było łatwe do wykonania?
-Jakie uczucia Wam towarzyszyły?
- Zwrócenie uwagi na rolę zmysłów i sprawności fizycznej w życiu człowieka.
- Odwołanie się do doświadczeń i przeżyć dzieci.

Jakim słowem określić człowieka, który nie wyróżnia ludzi, nie osądza ich po wyglądzie, po sprawności, akceptuje każdego takim jakim jest.

2. Wyjaśnienie pojęcia tolerancja.

Rozdanie dzieciom kart do zdefiniowania pojęcia ”tolerancja”.
Odczytanie przez nauczyciela proponowanych skojarzeń i zapisanie ich na tablicy.
Porównanie propozycji dzieci ze słownikiem.

3. Omówienie dzienników Lidki i Marysi – podręcznik s. 188-191

Odczytanie fragmentu tekstu. Rozmowa na podstawie pytań kluczowych:
- Dlaczego Lidka była zła?
- Jak czuła się Marysia?
- Czy po wysłuchaniu tego fragmentu możemy wskazać tolerancję?

Wysłuchanie następnego fragmentu i udzielenie odpowiedzi na kolejne pytania:
- Co się dzieje z Lidką?
- Jak zachowała się Marysia?
- Czy tu możemy powiedzieć o tolerancji?
Ostatni fragment i pytania:
- Co dzieje się Lidką?
- Co postanowiła Marysia?
Zakończenie i podsumowanie - która z dziewcząt była osobą tolerancyjną?

4.Ćwiczenia śródzajęciowe – piosenka z inscenizacją „Różni, ale tacy sami”.

5.Pisanie listu.

Wykonanie polecenia:
Napisz list do Marysi w imieniu Lidki, w którym dziewczynka przeprasza za swoje zachowanie.
Każde dziecko dostaje rozsypankę zdaniową – przypomnienie i utrwalenie budowy listu.
Wpisanie listu do ćwiczeń.

6. Zadania matematyczne.

Rozdanie kart pracy, indywidualne obliczanie, wspólne sprawdzenie na tablicy.

7. Rozmowa: co to znaczy kochać i zrozumieć drugiego człowieka?

Nawiązanie do pojęć związanych z tolerancją i ustalenie najwyższej wartości jaką jest miłość.
W jaki sposób miłość została ukazana przez ks. Twardowskiego?

Nauczyciel czyta tekst.
Porównanie pojęć wcześniej wypisanych, z tekstem.

8. Wykonanie prezentu ukochanej osobie, wyrażającego wdzięczność.

Rozdanie dzieciom gotowych elementów, z których każde dziecko wykona prace plastyczną.

Dokończ zdanie: Dziękuję Ci...........

9. Ewaluacja zajęć.

Nauczyciel wiesza na tablicy rozrysowany „schemat przyczyn i skutków”.
Dzieci i nauczyciele podchodzą kolejno do tablicy i uzupełniają schemat.
Oceniają:
- metody pracy,
- atmosferę zajęć,
- aktywność uczniów,
- pracę nauczyciela.

mgr Beata Lenczewska
Szkoła Podstawowa w Rynie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie