Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Das kann ich - Wetter, Monate und Jahreszeiten

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1907 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji języka niemieckiego w klasie V. Celem lekcji jest powtórzenie słownictwa związanego z pogodą, miesiącami i porami roku.

Konspekt lekcji języka niemieckiego w klasie V

Prowadzący: mgr Daniel Działak
Klasa: V
Podręcznik: „der, die, das neu“ dla kl. V
Temat: Das kann ich - Wetter, Monate und Jahreszeiten
Cele operacyjne:
a) cel ogólny:
- powtórzenie słownictwa związanego z miesiącami i porami roku oraz pogodą
- trening mówienia i czytania
b) cele szczegółowe:
- uczeń nazywa po niemiecku poszczególne zjawiska atmosferyczne, nazwy miesięcy oraz pory roku;
- uczeń rozumie przeczytany tekst i potrafi dokonać jego analizy;
- uczeń prawidłowo wymawia i intonuje znane mu słownictwo;
- uczeń formułuje po niemiecku ustną wypowiedź;
- uczeń zna zasady współzawodnictwa w grupie i jest aktywny.
Metody nauczania: gry dydaktyczne, opis, praca z książką, pokaz.
Formy pracy uczniów: praca indywidualna, w parach i grupach.
Środki dydaktyczne: magnetofon, kaseta magnetofonowa, telewizor, magnetowid, kaseta wideo, taśma klejąca, magnesy, kolorowe plansze przedstawiające niektóre zjawiska atmosferyczne, kolorowe plansze z owocami i warzywami, koperty z ćwiczeniami powtórzeniowymi, kserokopie z ćwiczeniami, kolorowe ilustracje do samooceny.

Przewidywany tok lekcji

I. Faza początkowa
1. Powitanie uczniów.
2. Sprawdzenie zadania domowego.
3. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji.
4. Podanie celów lekcji.
5. Zapisanie tematu lekcji.

II. Faza śródlekcyjna
1. Prezentacja obrazków ilustrujących zjawiska atmosferyczne.
2. Odśpiewanie piosenki „Monate”.
3. Praca w parach- Zadaniem uczniów jest dopasowanie nazw miesięcy do pór roku.
4. Nauczyciel prosi chętnego ucznia o opisanie po niemiecku dzisiejszej pogody.
5. Praca w parach- Zadaniem uczniów jest dopasowanie opisów pogody do ilustracji. Następnie uczniowie prezentują na forum klasy wyniki, czytając głośno opisy; nauczyciel zwraca szczególną uwagę na poprawną wymowę prezentowanych przez uczniów zdań.
6. Praca w grupach- Ratespiel. Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy. Zadaniem każdej z grup jest przygotowanie prognozy pogody na podstawie mapki pogodowej danego kraju. Pozostałe grupy muszą odgadnąć, który z krajów został opisany przez daną grupę. Zwycięska grupa otrzymuje plusy ( w nadmiarze czasu).
7. Zgadywanka literowa. Zadaniem uczniów jest podanie z rozsypanych literek wyrazów związanych z pogodą, np. tlak (kalt), gindwi (windig).
8. Wie ist das Wetter heute? – Nauka gry ruchowej, utrwalającej zjawiska atmosferyczne.

III. Faza końcowa
1. Wettervorhersage – Nauczyciel prezentuje uczniom na wideo fragment serialu „Hallo aus Berlin”. Po prezentacji zadaniem uczniów jest opisanie pogody, używając utrwalonego w czasie lekcji słownictwa.
2. Praca domowa.
3. Ocenienie uczniów aktywnych na lekcji.
4. Samoocena.
5. Pożegnanie uczniów.

Opracowanie: mgr Daniel Działak – nauczyciel języka niemieckiego w szkole podstawowej w Drzewicy
Rok szkolny: 2004/2005

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie