Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia zawód policjanta

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1671 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęcia zintegrowanego w klasie 1 szkoły podstawowej (możliwy do relizowania w klasie 2 i 3). Zajęcie prowadzone metodą projektu z zastosowaniem metod aktywizujących.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA ZINTEGROWANEGO W KL. I


Temat dnia: Zawód policjanta.
Edukacja polonistyczna: Wypowiedzi na temat zawodu policjanta na podstawie
wiadomości i wrażeń z wycieczki na Komisariat
Policji. Czytanie ze zrozumieniem wyrazów ze
słowniczka tematycznego. Redagowanie zdań z
rozsypanek. Rozpoznawanie rzeczowników i
czasowników.
Edukacja środowiskowa: Szacunek i podziw dla trudu policjantów.
Edukacja plastyczna: Zawód policjanta – rysowanie postaci w ruchu.
Edukacja matematyczna: Mnożenie i dzielenie w zakresie 25.

Operacjonalizacja celów.
Po zajęciu uczeń:
- wie, na czym polega zawód policjanta
- umie przeczytać wyrazy ze słowniczka tematycznego
- rozumie, że zawód ten jest trudny, odpowiedzialny i niebezpieczny
- potrafi rysować postać ludzką w ruchu
- potrafi samodzielnie przeczytać wyrazy ze zrozumieniem
- rozpoznaje podstawowe części mowy
- potrafi współdziałać w grupie
- wykonuje działania mnożenia i dzielenia w zakresie 25

Metody: projektu, burza mózgów, słowne, pokazowe

Formy: grupowa, jednolita i zróżnicowana

Środki: plansza projektu, kartki na ilustracje, rozsypani wyrazowe, wyrazy ze
słowniczka tematycznego, sygnalizatory świetlne, kartki samooceny,
kredki, klej, karteczki samoprzylepne, napis „policjant”, polecenia dla
grup, tekst podziękowania przekazanego policjantom.

Przebieg zajęcia:
1. Przypomnienie wycieczki z dnia poprzedniego, omówienie spostrzeżeń i wrażeń.

2. Odczytanie tekstu podziękowania, złożonego policjantom na Komisariacie.

3. Zapowiedź pracy na lekcji: Korzystając z wiadomości posiadanych przez was po wycieczce, omówimy sobie dokładnie zawód policjanta.

4. Podział na grupy, rozdanie kopert z zadaniami i poleceniami dla grup. Zawieszenie na tablicy planszy projektu i wytłumaczenie uczniom zasad takiej metody pracy.

ZAWÓD POLICJANTA
Grupa Praca policjanta to: Ilustracja Słownictwo tematyczne
rzeczowniki czasowniki
I.
II.
III.
IV.
V.


W kolumnie pierwszej grupy redagują zdania z rozsypanek. Na odwrocie wyrazów są działania, wyniki ułożone od liczby najmniejszej do największej pozwolą ułożyć zdanie:
I Dbanie o bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
II Ściganie przestępców.
III Pomaganie ludziom w potrzebie.
IV Uczenie prawidłowych zachowań.
V Zapobieganie chuligaństwu i niszczeniu mienia.

W kolumnie drugiej kolumnie grupy wykonują rysunki ilustrujące treść zdań.

W kolumnie trzeciej uczniowie spośród podanego zbioru wyrazów wybierają wyrazy pasujące do ich zdania, segregując je na rzeczowniki i czasowniki. Grupy wybierają spośród następujących wyrazów:
Rzeczowniki: mandat, wypadek, przepisy, Kodeks, znak drogowy, pojazd, zdrowie, życie, areszt, kajdanki, pistolet, pałka, przestępca, złodziej, pościg, pomoc, rada, przyjaciel, bezpieczeństwo, rozmowa, pokaz, ostrożność, karta rowerowa, kask, dewastacja, spokój, porządek.
Czasowniki: wystawia, tłumaczy, pomaga, zapisuje, tropi, kontroluje, aresztuje, łapie, goni, uspokaja, radzi, ćwiczy, upomina, liczy, przestrzega, spisuje, doradza, namawia, pilnuje, ostrzega, nakazuje.
Wyrazy i zdania przyklejają na planszę.

5. Przerwa śródlekcyjna – uczniowie są użytkownikami ruchu drogowego, ruszają i stają zgodnie z pokazywanym światłem sygnalizacji świetlnej.
6. Zapis w zeszycie zdania: Policjant stoi na straży prawa, pilnuje przestrzegania ładu i porządku.

7. Samoocena uczniów na kartkach , wklejanie ich do zeszytu.

8. Podsumowanie zajęć – nauczyciel wiesza na tablicy napis „policjant”, uczniowie piszą na karteczkach samoprzylepnych skojarzenie z tym słowem (burza mózgów). Omówienie utworzonego zbioru.

9. Ocena pracy grup.


mgr Dorota Raducka
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
w Paczkowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie