Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co spotka nas wiosną w królestwie bajek?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 559 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Każdego roku na przełomie lutego i marca w naszym przedszkolu odbywają się „ Dni otwarte”. Są one przeznaczone dla rodziców i dzieci sześcioletnich, które od września rozpoczną naukę w klasie „0”. Takie spotkania pozwalają maluchom pokonać lęk przed nieznanymi wyzwaniami i przekonać się, że w przedszkolu może być całkiem przyjemnie. Dzieci poznają sale zajęć, nauczycielki i personel przedszkola. Uczestniczą również w zajęciach dydaktycznych. Oto scenariusz zajęcia, jakie przeprowadziłam podczas takiego spotkania.


Scenariusz zajęcia z aktywności plastyczno-konstrukcyjnej


Temat: Co spotka nas wiosną w królestwie bajek?


Cel główny:

·         dziecko prezentuje różnorodną aktywność twórczą w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela


Cele szczegółowe:

·     dziecko odgaduje tytuły bajek na podstawie ilustracji, zagadek i rebusów,
·     odczytuje i wybiera właściwy podpis określający tytuł bajki,
·     samodzielnie wybiera odpowiednią dla siebie technikę plastyczną,
·     dobiera odpowiednie barwy do pracy o tematyce wiosennej,
·     oddaje ruchem charakter muzyki


Metoda: stawiania zadań, problemów otwartych


Środki dydaktyczne:

·     ilustracje do bajek,
·     rebusy,
·     podpisy,
·     farby,
·     kolorowa masa solna,
·     sztalugi

Przebieg zajęcia:

1.     Marsz przy piosence pt. „Kolorowe kredki”

2.     Powitanie w królestwie bajek:
             
 „ Witam w królestwie bajek wszystkich tych, którzy:

·        chcą się z nami bawić,
·        lubią tańczyć i śpiewać,
·        szczególnie uwielbiają bajki

Kto czuje się powitany niech podniesie rękę i uśmiechnie się…”


3.     Bajkowe skojarzenia:

·        - rozpoznawanie ilustracji ( Calineczka”, „ Czerwony kapturek”, „ Reksio” )
·        - rozwiązywanie rebusów ( „Kot w butach”, „ Królewna Śnieżka”, „ Królowa śniegu”)
·        - zagadki ( zamek, ogród)

4.     Zabawy z piosenkami pt. „Mam tu farby”, „Plastoludki”

5.     Praca w zespołach:

Podział na zespoły wg zainteresowań i życzeń dzieci :

a)     praca przy sztalugach – malowanie bajkowego ogrodu i zamku
b)    praca przy stolikach – lepienie bajkowego ogrodu z masy solnej

6.     Zabawa inscenizowana przy piosence pt. „ Malowany wózek”



    Opracowała: Lilianna Ejankowska

Temat: Co spotka nas wiosną w królestwie bajek?

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie