Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2300 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dziecko będące uczniem klas I-III staje się samodzielnym pieszym, a tym samym uczestnikiem ruchu drogowego. Oznacza to, że powinno wiedzieć jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinno wiedzieć z jakimi zagrożeniami może spotkać się jako pieszy, a w przyszłości jako rowerzysta. Powinno być świadome, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi. Przedstawiam Państwu scenariusz zajęć dla kl. I, II; dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zachęcam do wykorzystania go w swojej pracy.

BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO – Scenariusz zajęć
Dziecko będące uczniem klas I-III staje się samodzielnym pieszym, a tym samym uczestnikiem ruchu drogowego. Oznacza to, że powinno wiedzieć jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinno wiedzieć z jakimi zagrożeniami może spotkać się jako pieszy, a w przyszłości jako rowerzysta. Powinno być świadome, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi. Przedstawiam Państwu scenariusz zajęć dla kl. I, II; dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zachęcam do wykorzystania go w swojej pracy.

Klasa: I, II Czas trwania: 60 minut
Cele: Uczeń: - zna podstawowe przepisy ruchu drogowego,
  • zna nazwy i znaczenie wybranych znaków drogowych,
  • jest świadomy, że za bezpieczeństwo na drogach odpowiadają zarówno kierowcy, jak i piesi.

Metody: rozmowa, pokaz, praktyczne działanie Środki dydaktyczne: tablice przedstawiające wybrane znaki drogowe, tablica z sygnalizatorem świetlnym, wiersz, rymowanki, piosenka
Przebieg zajęć:
  1. Zapowiedż tematu:
Gdy ukończyliście 7 lat staliście się samodzielnymi pieszymi i uczestnikami ruchu drogowego. Oznacza to, że powinniście wiedzieć, jak poruszać się po drogach, aby nie narażać swojego zdrowia i życia. Powinniście wiedzieć z jakimi zagrożeniami możecie spotkać się jako piesi. Dzisiaj przypomnimy i utrwalimy sobie najważniejsze wiadomości o ruchu drogowym.
  1. Przypomnienie zasad przechodzenia przez jezdnię.
Nauczyciel recytuje wiersz, następnie wspólnie z dziećmi omawia zasady przechodzenia przez jezdnię. „Na chodniku przystań bokiem, Popatrz w lewo bystrym okiem, Skieruj w prawo wzrok sokoli, Znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna – więc swobodnie Mogą przez nią przejść przechodnie.”
  1. Wyjście przed szkołę – Praktyczne ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię.
  2. Utrwalenie wiadomości o podstawowych znakach drogowych.
Nauczyciel demonstruje plansze przedstawiające wybrane znaki drogowe. Wspólnie z dziećmi omawia znaczenie znaków, recytując rymowanki. Niebezpieczny zakręt w lewo! Ja to wiem, a ty kolego? Niebezpieczny zakręt w prawo! Wiesz? Brawo! Zakaz wjazdu rowerów. Powiedz koledze, że nie wolno tędy jeździć na rowerze! Przejście dla pieszych. Zapamiętaj koniecznie – tędy przejdziesz bezpiecznie! Zakaz wjazdu. Jeśli znak jest taki, to o każdej porze Nikt tu jeździć nie może. Stop krzyczy donośnie: Stój! Zatrzymaj się! Droga dla rowerów. Kiedy widzisz biały rower, wjedź spokojnie – to Ci powiem. Jestem drogą główną! Kto mną jedzie ma pierwszeństwo. Skrzyżowanie dróg. Uważajcie panowie i panie, Zaraz będzie skrzyżowanie!
Nauczyciel demonstruje model sygnalizatora świetlnego. Pyta co oznaczają poszczególne kolory. Można nauczyć wierszyka: „Kiedy światło jest czerwone - przechodzenie zabronione, a gdy świeci się zielone - można przejść na drugą stronę.”
  1. „Quiz – na wesoło”
Przechodzę przez jezdnię przy świetle:
  • niebieskim
  • zielonym
  • czerwonym
Którą stroną chodnika chodzą piesi?
  • prawą
  • środkiem
  • lewą
W którym miejscu należy przechodzić przez jezdnię?
  • tam, gdzie mam ochotę
  • na pasach
  • przez środek skrzyżowania
W jaki sposób przechodzimy przez jezdnię?
  • na skos, biegiem
  • na wprost, marszem
  • wolnym krokiem
Co robi policjant na skrzyżowaniu?
  • odpoczywa
  • kieruje ruchem
  • liże lizaka
Dlaczego nosimy elementy odblaskowe?
  • dla ozdoby
  • żeby być widocznym
Jaki jest numer pogotowia policyjnego?
  • 997
  • 998
  • 999
  1. Nauka na pamięć wierszyka „Na chodniku...” lub piosenki ( na melodię „Zasiali górale”)
My mamy odblaski przy nodze, przy nodze, jesteśmy widoczni na drodze, na drodze, jesteśmy bezpieczni, choć mali, choć mali, błyszczymy, świecimy w oddali, w oddali.
  1. Podsumowanie i zakończenie zajęć.






Opracowała:
Anna Nowak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie