Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Blok tematyczny: Święta Wielkanocne



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w różnych regionach Polski. Wypowiedzi na temat tradycji w naszym regionie. Czytanie ze zrozumieniem tekstów: judaszki, pogrzeb żuru i śledzia, turki wielkanocne, bziuki wielkanocne, śmigus – dyngus, wszystko o palmie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Wykonanie palemki zgodnie z planem.

Temat dnia: Nasze tradycje i zwyczaje wielkanocne.


Zapis w dzienniku: Poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w różnych regionach Polski. Wypowiedzi na temat tradycji w naszym regionie. Czytanie ze zrozumieniem tekstów: judaszki, pogrzeb żuru i śledzia, turki wielkanocne, bziuki wielkanocne, śmigus – dyngus, wszystko o palmie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Wykonanie palemki zgodnie z planem.


Cel ogólny: Kultywowanie tradycji Świąt Wielkanocnych.


Cel wychowawczy: Pielęgnowanie tradycji ludowych jako elementu kultury narodowej.


Cele szczegółowe:
Kategoria A: Uczeń:

  • zna tradycje i zwyczaje wielkanocne,
  • zna piosenki ludowe
Kategoria B: Uczeń:

  • rozumie znaczenie słów: zwyczaj, obrzęd, tradycja, regionalizm,
  • wymienia symbole charakterystyczne dla Świąt Wielkanocnych,
  • wypowiada się na temat przeczytanego tekstu,
Kategoria C: Uczeń:

  • czyta tekst ze zrozumieniem,
  • buduje dłuższe wypowiedzi na temat zwyczajów wielkanocnych,
  • stosuje nowe słownictwo związane z Wielkanocą,
  • wykonuje pracę zgodnie z planem,
  • układa palmę wokół osi symetrii,
  • dodaje i odejmuje w zakresie 100,
  • zgodnie pracuje w grupie,
  • dostrzega piękno i oryginalność sztuki ludowej,
Kategoria D: Uczeń:

  • potrafi przekazać zdobytą wiedzę innym,
  • uświadamia sobie znaczenie tradycji dla podtrzymania więzi rodzinnych,
  • dokonuje oceny zajęć i samooceny.

Metody pracy:
Podające: pogadanka.

Problemowe: metody aktywizujące – wehikuł czasu, promyczkowe uszeregowanie, puzzle, karuzela, ankieta ścienna, tarcza strzelecka.

Eksponujące: śpiewanie piosenek, improwizacja ruchowa.

Praktyczne: ćwiczenia praktyczne.


Formy pracy: zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana, grupowa zróżnicowana.


Środki dydaktyczne: pisanka drewniana, koszyk, pisanki z działaniami i hasłem, napisy: zwyczaj,

tradycja, obrzęd, regionalizm, Wielkanoc; ordery dla uczniów, karty pracy ucznia, słowniki, encyklopedie, plakaty do ankiety ściennej, karteczki samoprzylepne, teksty mówiące o zwyczajach wielkanocnych, kartki z tekstami „wszystko o palmie”, karty ewaluacyjne, materiały do wykonania palmy, magnetofon, płyta, magnesy.

Opracowała Ela Pastwa nauczycielka nauczania zintegrowanego PSP w Lipsku.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie