Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
A Halloween Party - past tense revising

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 852 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przypomnienie i utrwalenie regularnych i nieregularnych form czasowników przeszłych czasu Past Simple poprzez zastosowanie gier językowych w lekcji.

Konspekt lekcji z języka angielskiego
Autor: Wioletta Kałętek

Temat : A Halloween Party – past tense revising .

Cele : utrwalenie form zdaniowych , pytających i przeczących w czasie przeszłym Past Simple. Rewizja regularnych i nieregularnych form czasownikowych .

Zadania : ćwiczenie sprawności językowych ; umiejętnego rozbudowywania historyjek - wymyślanie ich treści bądź zakończenia .


1. GRA
Nauczyciel rozdaje uczniom paski ze słowami występującymi w kolejności istotnej dla budowania historii od jej początku do zaskakującego finału np.:
The Halloween night - a girl - walk - two shadows - run fast - closed door - knock at - turn around - scream - faint - wake up - father and brother.


Uczniowie wymyślają poprawnie gramatyczną historię w czasie przeszłym, z wykorzystaniem powyższych słów .Prezentują swoje pomysły na forum klasy .


2. Czytanie.
Uczniowie czytają tekst ( nocne zdarzenie w pustym domu ) . Po przeczytaniu historii każdy uczeń wymyśla własne zakończenie opowieści . Po około 5 minutach następuje prezentacja treści:

It was a scary Halloween night . The night was dark and windy . The house was empty and almost everybody was outside playing “ trick or treat “ but not me . I was in my room , sitting at the desk and reading an exceptionally spooky book . I was a little nervous and a bit afraid . Suddenly , I heard a noise – the floor scratching or no.. it sounded like footsteps …Somebody was definitely coming – aha! I didn’t invite anybody …

3. GRA
Nauczyciel inicjuje początek zabawy - na kartce pisze dwa zdania będące początkiem pewnej nierzeczywistej historii np.:

On Saturday night I was preparing for a Halloween party.


--------------------------tu zgiąć -------------------------------------
I started dressing up.
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
--------------------------tu zgiąć--------------------------------------
Pierwszy uczeń otrzymawszy taki początek tekstu dopisuje kolejne zdanie kontynuując historyjkę. Zagina kartkę tak, aby było widoczne tylko ostatnie zdanie . Podaje tak zachowaną kartkę następnemu uczniowi . Ten, pisze kolejne zdanie do poprzedniego , zagina kartkę , zostawiając tylko swoje napisane zdanie widoczne - podaje następnemu uczniowi . Gdy kartka zostanie w całości zapisana przez uczniów , nauczyciel odczytuje opowieść , którą stworzyli . Efekty mogą być zaskakujące i śmieszne .

4. Zakończenie
Nauczyciel kończy zajęcia pracą domową - komiksowa ilustracja powyższej historyjki .

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie