Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia integracyjne



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Zajecia integracyjne przeznaczone sa dla mlodziezy gimnazjalnej. Przedsatwiam gotowe zestawy zajec, które mozna wykorzystac na godzinach wychowawczych.

Scenariusz zajęć integracyjnych dla klas I w gimnazjum
 
·        Zajęcia integracyjne należy prowadzić na przemian raz zabawy ruchowe, raz stateczne.
·         Jeśli grupa jest duża należy ją podzielić na mniejsze najlepiej po 5 osób w grupie.
·        Zajęcia zaczynamy od złamania pierwszych lodów i nieśmiałości wobec nowej grupy.
 
Zestaw I

Mam na imię...
Czas trwania: 5 minut
Dzieci siedzą na krzesłach, tak aby się wszyscy wiedzieli, najlepiej w kółku. Zaczyna prowadzący: przedstawia się. Następnie osoba po prawej stronie przedstawia się i mówi jak ma imię koleżanka/ kolega po lewej. Następna osoba: przedstawia się i powtarza imiona kolegów/ koleżanek z lewej. I tak aż przedstawianie dojdzie do osoby prowadzącej.

 
Ludzie do ludziCzas trwania: 5 minut
Dzieci dobierają się w pary i na hasło wykonują polecenia prowadzącego, np. „kolana do kolan”, ucho do ucha”,  „ pięta do pięty”, „palce do palców”, „plecy do pleców’; a na hasło „ludzie do ludzi” – zmiana pary> można również powiedzieć: udo, dłonie, ramie, głowa, itd.

 
Dwunastominutowa autobiografiaCzas trwania: 10 minut
Najpierw należy dzieci podzielić w grupy w tym celu, należy dzieci posadzić na krzesła i kazać im liczyć kolejno 1,2,3,4,5, i tak jedynki siadają razem itd. W grupach, każda osoba ma 2 minuty na autobiografię, na hasło: ZMIANA, następna osoba przez 2 minuty mówi o sobie.

 
Dowiedziałem się ...
Czas trwania: 2 minuty
Dzieci siadają w kółku i każdy po kolei powtarza, dokańczając, zdanie: Na dzisiejszych zajęciach dowiedziałem/łam się ... .

 
Zestaw IIPowitanie
Czas trwania: 7 minut
Krzesła ustawiamy w kółko, dzieci siadają i musi brakować jedno miejsce dla wychowawcy. Wychowawca staje w środku kółka i mówi: „Witam wszystkich ...”, i tu dokańcza zdanie, np. którzy myli dzisiaj zęby. Na to hasło dzieci jeśli dzisiaj wykonywali tą czynność muszą zmienić miejsce na przeciwległe. Znowu zostaje jedna osoba na środku, która musi dokończyć zdanie. Należy zadbać o dynamikę zabawy.

 
Nazwij częśćCzas trwania: 5 minut
Jedna osoba siada w środku (nazywamy ta osobę umownie ONO), zakrywa się jej oczy, reszta podaje sobie przedmiot z ręki do ręki, gdy ONO powie STOP, osoba która trzyma przedmiot musi wymienić 6 rzeczy na literę, np. „t”, a w między czasie reszta osób przekazuje sobie przedmiot tak szybko aby trafił on z powrotem do ONO. Jeśli się nie uda siada na środek i zmienia ONO, jeśli uda się , zabawę kontynuuje osoba w środku.

 
Ratatatum Czas trwania: 5 minut
Dzieci siedząc w kółku mówią swoje imiona, każdy po kolei. Zabawa polega na tym, że trzeba zapamiętać jak najwięcej imion kolegów i koleżanek z prawej i lewej strony. Na hasło: RATATATUM, osoba która się akurat przedstawia musi wymienić jak najwięcej imion z prawej i lewej strony, jeśli nie uda się to odpada z gry. Wygrywa ta osoba, która się ani razu nie pomyli. Należy zadbać o dynamikę zabawy.

 
Podobało mi się...
Czas trwania: 2 minutyDzieci po kolei powtarzają zdanie dokańczając według swoich odczuć: Na dzisiejszych zajęciach podobało mi się... .
 
Zestaw IIIZłap moje imięCzas trwania: 5 minut
Do zabawy będzie potrzebny mały przedmiot, np. maskotka lub piłka. Osoba, która ma przedmiot przedstawia się i mówi od kogo dostał piłkę i do kogo podaje.

 
Co się dzieje?
Czas trwania: 10 minut
Jedna osoba wychodzi na chwilę. Reszta aranżuje scenkę lub sytuację (np. lekcja, zakupy, ostry dyżur w szpitalu, sztuka teatralna, itp.), a następnie gra ją, gdy wchodzi osoba wyproszona. Osoba, która powraca musi zgadnąć co się dzieje, może zadawać pytania, aż odgadnie.

 
Mam na imię i lubię...
Czas trawania:7 minut
Uczestnicy siedzą w kółku i każdy po kolei przedstawia się i mówi co lubi robić, następna osoba przedstawia się i mówi co lubi robić oraz powtarza co powiedziała koleżanka przed nią.

 
Dowiedziałem się ...
Czas trwania: 2 minuty
Dzieci siadają w kółku i każdy po kolei powtarza, dokańczając, zdanie: Na dzisiejszych zajęciach dowiedziałem/łam się ... .

 
Zestaw IV
Poznajmy się ...
Czas trwania: 3 minuty
Uczestnicy stają w różnych miejscach sali. Na hasło START zaczynają chodzić po sali i podają sobie rękę 5 napotkanym osobom. Dzieci muszą zapamiętać jak najwięcej imion.

 
Lektor
Czas trwania: 10 minut
Na ochotnika wybieramy 5 osób. Prowadzący wybiera fragment z gazety, czasopisma lub książki. Zadaje uczestnikom role, zgodnie z którymi mają czytać ten fragment.
Każdy czyta fragment bez przygotowania według określonej przez prowadzącego roli.
Przykłady ról: czytać tak, jak sprawozdawca komentuje ostatnie metry wyścigów konnych
jak czyta się bajkę małemu dziecku, jak dygnitarz przemawia na publicznym zebraniu,
jak podejrzliwy policjant coś relacjonuje.

 
Zwierzęta
Czas trwania: 6 minut.
Na kartkach zapisujemy nazwy zwierząt, np. koń, pies, kot, kaczka, krowa, żaba, itp. Każdy losuje kartkę i naśladuje głos zwierzęcia . dzieci dobierają się w grupy na podstawie podobnych odgłosów.

 
Adwokat
Czas trwania: 10 minut.
Osoba, która zostaje wybrana Adwokatem, staje w środku kręgu i mówi do jednego z uczestników: od tej chwili nie wolno ci odpowiadać, kiedy zadaję pytania. Zamiast ciebie odpowiada osoba siedząca po twojej lewej stronie. Tobie nie wolno potakiwać, uśmiechać się ani w jakikolwiek sposób porozumiewać się ze mną. Czy zrozumiałeś? Grający prawie zawsze zapominają się i odpowiadają na pytania, wypadając w ten sposób z gry. Adwokat zaczyna od nowa, zadaje pytania kolejnym osobom i eliminuje te, które zapomną się i odpowiedzą na pytanie. Aby urozmaicić grę i uczynić ją bardziej wciągającą, można wprowadzić nowe zasady, np. nikt nie może używać słów tak i nie jako odpowiedzi.

 
 
Podobało mi się...
Czas trwania: 2 minutyDzieci po kolei powtarzają zdanie dokańczając według swoich odczuć: Na dzisiejszych zajęciach podobało mi się... .
 
Zestaw V
Sałatka owocowa
Czas trwania: 7 minut.
Dzieci siedzą w kółku. Każdy uczeń głośno wypowiada nazwę owocu, np. gruszka, jabłko, truskawka, śliwka, wiśnia (nazwy owoców muszą się powtarzać). Zabawa polega na tym, że brakuje jednego miejsca, więc osoba bez miejsca mówi nazwę owoca i np. gruszki muszą zmienić swoje miejsce, i znowu ktoś zostanie bez miejsca. Na hasło sałatka owocowa, wszyscy muszą zmienić miejsce. Osoba, która zostanie na środku, prowadzi zabawę dalej.


Gra w przymiotniki
Czas trwania: 8 minut

Jedna z osób opuszcza pokój, pozostałe wybierają jakiś przymiotnik, np. powolny. Kiedy osoba wraca, musi zgadnąć ten przymiotnik, prosząc innych, aby się zachowywali "w ten sposób" (ktoś podaje powoli rękę). Jeśli ktoś nie chce lub nie może tego wykonać, może powiedzieć: nie chcę tego wykonać (mówiąc powoli). Odgadujący wykonuje zadanie tak długo, aż zgadnie albo się podda.


Dyrygent
Czas trwania: 10 minut.
Uczestnicy siedzą w grupie. Jedna osoba wychodzi z sali. Grupa wybiera dyrygenta, którego gesty będzie naśladować. Nieobecny ma zająć miejsce w środku koła i odgadnąć, kogo naśladuje grupa. W czasie zabawy „dyrygent” zmienia gesty, a za nim pozostali.

 


 
Sporządziła: mgr Magdalena Niedbała
Publiczne Gimnazjum nr 1
w Starogardzie Gdańskim

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie