Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Co robić by dziecko uniknęło trudności w nauce - rady dla rodziców

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 831 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wychowanie szczęśliwego i mądrego dziecka nie jest możliwe bez zaangażowanie w ten proces rodziców. Ponieważ w dzisiejszej dobie wszyscy uskarżamy się na brak czasu. Dokonując wyboru zabaw zwracałam w szczególności uwagę na to, by rodzic bawiąc się z dzieckiem mógł tworzyć mu stymulujące środowisko, mając możliwość wykonywania zarazem, koniecznych czynności dnia powszedniego.

Propozycje zabaw dla rodziców do wykorzystania podczas wspólnego spędzania czasu wolnego.

Zabawy rozwijające płynność, giętkość myślenia:
1. Ile potrafisz nazwać?
a. „Pływające zwierzęta”
b. Zwierzęta z ogrodu zoologicznego.
c. Drewniane przedmioty.
d. Owoce.
e. Instrumenty muzyczne.

2. „Kot mojej babci jest” – wymienianie przymiotników określających kota, dla utrudnienia można zaczynających się głoską ”o” – budowanie słownictwa słuchu fonematycznego (dla intensywniejszego treningu pamięci każda osoba zapamiętuje i wymienia wcześniej dodane słówka).
3. „Jaki jest wieloryb” – wyszukiwanie określeń na kolejne litery alfabetu.

4. „Obrót helikoptera” – zabawa ruchowa polegająca na kręceniu się wokół własnej osi – ćwiczeni kształtujące w pamięci wzorzec niezbędny do czytania i pisania.

5. „Nazywam się i sprzedaje” – np. nazywam się Kamilka i sprzedaję kokosy – ćwiczenie słuchu fonematycznego.

6. „Zabawa w zdania” – dodawanie kolejnych elementów do zdania „kotek idzie (jaki? gdzie? po co? jak? dlaczego? kiedy? itp.) – budowanie słownictwa.

7. „Kolorowe rymowanki” – wymyślanie nazw koloru i przedmiotu z którym się rymuje np. biała skała, różowa krowa, czerwona zasłona.

8. „Ile w garści?” – każdy w zabawie bierze trzy monety do jednej ręki, po czym chowa dłonie za plecami i przekłada dowolną ilość monet do drugiej ręki po czym obaj gracze wyjmują jedną
zamkniętą dłoń i zgadują ile mają razem monet – uczenie dodawania i logicznego myślenia.

9. „Myślę o…” – myślę o zwierzęciu, które lubi orzechy i ma puszysty ogon – gra ucząca myślenia i tworzenia definicji.

10. „Co to jest?” – zakrycie obrazka kartką papieru i stopniowe go odsłanianie, należy jak najszybciej rozpoznać przedmiot znajdujący się na obrazku – ćwiczenie spostrzegawczości.

11. „Ziemniak to…” – określanie kategorii rzeczy (spódniczka to…, gitara to…, pociąg to…).

12. „Przeciwieństwa i pary” – kształcenie kreatywnego myślenia np. wysoki - …, gruby - …, przychodzić - …, przyjaciel -, stary - …, porządek - …, cicho - ….

13. „Powiedz w jaką literę trafiłeś” – zgniatanie kartki papieru lewą dłonią, przekładanie do prawej (robienie piłeczki), rzucanie piłeczką do kartek z literami, identyfikowanie trafionej litery – zabawa ćwicząca orientację w schemacie własnego ciała (serce jako punkt odniesienia stronności, naklejone serduszko i kształcenie umiejętności nazywania liter).

14. „Pacuś – Psotek – pacynka wymawia zdania z błędami, dziecko poprawia Pacusia mówiąc wyrazy prawidłowo – zabawa kształtująca słuch fonemowy (rozróżnianie słuchowe fonemów opozycyjnych)
Na stole leży plok (p – b)
Tu jest safa (sz – s)
Lubie słuchać ladia (r – l)

15. „Leniwa ósemka” – zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg” po śladzie ułożonej na dywanie z kolorowych sznurków „leniwej ósemki” (litery leżące w pobliżu „ósemki” to stacje; dziecko rozpoznaje i nazywa je np. właśnie mijamy stację „A”, pociąg zatrzymał się na stacji „O” itp.

16. „Pingwinek” – zabawa ruchowo – naśladowcza ze śpiewem.
O jak przyjemnie i jak wesoło.
W pingwina bawić się, się, się.
Raz noga lewa raz noga prawa
Do przodu, do tyłu
I raz, dwa, trzy.



Opracowała
mgr Bożena Siwiec

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie