Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Czy warto mieć przyjaciela ?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 966 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć dla nauczycieli nauczania zintegrowanego oraz ich rodziców, którego zadaniem jest umiejętność nawiązania współpracy w grupie wyznaczonej przez prowadzącego. Wprowadzenie różnych metod prowadzących do wspólnego rozwiązywania problemów i wprowadzania innowacji pedagogicznych.

Joanna Wołodko, nauczyciel Szkoła Podstawowa w Trzebiegoszczu

Cele:
  • potrafi korzystać ze słownika wyrazów bliskoznacznych, słownika ortograficznego, frazeologicznego
  • umie zapisać przysłowia,
  • przejawia inwencję twórczą,
  • myśli oryginalnie
Pomoce:
  • karty pracy wiodące dla grup, słowniki ortograficzne, wyrazów bliskoznacznych, koperty z rozsypankami zdaniowymi, kartki papieru, szary papier, przybory szkolne widokówki, worek z akcesoriami wakacyjnymi, album
Przebieg zajęć:

I. Rozgrzewka integrująca klasę.
  1. Powitanie w kole: Witam te osoby, które ...
  2. Dokończ zdanie: Czuję się jak ...
  3. Zabawa ruchowa : Rób tak, nie rób tak...
II Ćwiczenia twórcze.
  1. Nawiązanie do tematu.
    Szukanie worka z akcesoriami wakacyjnymi. N-l wyjmuje elementy : wiaderko, badminton piłkę, skakankę, gra planszowa, rakietki tenisowe.
    N-l pyta z kim można bawić się tymi rzeczami. Dzieci odpowiadają do momentu , aż powiedzą " z przyjacielem".

  2. Uczniowie losują kartki elementy krajobrazów letnich i łączą się w 5 grup. Siadają przy stolikach i opowiadają treść widokówki. Wybierają liderów grup.
  3. Odczytanie zadań przez liderów i przystąpienie do pracy.
  4. Prezentacja wykonanych kart pracy poszczególnych grup.
  5. Wybór najlepszego przyjaciela w klasie.
    Ucz. przypinają sobie kartki na plecach i każdy z nich pisze jedno słowo określające kolegę lub koleżankę. Zliczając maksymalną liczbę pozytywnych słów wybierają "przyjaciela klasy".
  6. Dekorowanie znaczkiem "Przyjaciela dzieci" tzn. p. dyrektor ,nauczycieli i rodziców.
III. Zakończenie.
  1. Ucz. siedząc w kręgu układają strony z wykonanych wcześniej kart pracy, tworząc album o PRZYJAŹNI.
  2. Układają odpowiedź na pytanie" Czy warto mieć przyjaciela?".
    Przypinają do szarego papieru karteczki z hasłami podsumowującymi ich pracę rozpoczynając "Zajęcia ...
  3. Podziękowanie za przybycie gościom, nauczycielom i rodzicom.
Zadania dla grup:

Karta pracy dla I zespołu.
  1. Odszukajcie w słowniczku wyrazów bliskoznacznych oraz w słowniku frazeologicznym słowo „ przyjaciel ”.. Zaznaczcie ołówkiem pozytywne znaczenie słowa „ przyjaciel ”.
  2. Wyznaczcie spośród siebie jedną osobę, która bezbłędnie przepisze zaznaczone określenia na kartkę z bloku z napisem „ PRZYJACIEL ‘’.
  3. Pozostałe osoby wezmą po jednej czystej kartce z bloku i korzystając z przygotowanych kredek i pisaków "pobawią się ‘’ wyrazem „ przyjaciel" i wyrazami pokrewnymi . Zaprojektują stronę tytułową do albumu.
  4. Po zakończeniu pracy wybierzcie najciekawszą .
Pracujcie zgodnie , sprawdźcie wykonaną pracę, przygotujcie się do przedstawienia wyników swojej pracy.

Karta pracy II grupy.

Podzielcie się na dwa zespoły.
  1. Dzieci pierwszego zespołu wypiszą ( na kartkach ) takie cechy, które nie pozwalają być prawdziwym przyjacielem np.; złośliwość, zazdrość...
  2. Dzieci drugiego zespołu wypiszą te cechy, które pozwalają być czyimś przyjacielem.
  3. Po wspólnym sprawdzeniu wykonanych poleceń I – ego i II – ego zespołu wybierzcie właściwą kartę z bloku z rozpoczętym zdaniem i dokończcie je. Wyznaczcie do pisania jedną osobę.
Podczas pracy korzystajcie z słowniczków ortograficznych. Obie kartki zostaną umieszczone w albumie o przyjaźni. Pracujcie cicho !

Karta pracy dla III zespołu.
  1. Korzystając z przygotowanych materiałów każdy z was niech wykona dobry upominek ,który chciałby dać przyjacielowi.
  2. Jeśli masz już przyjaciela zastanów się , jaki upominek sprawiłby mu największą radość?
  3. Po zakończeniu tej pracy uzupełnijcie zdania zamieszczone na kartce z bloku, a pod nimi przypnijcie lub przyklejcie wykonane przez siebie upominki.
  4. Ta kartka zostanie umieszczona w albumie o przyjaźni.

    Przyjacielowi można podarować prezenty:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    najwięcej...........................................sprawi taki , który wykonamy sami.
Pracujcie tak, aby nie przeszkadzać innym. Po zakończeniu pracy uporządkujcie swoje stanowiska.

Karta pracy IV grupy.
  1. Przypomnijcie sobie i zapiszcie poznane przysłowia o przyjaźni ( na kartkach w linie) otwórzcie kopertę i ułóżcie zdania z rozsypanki zdaniowej.
  2. Spróbujcie też ułożyć samodzielnie przysłowia o przyjaźni.
  3. Wybierzcie najciekawsze przysłowia.
  4. Autorzy wybranych przysłów przepiszą je na kartkę z bloku, która będzie jedną z kart albumu.
Podczas pracy korzystajcie ze słowniczków ortograficznych. Pracujcie zgodnie.

Karta pracy V zespołu.
  1. Zastanówcie się ,gdyby każdy z was miał przyjaciela ,jak mógłby z nim ciekawie spędzić dzień?
  2. Ułóżcie takie plany dnia zapisując je na przygotowanych kartkach. Pracujcie ze słowniczkiem ortograficznym.
  3. Po zakończeniu tej pracy wybierzcie najciekawsze plany i przyklejcie je do przygotowanej kartki z bloku., która będzie jedną z kart albumu.
Pracujcie tak, aby nie przeszkadzać innym.

„Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”.
„Dla przyjaciela nowego nie opuszczaj starego”.
„Przyjaźń jest największym darem , jaki mądrość może ofiarować , aby uczynić całe życie szczęśliwym”. (Epikur)
„Przyjaciel to ktoś przed kimś można głośno myśleć”. (Ralf Emerson)
„Przyjaźń to najpiękniejsza rzecz jaką człowiek może dać drugiemu człowiekowi bezinteresownie”. (Pellegrino)
„Największym przyjacielem ten , kto nie pytając o powód swego smutku potrafi sprawić , że znów wraca radość ". ( Jan Bosco)

Ankieta dla nauczycieli nauczania zintegrowanego oraz rodziców z zajęć w kl. II pod hasłem : " Warto mieć przyjaciela ”.
  1. Czy tego typu zajęcia integrują (łączą klasę )?
    Tak Raczej tak Nie Raczej nie
    ------ ------- ------ ---------
  2. Czy uczestnictwo rodziców i gości na zajęciach korzystnie wpływa na integrację uczniów?
    Tak Raczej tak Nie Raczej nie
    ----- --------- ------ ----------
  3. Czy zajęcia były atrakcyjne dla uczniów?
    Tak Raczej tak Nie Raczej nie
    ------ --------- ------ ----------
  4. Czy wg Państwa nauczyciel wykazał się pomysłowością i aktywnością?
    Tak Raczej tak Nie Raczej nie
    ------ -------- ----- ----------
  5. Czy wg Państwa nauczyciel powinien kierować zajęciami tradycyjnie czy też mogą być prowadzone jak w dzisiejszym dniu.
    Tak Raczej tak Nie Raczej nie
    ----- -------- ----- -----------
Proszę zaznaczyć " x " właściwą odpowiedź!

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie