Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak nauczyć dzieci radzenia sobie ze złymi emocjami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1313 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęcia z wykorzstaniem bajkoterapii, opracowany został na potrzeby rady pedagogicznej i problemów wynikajacych w grupie przedszkolnej. nasza grupa to dzieci bardzo mądre, wykazujace sie na zajeciach bardzo ogromna wiedzą ale niestety w czasie zabaw spontanicznych nie potarfią do końca panowac nad swoimi emocjami. próbowałysmy wielu metod i sposobów aby temu zaradzic - bajkoterapia była jedna znich.

Scenariusz zajęć otwartych dla rady pedagogicznej

Grupa: 5- latki

Temat tygodnia: Moje uczucia.

Temat zajęcia : Uczymy się radzić ze swoją złością – opowiadanie E.Meyer-Glitza „Kiedy Kan-No-Mushi się obudzi”.

Prowadzące: Jadwiga Krawczyk, Anna Hatkiewicz
Hospitujące: dyrektor przedszkola i rada pedagogiczna
Cele:
  • Kształtowanie umiejętności określania swoich uczuć.
  • Rozpoznawanie przyczyn napadów złości i agresji.
  • Poszukiwanie sposobów radzenia sobie z napadami agresji i złości u siebie i innych.
  • Kształtowanie umiejętności odreagowywania agresywnych impulsów w kontrolowany sposób
  • Propagowanie pozytywnych zachowań w kontaktach z ludźmi.
Pomoce dydaktyczne:

    Odtwarzacz płyt cd, ilustracje dziewczynki japońskiej i polskiej, plansze z nazwami krain, kartki, kredki, kosz na śmieci, płyty cd z utworami: „Taniec na dzień dobry”(MPZ n.2), „Kiedy mi wesoło”(„O dzieciach...n.3), pios. „Jedzie pociąg”, płyta „Relaksacja”utw.2,

Literatura:
„Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą” – E. Meyer-Glitza wyd. Jedność Kielce 2004
Materiały z warsztatów Klauzy – „O dzieciach, dla dzieci i z dziećmi – kreatywna praca z dziećmi”
Materiały z warsztatów Klanzy - „Praca z dzieckiem trudnym”
„Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą” U.Bissinger- Ćwierz

Przebieg zajęć:

I. Zabawa integrująca grupę :
  1. Zapowiadamy wielką wyprawę pociągiem do Krain Uczuć.
    Warunkiem odbycia podróży jest taneczne powitanie z wszystkimi dziećmi.
  2. Zabawa z piosenką „ Taniec na dzień dobry”
    Dzień dobry witam was
    Zaczynamy, bo już czas
    Jestem JA, jesteś TY
    Razem to jesteśmy MY.
II. Część główna
Dzieci „ wsiadają” do pociągu i ruszają przy piosence „Jedzie pociąg”.
  1. Kraina Radości- opowieść ruchowa

    „Dojechaliśmy do Krainy Radość, ludzie którzy tu mieszkaja są zawsze uśmiechnięci i radosni. Cieszą się już od rana, jak tylko wstaną. Przeciągaja się z zadowolenia, , witaja się z nami z uśmiechem, podskakuja do góry z radości, obejmują się przyjaźnie i tańczą”.

    „Kiedy mi wesoło,
    Mam wesołe ręce,
    A wesołe ręce, a wesołe ręce,
    Tańczą przy piosence

    Klapu, klapu, klapu klap,
    Nie żałujmy swoich łap
    Nie żałujmy łap i rąk
    Zaraz będzie dalszy ciąg”
  2. Kraina Złości

    „Nagle robi się ciemno, pociąg staje.....dotarliśmy do Krainy Złości.
          Tu, mieszkają ludzie, którzy czują się obrażeni, są źli i zdenerwowani, każdy jest sam, nie ma przyjaciół. Ściskają dłonie w pięści, mówią do innych nie lubię Cię, tupią nogami, potrząsają głowami, robią złe miny.
  3. Kraina Spokoju
          Jesteśmy w krainie spokoju, tu ludzie uśmiechają się, poruszają się spokojnie, leniwie i ostrożnie, delikatnie głaskają się nawzajem, prowadzą się za ręce albo siedzą spokojnie obok siebie
  4. Wypowiedzi dzieci : Jak się czułem w każdej z tych krain?
  5. Słuchanie bajki „Kiedy Kan – No – Musi się obudzi”
  6. Analiza treści utworu
    • Jaka dziewczynką była Małgosia?
    • Jaką dziewczynką była Yoshimi?
    • Co się stało w czasie gry?
    • Jak na takie zachowanie Małgosi zareagowała mama Yoshimi?
    • Kim był Kan-No-Mushi?
    • Jaki jest Kan-No –Mushi jak go dobrze traktujemy?
    • W jaki sposób ze swoim Kan – No – Mushim poradził sobie Yuriko?
    • Jaki swój sposób wymyśliła Małgosia?
    • Jak wy możecie uspokoić swojego Kan-No – Mushi?
  7. Improwizacja ruchowa do muzyki „Wojownicy i nimfy”
          Muzyka spokojna i bardzo dynamiczna, na spokojnej muzyce tańczą nimfy, ich ruchy są bardzo płynne, powolne, dzieci poruszają się z wdziękiem wg własnych odczuć. Gdy słyszą muzykę dynamiczną, tańczą „tak jak czują dziki taniec”.
III. Podsumowanie zajęć
Dzieci rysują kredkami „złość”( odpowiednia muzyka w tle).
Następnie gniotą kartkę i wyrzucają do kosza- „pozbywają się złości”.
Mogą przejść do zabawy , pamiętając, by nie obudzić Kan-No-Mushi.

Autorki mgr Anna Haftkiewicz staz pracy 19 lat i mgr Jadwiga Krawczyk staż pracy 16 lat

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie