Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak nauczyć dzieci radzenia sobie ze złymi emocjami



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Scenariusz zajęcia z wykorzstaniem bajkoterapii, opracowany został na potrzeby rady pedagogicznej i problemów wynikajacych w grupie przedszkolnej. nasza grupa to dzieci bardzo mądre, wykazujace sie na zajeciach bardzo ogromna wiedzą ale niestety w czasie zabaw spontanicznych nie potarfią do końca panowac nad swoimi emocjami. próbowałysmy wielu metod i sposobów aby temu zaradzic - bajkoterapia była jedna znich.

Scenariusz zajęć otwartych dla rady pedagogicznej

Grupa: 5- latki

Temat tygodnia: Moje uczucia.

Temat zajęcia : Uczymy się radzić ze swoją złością – opowiadanie E.Meyer-Glitza „Kiedy Kan-No-Mushi się obudzi”.

Prowadzące: Jadwiga Krawczyk, Anna Hatkiewicz
Hospitujące: dyrektor przedszkola i rada pedagogiczna
Cele:
  • Kształtowanie umiejętności określania swoich uczuć.
  • Rozpoznawanie przyczyn napadów złości i agresji.
  • Poszukiwanie sposobów radzenia sobie z napadami agresji i złości u siebie i innych.
  • Kształtowanie umiejętności odreagowywania agresywnych impulsów w kontrolowany sposób
  • Propagowanie pozytywnych zachowań w kontaktach z ludźmi.
Pomoce dydaktyczne:

    Odtwarzacz płyt cd, ilustracje dziewczynki japońskiej i polskiej, plansze z nazwami krain, kartki, kredki, kosz na śmieci, płyty cd z utworami: „Taniec na dzień dobry”(MPZ n.2), „Kiedy mi wesoło”(„O dzieciach...n.3), pios. „Jedzie pociąg”, płyta „Relaksacja”utw.2,

Literatura:
„Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą” – E. Meyer-Glitza wyd. Jedność Kielce 2004
Materiały z warsztatów Klauzy – „O dzieciach, dla dzieci i z dziećmi – kreatywna praca z dziećmi”
Materiały z warsztatów Klanzy - „Praca z dzieckiem trudnym”
„Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą” U.Bissinger- Ćwierz

Przebieg zajęć:

I. Zabawa integrująca grupę :
  1. Zapowiadamy wielką wyprawę pociągiem do Krain Uczuć.
    Warunkiem odbycia podróży jest taneczne powitanie z wszystkimi dziećmi.
  2. Zabawa z piosenką „ Taniec na dzień dobry”
    Dzień dobry witam was
    Zaczynamy, bo już czas
    Jestem JA, jesteś TY
    Razem to jesteśmy MY.
II. Część główna
Dzieci „ wsiadają” do pociągu i ruszają przy piosence „Jedzie pociąg”.
  1. Kraina Radości- opowieść ruchowa

    „Dojechaliśmy do Krainy Radość, ludzie którzy tu mieszkaja są zawsze uśmiechnięci i radosni. Cieszą się już od rana, jak tylko wstaną. Przeciągaja się z zadowolenia, , witaja się z nami z uśmiechem, podskakuja do góry z radości, obejmują się przyjaźnie i tańczą”.

    „Kiedy mi wesoło,
    Mam wesołe ręce,
    A wesołe ręce, a wesołe ręce,
    Tańczą przy piosence

    Klapu, klapu, klapu klap,
    Nie żałujmy swoich łap
    Nie żałujmy łap i rąk
    Zaraz będzie dalszy ciąg”
  2. Kraina Złości

    „Nagle robi się ciemno, pociąg staje.....dotarliśmy do Krainy Złości.
          Tu, mieszkają ludzie, którzy czują się obrażeni, są źli i zdenerwowani, każdy jest sam, nie ma przyjaciół. Ściskają dłonie w pięści, mówią do innych nie lubię Cię, tupią nogami, potrząsają głowami, robią złe miny.
  3. Kraina Spokoju
          Jesteśmy w krainie spokoju, tu ludzie uśmiechają się, poruszają się spokojnie, leniwie i ostrożnie, delikatnie głaskają się nawzajem, prowadzą się za ręce albo siedzą spokojnie obok siebie
  4. Wypowiedzi dzieci : Jak się czułem w każdej z tych krain?
  5. Słuchanie bajki „Kiedy Kan – No – Musi się obudzi”
  6. Analiza treści utworu
    • Jaka dziewczynką była Małgosia?
    • Jaką dziewczynką była Yoshimi?
    • Co się stało w czasie gry?
    • Jak na takie zachowanie Małgosi zareagowała mama Yoshimi?
    • Kim był Kan-No-Mushi?
    • Jaki jest Kan-No –Mushi jak go dobrze traktujemy?
    • W jaki sposób ze swoim Kan – No – Mushim poradził sobie Yuriko?
    • Jaki swój sposób wymyśliła Małgosia?
    • Jak wy możecie uspokoić swojego Kan-No – Mushi?
  7. Improwizacja ruchowa do muzyki „Wojownicy i nimfy”
          Muzyka spokojna i bardzo dynamiczna, na spokojnej muzyce tańczą nimfy, ich ruchy są bardzo płynne, powolne, dzieci poruszają się z wdziękiem wg własnych odczuć. Gdy słyszą muzykę dynamiczną, tańczą „tak jak czują dziki taniec”.
III. Podsumowanie zajęć
Dzieci rysują kredkami „złość”( odpowiednia muzyka w tle).
Następnie gniotą kartkę i wyrzucają do kosza- „pozbywają się złości”.
Mogą przejść do zabawy , pamiętając, by nie obudzić Kan-No-Mushi.

Autorki mgr Anna Haftkiewicz staz pracy 19 lat i mgr Jadwiga Krawczyk staż pracy 16 lat

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie