Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Analiza przypadku edukacyjnego ucznia klasy pierwszej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1229 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Opis i analiza przypadku ucznia klasy pierwszej (szkoły podstawowej) dotycząca rozwiązywania problemu dotyczącego trudności w opanowaniu wiedzy i umiejętności.

Identyfikacja problemu.

Do klasy pierwszej, którą uczyłam trafił chłopiec imieniem (...). Pochodził z niezamożnej, rozbitej rodziny. Ojciec dziecka pracował poza granicami kraju, nie utrzymywał stałych kontaktów z matka chłopca. Matka pracowała w systemie 3-zmianowym, nie zapewniając synowi opiekuna na czas jej nieobecności. Uczeń sprawiał wrażenie bardzo zastraszonego, cichego dziecka. Nie potrafił się wysławiać. Posiadał sporą wadę wymowy, bał się odezwać na zajęciach. Siedział cicho i nigdy nie zgłaszał się do odpowiedzi, nawet na proste pytania.
Wiedziałam już, że to dziecko wymagać będzie intensywnej pracy.
Z relacji poprzedniej wychowawczyni wynikało, że (...) był w klasie "0" słabym uczniem. Był kierowany do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Szprotawie.

Geneza i dynamika zjawiska.

Dziecku brakowało pewności siebie i wiary we własne możliwości. Chłopiec czuł się gorszy, bo miał kłopoty z nauką. Wstydził się odzywać, bo posiadał bardzo ubogi zasób słów. Bardzo brzydko, nieestetycznie pisał. Czytał, głoskując. Trudności zaczęły się już w pierwszym tygodniu nauki.
Na początek porozmawiałam z matką dziecka. Odwiedziłam dom ucznia. Stwierdziłam, że chłopiec nie ma własnego biurka, nie mówiąc o pokoju, a prace domowe odrabia na stole kuchennym. Wstępna obserwacja dziecka wykazała, że ma spore braki w wiadomościach i umiejętnościach. Braki dotyczyły analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, której chłopiec nie potrafił dokonać. (...) znał niektóre liter, miał kłopoty z ułożeniem z nich sylab i wyrazów, wobec czego miał też problemy z czytaniem. Wypowiadał się niechętnie, w bardzo schematyczny sposób.
Dziecko w klasie "0" było kierowane na badania do PPP. Ćwiczenia graficzne wykazały obniżoną sprawność manualną. (...) nie przywiązywał wagi do estetyki prac. Litery pisał krzywo i brzydko. Prace plastyczno-techniczne też były nieestetyczne i brudne. W czasie trwania zajęć z edukacji matematycznej, chłopiec wykazywał nieznaczną aktywność. Potrafił liczyć i widać było, że z matematyką będzie szło Mu lepiej.
Z opinii poradni wynikało, że uczeń wykazuje brak pewności siebie i wiary we własne możliwości. Należałoby motywować Go do działań i utwierdzać w przekonaniu, że nie jest gorszy od innych.
Uznałam, że temu dziecku należy pomóc i za cel postawiłam sobie wyrównanie braków w edukacji ucznia i umożliwienie Mu osiągania sukcesów na miarę Jego możliwości.

(...)

Dorota Górska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie