Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Historia » Gimnazjum - lekcje

12345678910
Lekcja: "116. Barok"
Barok

Uczeni a dogmaty

Matematyka zaczęła pełnić coraz większą rolę w nauce. Do XVII w. upowszechniły się znaki dodawania, odejmowania, mnożenia i równości. Nastąpił również rozwój myśli filozoficznej. Odnosiła się krytycznie do obserwowanej rzeczywistości, pełnej krwawych wojen religijnych. Filozofowie uważali, że człowiek nie powinien kierować się dogmatami ani uczuciami. Wierzyli w potęgę rozumu i przeprowadzali doświadczenia aby udowodnić swoją rację. Przeciętny człowiek wpatrzony był w bogaty Kościół, przesądy i zabobony. Mimo to uczeni szykowali grunt dla nowej epoki- oświecenia, okresu przewrotu umysłowego.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie