|
Aktualna kategoria:
Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje
| 1 | | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 5 | | | 6 | | | 7 | | | 8 | | | 9 | | | 10 | | | 11 | | | 12 | | | 13 | | | 14 | | | 15 | | | 16 | | | 17 | | | 18 | | | 19 | | | 20 | | | 21 | |
Lekcja: "15. Autoprezentacja"
|
|
|
Techniki wywierania wpływu na innych
Technika
|
Opis
|
Technika prośby
|
Polega na tym, że prosi się kogoś o oddanie przysługi
|
Technika groźby
|
Polega na tym, że pracownikowi przedstawia się sankcje, jakie poniesie, gdy nie będzie się zachowywał zgodnie z naszymi oczekiwaniami
|
Technika zaangażowania i konsekwencji
|
Polega na umiejętności nakłaniania pracownika do zaangażowania się w realizację zadań
|
Technika wzajemności
|
Polega na tym, że każdy człowiek stara się odwdzięczyć osobie, która dostarczyła mu jakiegoś dobra
|
Technika kontrastu
|
Polega na tym, że przedstawia się pracownikowi dwie możliwości
|
Technika niedostępności
|
Polega na takim przedstawieniu pracownikowi propozycji, z której wynika, że jeżeli od razu się nie zdecyduje, to będzie ono dla niego nieosiągalna
|
Technika sympatii
|
Polega na tym, że staramy się wzbudzić sympatię swoim zachowaniem (np. uśmiechem), wtedy chętniej i uważniej przetwarzane są informacje.
|
| |
|
|
Pobierz lekcję
|
Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:
|
|