Przebieg lekcji:
· czynności porządkowo-organizacyjne,
· uczniowie logują się do systemu goProjekt,
· pedagog wprowadza ucznia w tematykę projektu edukacyjnego, omawia jedne z najważniejszych pojęć w tym temacie: co to jest praca zespołowa, jakie są jej korzyści oraz reguły:
„Projekt ma cztery podstawowe cechy, które odróżniają go od np. zwykłej działalności operacyjnej firmy. Także i projekt edukacyjny jest doskonałym narzędziem umożliwiającym poszerzenie wiedzy u ucznia. Powinien on zawierać przede wszystkim: · właściwie zdefiniowane cele, · tak ułożony harmonogram, by umożliwiał osiągnięcie wyznaczonych celów i zadań, · przypisanie zadań uczniom (uczestnikom projektu). Metoda projektowa daje wiele korzyści. Niektóre z nich to: samodzielność w podejmowaniu decyzji, rozwijanie umiejętności w zakresie twórczego myślenia, łatwość komunikowania się. goProjekt działa w oparciu o Internet. Uczestnicy wymieniają tu informacje, prowadzą dyskusje. Efektem tych prac jest tu nabywanie zdolności pracy zespołowej. Dodatkowo wszystkie dokumenty przechowywane są w systemie, co jest niezmiernie istotne przy pracy nad projektem edukacyjnym. Wszystkie wątki poruszane podczas wykonywania danego projektu widoczne są dla każdego uczestnika na tablicach”.
· uczniowie wykonują przypisane im zadania (pomocne jest tu korzystanie z materiałów pomocniczych, jak np. opracowanych przez nauczyciela zasad pisania w edytorze tekstu**),
· nauczyciel przez cały czas powinien monitorować przebieg prac i w razie problemów udzielać odpowiedzi na tablicach bądź w zakładce „Wiadomości”,
· po ukończeniu zadań przez uczniów/uczestników następuje omówienie prac i ich ocena. |