O Uczelni
WSZiB w Poznaniu powstała na podstawie ustawy o szkolnictwie wyższym z dnia 12 września 1990 r. W krótkim czasie Uczelnia stała się wizytówką Wielkopolski. Już w 1997 r. uzyskała uprawnienia do prowadzenia studiów na poziomie magisterskim na dwóch kierunkach: Zarządzanie i Marketing oraz Administracja, a także na poziomie licencjackim na kierunku Politologia.
Twórca WSZiB w Poznaniu postanowił rozszerzyć działalność na Dolny Śląsk i w 1995 r. utworzył Wyższą Szkołę Zarządzania i Marketingu we Wrocławiu, gdzie wcześniej nie było podmiotu o podobnym charakterze. W 2001 r. WSZiM we Wrocławiu została przekształcona w Filię WSZiB w Poznaniu. W 2005 r. Filia otrzymała uprawnienia do prowadzenia studiów pierwszego stopnia na kierunku Finanse i Bankowość oraz studiów drugiego stopnia na kierunku Politologia.
Potwierdzeniem stabilności oferty edukacyjnej były pozytywne oceny Państwowej Komisji Akredytacyjnej dotyczące jakości kształcenia na kierunku Zarządzanie i Marketing (grudzień 2004) oraz Politologia (luty 2006).
Pionierskie działania dotyczą także siedziby Uczelni. WSZiB w Poznaniu już od 2000 r. ma własny nowy budynek dydaktyczny z dziekanatami i biblioteką oraz 110 stanowiskami komputerowymi.
Przez 16 lat wykształciliśmy ponad 27 tys. absolwentów, których wiedzę i umiejętności potwierdzają pracodawcy. Dziś nasza Uczelnia to Uczelnia ze znakiem stabilności.
|
Oferta edukacyjna
tryb studiów: stacjonarne, niestacjonarne zaoczne, niestacjonarne na odległość
Kierunek |
Specjalność |
Administracja (studia licencjackie i uzupełniające magisterskie) | administracja gospodarcza |
administracja publiczna |
administracja porządku i bezpieczeństwa publicznego |
administracja międzynarodowa |
finanse publiczne |
polityka administracyjna |
prawo i ochrona pracy |
zarządzanie w administracji |
Zarządzanie (studia licencjackie i uzupełniające magisterskie) | bankowa obsługa przedsiębiorstw |
logistyka |
rachunkowość jednostek gospodarczych |
reklama i marketing |
zarządzanie finansami |
zarządzanie kadrami |
zarządzanie przedsiębiorstwem |
zarządzanie sferą usług społecznych |
informatyka w zarządzaniu |
przedsiębiorstwo w Unii Europejskiej |
psychologia zarządzania |
Politologia (studia licencjackie) | dziennikarstwo i media masowe |
międzynarodowe procesy integracyjne |
marketing i przywództwo polityczne |
administracja
publiczna |
bezpieczeństwo
wewnętrzne - aspekty
społeczne i geopolityczne
|
Bezpieczeństwo wewnętrzne (studia licencjackie) | przywództwo i negocjacje w stanach zagrożenia
|
bezpieczeństwo lokalne |
media i komunikacja w stanach zagrożenia |
Studia Podyplomowe
WARTO SIĘ DOKSZTAŁCAĆ. ZAWSZE
- Metody budowania przewagi konkurencyjnej w biznesie (WSZiB w Poznaniu)
- Media i komunikowanie masowe (WSZiB w Poznaniu)
- Zarządzanie kapitałem ludzkim (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem (Filia we Wrocławiu)
- Organizacja pomocy społecznej (Filia we Wrocławiu)
- Administrowanie kadrami i płacami (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie projektami legislacyjnymi w organizacjach (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie projektami w hotelarstwie i turystyce (Filia we Wrocławiu)
- Tworzenie prawa miejscowego (Filia we Wrocławiu)
- Komunikacja społeczna i public relations (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie projektami marketingowymi (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie projektami szkolenia i rozwój pracowników (Filia we Wrocławiu)
- Zarządzanie logistyczno-marketingowe (Filia we Wrocławiu)
Rekrutacja
Studia I stopnia:
Zasadniczo o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Pula pierwszych 40% miejsc na każdy tryb studiów jest uprzywilejowana. Kandydaci, którzy złożą dokumenty jako pierwsi, mają gwarancję przyjęcia. Po wyczerpaniu się puli miejsc uprzywilejowanych o przyjęciu na studia decyduje średnia z ocen na świadectwie maturalnym. Do obliczenia średniej z wyników na świadectwie maturalnym bierze się pod uwagę końcowe stopnie z:
- dla kierunku Zarządzanie: języka obcego (język z najlepszą oceną), języka polskiego, matematyki, historii, geografii
- dla kierunku Administracja: języka obcego (język z najlepszą oceną), języka polskiego, historii, geografii
- dla kierunku Politologia: języka obcego (język z najlepszą oceną), języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie
- dla kierunku Finanse i Rachunkowość: języka obcego (język z najlepszą oceną), języka polskiego, matematyki, historii, geografii
Studia II stopnia:
Na studia przyjmowane są osoby, które ukończyły studia pierwszego stopnia na kierunku analogicznym jak wskazany w zgłoszeniu na studia drugiego stopnia lub na kierunku zbliżonym. W przypadku ukończenia kierunku pokrewnego należy przedłożyć tzw. wyciąg z indeksu z dziekanatu macierzystej uczelni w celu ustalenia ewentualnych różnic programowych. Student powinien je uzupełnić, realizując równolegle obowiązujący dla danego kierunku studiów program.
Władze uczelni
- Kanclerz WSZiB - Elżbieta Pietrzyk
- Rektor - dr Barbara Kobusiewicz
- Prorektorzy - dr Ryszard Orliński, dr Stanisław Kowalczyk
- Prorektor ds. naukowych - prof. zw. dr hab. Tadeusz Listwan
Dziekani WSZiB w Poznaniu:
- Wydział Zarządzania i Marketingu - dr Ryszard Groszak
- Wydział Administracji - dr Boubacar Sidi Diallo
Praktyki
Uczelnia dba nie tylko o wzbogacenie studenta w wiedzę teoretyczną, lecz również pomaga zdobyć doświadczenie zawodowe poprzez praktyki.
Praktyka o minimalnym wymiarze 6 tygodni obowiązuje każdego studenta studiów pierwszego stopnia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Studenci odbywają praktykę po I i II roku studiów. Istnieje możliwość odbycia praktyki jednorazowo w wymiarze 6 tygodni po IV semestrze studiów pierwszego stopnia, tj. po wybraniu przez studenta specjalności.
Praktyka może być realizowana we wszelkiego rodzaju podmiotach gospodarczych, które umożliwiają zebranie materiałów źródłowych do napisania pracy dyplomowej adekwatnych do wybranej specjalności. Skierowania na praktykę dokonuje osoba odpowiedzialna na Uczelni.
Wybierając miejsce i czas praktyk, student ma dwie możliwości. Przyjmuje przygotowane przez osobę odpowiedzialną we WSZiB miejsce praktyk we współpracującej z Uczelnią firmie lub samodzielnie wskazuje miejsce, w którym odbędzie praktykę. Samodzielne zorganizowanie praktyk stanowi warunek uzyskania stypendium naukowego.
Konferencje naukowe
Szczególne znaczenie w działalności każdej uczelni mają konferencje naukowe. WSZiB w Poznaniu organizuje konferencje zarówno z innymi ośrodkami, jak i samodzielnie.
Dylematy transformacji systemowej w Polsce
Odbyła się w 2005 r. z okazji 10-lecia istnienia uczelni wrocławskiej. W publikacji związanej z tą konferencją autorzy skupili się głównie na problematyce zarządczej, zwłaszcza na zarządzaniu organizacją, następnie politycznej - w tym polityce społecznej - oraz administracyjnej.
W kręgu liberalizmu
Miała miejsce w 2006 r. i została zorganizowana wspólnie z UAM w Poznaniu. Rozpoczęła się od prezentacji książki prof. Zbigniewa Drozdowicza, Liberalizm europejski. Autor podkreślił, że liberalizm to filozofia życia i bycia w społeczeństwie, a nie tylko ideologia czy partia polityczna.
Wyzwania dla Polski XXI w.
WSZiB w Poznaniu była współorganizatorem tej konferencji w 2006 r. Poruszano takie problemy, jak: Polska a społeczeństwo informacyjne, tzw. polski liberalizm, Polska wobec cywilizacyjnych megatrendów, kondycja polskich elit naukowych i gospodarczych, bezrobocie jako problem ekonomiczny.
Współczesne przemiany społeczno-gospodarcze w Polsce i na świecie
Dwudniowa konferencja zorganizowana w 2007 r. w związku z obchodami 15-lecia istnienia WSZiB w Poznaniu. Prelegenci podjęli takie tematy, jak: perspektywy szkolnictwa wyższego, uwarunkowania prawno-polityczne rozwoju społecznego, ekonomiczne determinanty zarządzania oraz zarządzanie organizacją.
Reklama i PR na rozdrożu?
Ostatnia konferencja stanowiła próbę pokazania kwestii związanych z reklamą i PR z różnych punktów widzenia: począwszy od wykładowców marketingu, poprzez przedstawicieli agencji reklamowych, a skończywszy na osobach związanych z takimi dziedzinami, jak: kognitywistyka, antropologia, filozofia czy marketing polityczny. Pojawił się podział na erę romantycznego marketingu - z jednej strony oraz neuromarketingu - z drugiej.
Organizacje studenckie
SIFE - z innymi i dla innych
Idea stowarzyszenia SIFE (Studenci dla Przedsiębiorczości) zrodziła się w 1975 r. w Stanach Zjednoczonych i rozkwitła przy poparciu Samuela Waltona, amerykańskiego przedsiębiorcy. Prowokując młodych, uczących się jeszcze ludzi do działania, chciał sprawić, aby potrafili odnaleźć się w realiach prawdziwego biznesu.
Wśród najnowszych projektów roku akad. 2007/2008 znalazł się "Młody Biznesmen", skierowany do gimnazjalistów z małych miejscowości. Jego celem jest przybliżenie tematyki biznesowej poprzez cykl spotkań, zarówno w miejscu zamieszkania gimnazjalistów, na Uczelni, jak i w wybranej firmie. W innym projekcie studenci spróbują przygotować do dorosłego życia młodzież, która opuszcza dom dziecka.
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych: