Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Przedszkole Integracyjne Montessori

Towarzystwa Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego

ul. Prochowa 12, 31-532 Kraków
tel. (12) 421-50-30, fax (12) 421-50-20
www:   http://www.montessori.krakow.pl
Przedszkole Integracyjne Montessori na FB
e-mail:   przedszkole@montessori.prochowa.pl
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 14125 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność
Twojej jednostki!)
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Przedszkole organizuje wczesne wspomaganie rozwoju dzieci.

 

PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE MONTESSORI

- przedszkole czynne w godz. 7:00 - 17:00
- przyjmujemy dzieci od 3 r.ż.
- przedszkole zatrudnia psychologa,
  logopedę i muzykoterapeutę

- bogata oferta zajęć dodatkowych:
  rytmika, gimnastyka korekcyjna, język
  angielski, muzykoterapia

- zajęcia adaptacyjne dla dzieci
- jesteśmy częścią monachijskiej koncepcji
  wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

- mamy wsparcie w Międzynarodowej
  Akademii Rehabilitacji Wieku
  Rozwojowego w Monachium,
  jesteśmy także ośrodkiem kształcenia
  specjalistów w tej dziedzinie

"Pomóż mi zrobić to samodzielnie"
Maria Montessori

Przedszkole Integracyjne Montessori istnieje przy Krakowskim Ośrodku Rehabilitacji Wieku Rozwojowego od 1995 roku. Powstało ono dzięki finansowemu wsparciu profesora Theodora Hellbrugge, twórcy monachijskiej koncepcji rehabilitacji wieku rozwojowego. Ogromny wkład w utworzenie i wyposażenie przedszkola wniosła pani doktor Maria Drewniak i założona przez nią Krakowska Fundacja na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych - "Promyk Słońca" oraz ówczesny dyrektor Fundacji dr Zbigniew Szklarski.

W grupach przedszkolnych pracują pedagodzy posiadający kierunkowe wykształcenie z zakresu wychowania przedszkolnego, a także dodatkowe studia podyplomowe: pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika, pedagogika terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, muzykoterapia, pedagogika wczesnoszkolna i niezbędne kursy, bądź studia z zakresu pedagogiki Montessori. W kształceniu nauczycieli pomaga Międzynarodowa Akademia Rehabilitacji Rozwojowej i Fundacja Porfesora Theodora Hellbruegge z Monachium.

Nauczyciele w przedszkolu z całych sił starają się "być aktywni w budowaniu pozytywnych więzi i zaufania, tak by dzieci mogły się ufnie do nich zbliżyć,(...) muszą respektować osobowość dziecka, rozumieć jego potrzeby rozwojowe i umieć ocenić jego osiągnięcia" (Maria Montessori).

Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Dla dzieci niepełnosprawnych przedszkole Montessori jest kolejnym etapem w ich rozwoju społecznym. Są one przygotowywane do współistnienia w integracyjnej grupie przedszkolnej poprzez indywidualną terapię Montessori, a następnie w małych grupach terapeutycznych. Gdy osiągną odpowiedni stopień samodzielności i umiejętności nawiązywania kontaktów, przyjmowane są do grup integracyjnych przedszkola.

Przyjmujemy dzieci od 3 r.ż., wyjątkowo także młodsze, ale nie młodsze niż 2 lata 6 mies. Rekrutacja dzieci z deficytami rozwojowymi - pacjentami Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego - przebiega odrębnie. Rodzice tych dzieci proszeni są o indywidualny kontakt z dyrektorem przedszkola (do starania się o przyjęcie do przedszkola wymagana jest terapia prowadzona w Krakowskim Ośrodku Rehabilitacji Wieku Rozwojowego i pozytywna opinia prowadzącego psychologa).

Podstawowym celem pracy w przedszkolu Montessori jest wspieranie wszechstronnego rozwoju osobowości dzieci i ich integracja społeczna. Dzieci w przedszkolu cały czas mają możliwość stawać się samodzielnymi i samodzielnie działać. Otrzymują potrzebną pomoc, gdy próbują coś samodzielnie zrobić. Codziennie mają okazję pomagać innym dzieciom i przez to stawać się odpowiedzialnymi i godnymi zaufania. Dzieci wybierają materiał, który proponowany im jest zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Samodzielnie wybierają miejsce, materiał i partnera do pracy.

Równolegle do pracy indywidualnej przebiega praca w grupie w ramach: zajęć grupowych, ćwiczeń ciszy, zabaw ze śpiewem i muzyką oraz w trakcie wycieczek, spacerów, uroczystości i swobodnych zabaw w ogrodzie. Dzieci obserwują się nawzajem, uczą się zachowań społecznych. Każde dziecko czuje się ważnym ogniwem grupy przedszkolnej.

Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci

Przedszkole organizuje wczesne wspomaganie rozwoju dzieci.Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest organizowane na terenie przedszkola dla dzieci posiadających opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju, wydaną na podstawie obowiązujących przepisów przez Poradnie Psychologiczno–Pedagogiczną. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną przez zespół specjalistów, w wymiarze 4-8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.


Zajęcia dodatkowe

Oferujemy w ramach opłaty czesnego zajęcia takie jak: rytmika, gimnastyka korekcyjna, j. angielski. Dodatkowo płatne zajęcia to: język francuski, religia katolicka, taniec towarzyski, robotyka, zajęcia sportowe.

Baza lokalowa

Zajmujemy część budynku Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego - na parterze i na piętrze mieszczą sie sale zajęć - w sumie dla czterech grup - wraz z przyległymi łazienkami dla dzieci. Budynek przedszkola stoi w dużym ogrodzie, dawnym sadzie owocowym. Ogród jest wyposażony w urządzenia do zabawy dla dzieci - "twierdzę", zjeżdżalnię, huśtawki, domek, ławeczki. Staramy się, aby dzieci codziennie korzystały ze świeżego powietrza. Na poddaszu jest sala do zabaw i zajęć ruchowych wyposażona w materace i urządzenia do zabawy dla dzieci, a także druga duża sala, gdzie odbywają się zajęcia dodatkowe. Na parterze znajduje się także nowocześnie wyposażona kuchnia wydająca posiłki przywożone przez catering.



Misja Przedszkola

Przedszkole Integracyjne Montessori jest placówką, która realizując nadrzędny cel wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka oferuje:
  • indywidualizację procesu opieki, wychowania, nauczania
  • uczenie umiejętności na bazie materiału rozwojowego Marii Montessori
  • dostosowanie działań kompensacyjnych i korygujących do potrzeb psychosomatycznych dziecka
  • uświadomienie dziecku celowości nauki szkolnej - kształtowanie samoświadomości
  • naukę zachowań prospołecznych, w tym szacunku dla odmienności, tolerancji i empatii
  • wspomaganie opiekuńczo - wychowawczej roli rodziny dziecka

Każde dziecko potrzebujące wsparcia w rozwoju może skorzystać nieodpłatnie z oferty pracowników Krakowskiego Ośrodka Rehabilitacji Wieku Rozwojowego, tj. psychologów, logopedów, rehabilitantów, lekarzy-pediatrów, specj. rehabilitacji dziecięcej, w ramach kontraktu z NFZ (skierowanie od lekarza pediatry).

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie