Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajemy przedmioty w kolorze pomarańczowym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 652 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla Z.T.I-IV
Przedmiot:Funkcjonowanie w środowisku
Temat dnia:Program aktywności”Kolorowe dni”
Temat zajęć :Poznajemy przedmioty w kolorze pomarańczowym.


Cel głowny:
-wyszukiwanie w klasie przedmiotów w kolorze pomarańczowym.
Cele operacyjne:
-uczeń potrafi odpoznać swój znaczek na liście obecności,
-uczeń potrafi nazwać dzień tygodnia, porę roku,nazwę miesiąca i odpoznać etykiety z w/w nazwami,
-uczeń potrafi odpowiedzieć wyrazem lub prostym zdaniem na pytanie nauczyciela,
-uczeń potrafi ułożyć zdanie obrazkowo-wyrazowe z wyrazów:to, jest,to są(M.K,W.W.)
-uczeń potrafi ułożyć proste zdanie pod obrazkiem,(I.C.,D.W.)
-uczeń potrafi wykonać ćwiczenia Metodą Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
oraz metodą Dennisonów,
-uczeń potrafi liczyć w zakresie jemu dostępnym(W.W w zakresie 2 ,I.C. w zakresie 8,
D.W. w zakresie 10 ,M.K.w zakresie 12)
-uczeń wie, że nie należy niszczyć przedmiotów.
Metody:słowne,oglądowe,metoda W.Sherborne,metoda Dennisonów,metoda wzmocnień pozytywnych,pedagogika zabawy.
Forma pracy;
-zbiorowa jednolita,
-zbiorowa zróżnicowana,
-indywidualna
Srodki dydaktyczne:
-etykiety z nazwą dnia tygodnia,porą roku, nazwa miesiaca,
-znaczki dla kazdego dziecka na listę obecności,
-obrazki, rozsypanka obrazkowo-wyrazowa ,rozsypanka wyrazowa, etykiety cyfr,
-pomarańczowe przedmioty,
-kreda pomarańczowa.
Tok zajęć:
1.Zajęcia wstępne:
-powitanie dzieci,
-odpoznawanie etykiet z nazwą dnia tygodnia, porą roku, nazwa miesiąca,
-zaznaczanie obecności na liście obecności,
-omówienie stanu pogody, zaznaczenie na liście pogody,
II.Obserwacja połączona z działaniem:
1.Wyszukiwanie pomarańczowych przedmiotów znajdujacych się w klasie i formułowanie odpowiedzi na pytania nauczyciela.
2.Zabawa:Co się zmieniło na ławce?
3.Układanie zdań obrazkowo-wyrazowych z wyrazów:to, jest, to ,są (M.K,W.W.)
4.Układanie prostych zdań pod obrazkami(I.C.,D.W)
5.Przerwa śródlekcyjna:ćwiczenie metodąDennisonów:leniwa ósemka oraz metodą ruchu W.Sherborne :jazda na pośladkach.
6.Liczenie pomarańczowych przedmiotów w zakresie dostępnym uczniowi:
(W.W.w zakresie 2, I.C.w zakresie 8, D.W. w zakresie10, K.M.w zakresie 12.
7.Ocena pracy uczniów.
8.Ewaluacja zajęć.

Bożena Krakowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie