Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karnawał wenecki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1806 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zabawy integracyjnej dla dzieci 5 – 6 letnich

Temat: KARNAWAŁ WENECKI

Data: 28.01.04r.
Cele :
- zapoznanie z tradycjami innych narodów – karnawał w Wenecji,
- wprowadzenie liczebników głównych 1 – 6 w języku włoskim,
- tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
- zaspokojenie potrzeby akceptacji przez grupę,
- budowanie poczucia bezpieczeństwa w społeczności przedszkolnej,
- integracja dzieci z różnych grup wiekowych,

Metody i techniki:
- ekspresyjne, praktyczne,
Formy:
- indywidualna,
- zespołowa,
Przebieg zabawy:

I - Wycieczka autokarowa do Włoch:
1. N. oznajmia dz., iż dziś jedziemy na wycieczkę autokarową do słonecznej Italii. Dzieci otrzymują identyfikatory ze swym imieniem w języku polskim oraz włoskim. Następnie grupa udaje się do punktu zbornego, gdzie spotykają się wszyscy uczestnicy wycieczki.
2. Dzieci z grup IV – VII zbierają się w jednej sali – otrzymują „karty wycieczki” (losowo), które w czasie podróży będą służyły za karnety biletowe. Dzieci odczytują cyfry z kartoników ( 1 – 6 ), następnie dobierają się w grupy o jednakowym numerze. Każdą grupą wycieczkową opiekuje się „pilot” zaopatrzony w odpowiedni identyfikator oraz numer grupy.
3. Grupy wg wywołanych numerów wsiadają do autokaru i wyjeżdżają z placu manewrowego.
4. Podczas „jazdy” dzieci w autokarze śpiewają znane piosenki, aby skrócić sobie czas podróży.

II – Pobyt w Wenecji:
1. Kolejne grupy wysiadają na placu manewrowym w Wenecji, następuje sprawdzenie listy uczestników wycieczki (wg imion włoskich),
2. Dzieci nasłuchują szumu morza – płyta CD , nauczycielka – pilot oznajmia dzieciom, iż przybyliśmy do Wenecji, miasta nad morzem . Opowiada, że Wenecja jest miastem zbudowanym na „wodzie”, jest tu bardzo dużo kanałów po których ludzie pływają w łodziach – gondolach. Największym kanałem – ulicą jest Canale Grande. „Kierowca” wodnego tramwaju – gondoli to gondolier. Charakterystyczny strój gondoliera składa się z koszulki w biało – niebieskie paski , czarnych spodni oraz słomkowego kapelusza z czerwoną szarfą. Gondolierzy chętnie zakładają czerwone apaszki a talię przewiązują szarfą, także czerwoną.
3. Zapraszamy do gondol na Canale Grande ( ławeczki oznaczone numerami 1 – 6 , ustawione na szerokim pasie folii) ; piloci wycieczek przemieniają się w gondolierów i prowadzą swe grupy do łodzi.
4. Wprowadzenie liczebników głównych 1 – 6 w języku włoskim :
Dzieci z biletami o numerze 1 – wsiadają do gondoli numero uno,
Dzieci z biletami o numerze 2 – wsiadają do gondoli numero due,
Dzieci z biletami o numerze 3 – wsiadają do gondoli numero tre,
Dzieci z biletami o numerze 4 – wsiadają do gondoli numero quattro,
Dzieci z biletami o numerze 5 – wsiadają do gondoli numero cinque,
Dzieci z biletami o numerze 6 – wsiadają do gondoli numero sei,

Powtórzymy numery łodzi po włosku per favore: uno, due, tre, quattro, cinque, sei

5. Teraz będziemy ziedzać miasto oczywiście płynąc gondolą – proszę wiosła do rąk i wiosłujemy licząc oczywiście po włosku: uno, due, tre zmiana burty : quattro, cingue, sei
6. Podziwiamy widoki: Attenzione, per favore – Ponte Rialto (most Rialto), Palazzo della Ragione (pałac Ragione), Piazza San Marco (Plac św. Marka),
7. Wysiadamy z łodzi w porządku odwrotnym do wsiadania – utrwalamy liczebniki 1 – 6 po włosku,
8. Na Placu św. Marka widzimy jakieś zbiegowisko! To bawią się przebierańcy na sławnym weneckim balu. My też dołączymy do zabawy tylko musimy się odpowiednio ubrać! Wenecki karnawał słynie z masek karnawałowych nazywanych - bautta . Zakładamy swoje maski i ... w tany:
Na początek spokojny marsz – „Dance of the Little Moorish Slaves”- G. Verdi,
Jesteśmy na balu, tańczymy „Un ballo in maschera” – G. Verdi,
A teraz tworzymy korowód, maszerujemy w rytm uwertury „Wilhelm Tell”- J. Rossini,
A teraz przenosimy się w lata 60 –te : Adriano Celentano i jego piosenki!
Lata późniejsze to piosenki Andrei Bocelli – tańczymy!

III - Ogłoszenie wyników konkursu: „Wenecka maska karnawałowa” rozstrzygniętego dnia poprzedniego przez jury w skład, którego weszli: dzieci, przedstawiciele Rady Rodziców, dyrektor oraz nauczyciel. Wręczenie nagród wyróżnionym dzieciom przez dyrektora oraz przedstawiciela rodziców.

1. Chwila przerwy w balu; prosimy p. dyrektor o przedstawienie wyników konkursu, oraz wręczenie nagród,
2. Wszyscy uczestnicy zabawy częstują się słodyczami; używają zwrotów grzecznościowych (prego, scusi, grazie) poznanych na wcześniejszych zajęciach.
3. Na zakończenie balu wszyscy idziemy korowodem przy dźwiękach „Marsza Triumfalnego” (G. Verdi) w kierunku Canale Grande – odpływamy do przystani w pobliżu autokarowego placu manewrowego.
4. W dobrych humorach wycieczka wraca do „kraju”.

Zabawę taneczną można kontynuować po obiedzie zmieniając nagrania, bądź realizując zamówienia dzieci na szczególnie lubiane przez nie utwory.

Opracowała: Lidia Niewczasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie