Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dzień Babci – wyrazy o różnym typie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1009 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Temat: Dzień Babci – wyrazy o różnym typie ze zmiękczeniami „ć – ci”


CZĘŚĆ RODZAJ ĆW. CEL ĆW. PRZEBIEG ĆW. POMOCE
1. część organizacyjno- mobilizująca

1.ćw. oddechowe i artykulacyjne

 usprawnienie narządów oddechowych (przepony,
rozszerzenie pojemności płuc, ekonomiczne gospodarowanie powietrzem).
Dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający bociana, na którym umieszcza za pomocą słomki elementy. Nazywa obrazek.
Obrazek przedstawiający bociana,
pocięte elementy, słomka.

2.rozsypanka obrazkowo - wyrazowa

 doskonalenie percepcji wzrokowo – ruchowej
 rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi
 rozwijanie mowy czynnej
Dziecko otrzymuje obrazki i etykiety z nazwami tych obrazków. Układa etykiety do odpowiednich obrazków. Nazywa obrazki głośno i wyraźnie.
Obrazki i etykiety z
nazwami obrazków.

2.część intensywnej i efektywnej pracy korekcyjno – kompensacyjnej


1. krzyżówka

 doskonalenie percepcji wzrokowo – słuchowej i
poprawnego zapisu wyrazów
 doskonalenie techniki czytania wyrazistego i
płynnego: sylabami i całościowo
 doskonalenie graficznego poziomu pisma z
uwzględnieniem poprawnego kształtu.
Dziecko otrzymuje krzyżówkę.
Na podstawie obrazków kolejno wpisuje hasła. Dzieli wyrazy na sylaby. Czyta całościowo. Wpisuje wyrazy w odpowiednie miejsce. Krzyżówka: hasło - babcia


2. ćw. w czytaniu sylabami i całościowo

 doskonalenie techniki i tempa czytania tekstu z
wyrazami ze zmiękczeniami
Uczeń czyta głośno tekst sylabami i całościowo. Zmiękczenie „ć” – zakreśla na czerwono, a „ci” – zakreśla na niebiesko.

Tekst dla ucznia:

Dzieci Maciuś i Gosia pojechali pociągiem do babci. Babcia mieszka na wsi. Maciuś i Gosia kochają swoją babcię. Babcia ma pięć małych cielaczków, boćki szukają w błocie żab. Na ich powitanie babcia upiekła smaczne ciasteczka.


3. utrwalenie zasad pisowni zmiękczeń

 doskonalenie percepcji wzrokowej
 koordynacji wzrokowo – ruchowej
 doskonalenie techniki pisania wyrazów ze zmiękczeniami z uwzględnieniem prawidłowego rozmieszczenia liter w liniaturze, pisma kształtnego i proporcjonalnego.

Uczeń wyszukuje z tekstu te wyrazy w których występuje zmiękczenie przez „ci” i znak diakrytyczny. Przepisuje te wyrazy do tabelki z równoczesnym segregowaniem ich.
Tekst z poprzedniego ćwiczenia, tabelka.


3. część relaksacyjno - odprężająca


1. rozsypanka obrazkowa – puzzle
 doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
 kształtowanie sprawności manualnej
 wyodrębnienie figury z tła i wbudowanie jej w tło.
Dziecko scala pocięty obrazek w jeden obraz Obrazek – babcia, klej


2. rozsypanka wyrazowa

 wzbogacenie słownictwa
 podtrzymywanie tradycji Dnia Babci
 usprawnienie percepcji wzrokowo – słuchowej – procesu
analizy i syntezy
 doskonalenie graficznego poziomu pisma – zwrócenie uwagi na płynne, kształtne, proporcjonalne i jednolite położenie całego zapisu w liniaturze.
Uczeń otrzymuje rozsypankę wyrazową. Układa zdanie. Wkleja do zeszytu. Przepisuje,
czyta głośno i wyraziście całe zdanie.
Rozsypanka ze zdaniem: W dniu Twojego święta Babciu życzę Ci szczęścia.
Zeszyt ucznia, klej, długopis.


3. zagadki

 rozwijanie mowy czynnej
 doskonalenie procesów psychicznych - myślenie Nauczyciel odczytuje zagadki, dziecko odgaduje.

4.część podsumowująco - utrwalająca

1. samoocena udziału w zajęciach kształtowanie adekwatnej samooceny .Rozmowa nauczyciela z uczniem. Co było przyjemne, z czym dziecko ma jeszcze problemy, trudności...?


Zagadki

1.Aksamitne skrzydła ma
lata w nocy
bo to ........
- ćma

2.Chodzi po ścianie
rękami macha
Gdy zgasisz lampę
Już nie ma stracha
- cień

3.Jak się nazywa
wróbli śpiewanie?
Każdy odpowie:
To jest ....... - ćwierkanie



Opracowała:
mgr Magdalena Dyrda
nauczyciel w Zespole Szkół
im. Marka Kotańskiego

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie