Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program koła matematycznego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1142 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Program koła matematycznego dla 6 latków

Cele główne:
  • rozwijanie zainteresowań matematycznych,
  • przygotowanie do konkursu międzyprzedszkolnego "Kangurek".
Cele szczegółowe:
  • prawidłowo wskazuje prawą i lewą stronę,
  • prawidłowo określa kierunki w przestrzeni,
  • potrafi uchwycić rytm w danym układzie i kontynuować go,
  • umie wyszukać rytm w utworach literackich,
  • potrafi zaprojektować dowolną kompozycję z figur geometrycznych,
  • próbuje przedstawić symetrię, obrót i przesunięcie figur geometrycznych przy użyciu środków plastycznych,
  • potrafi zmierzyć długość, szerokość, wysokość przedmiotów za pomocą dowolnego środka pomiaru,
  • określa masę przedmiotów,
  • przelicza elementy zaczynając od dowolnego miejsca,
  • prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi.Harmonogram działań:

    Orientacja w przestrzeni
    1. Wytyczanie kierunków od obranego przedmiotu: na lewo od",na prawo od"
    2. Przedstawienie przestrzeni na płaszczyźnie.
    3. Próby rysowania prostych "planów" drogi spaceru.

    Rytmy i rytmiczna organizacja czasu
    1. Przekładanie dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną.
    2. Uczenie się na pamięć wierszyków, wyliczanek z powtarzającymi się motywami.
    3. Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa pór roku, dni tygodnia. Wykonanie kalendarzy wg własnych pomysłów. "Podchody"- zaznaczanie za pomocą strzałek drogi do "ukrytego skarbu".

    Intuicje geometryczne
    1. Efekt lustrzanego odbicia, przesunięcia i obrotu figur geometrycznych. Wykonywanie doświadczeń.
    2. Projektowanie różnych wzorów z kartonów w kształcie różnych figur geometrycznych (również trapez, romb, wielościan) stosując przesunięcia, obroty i złożenia.
    3. Wykonywanie figur geometrycznych przestrzennych z kartonu (sześcian " kostka do gry).

    Kształtowanie umiejętności liczenia
    1. Ćwiczenia w liczeniu zaczynając od dowolnego miejsca, np. sześć,..
      Liczenie wspak.
      Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
    2. Ćwiczenia w liczeniu po 2, po 5 i po 10.
    3. Posługiwanie się monetami
      (1 zł,2 zł,5 zł) i banknotami ( 10 zł i 20 zł).

    Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania
    1. Rachowanie na zbiorach zastępczych.
    2. Ćwiczenia wprowadzające w liczenie pamięciowe (gry i zabawy).

    Klasyfikacja
    1. Doświadczenia sprawdzające, porównujące długość, szerokość, wysokość różnych przedmiotów oraz masę i objętość.
    2. Zastosowanie umiejętności segregowania i definiowania do materiału werbalnego.
    3. Zabawy logiczne polegające na ocenie i używaniu określeń "prawda " nieprawda".

    Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią
    1. Układanie i rozwiązywanie zadań do obrazka i do formuły matematycznej.
    2. Kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych.
    3. Zapisywanie (kodowanie) wykonanych czynności matematycznych za pomocą grafów i kresek. Rozwiązywanie zadań w ten sposób zapisanych (dekodowanie).

    Kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego
    1. Tworzenie różnych wariantów gier " opowiadań.

    Kryterium sukcesu:
    Dziecko:
      Określa kierunki w przestrzeni.
      Określa układ elementów na płaszczyźnie.
      Prawidłowo wykonuje zadania.

      Rytm ułożony potrafi zaśpiewać ,
      Rytm zaśpiewany potrafi ułożyć.
      Chętnie uczy się wierszyków i wyliczanek. Podejmuje próby samodzielnego układania.
      Chętnie prowadzi własny kalendarz wydarzeń.

      Potrafi przedstawić symetrię, obrót i przesunięcie figur geometrycznych przy użyciu środków plastycznych.
      Potrafi zaprojektować kompozycję z figur geometrycznych.
      Potrafi skleić kostkę do gry z gotowego szablonu figury.

      Posługuje się liczebnikami głównymi.
      Podejmuje próby liczenia po 2, po 5 i po 10.
      Zna wartość monet i niektórych banknotów

      Dodaje i odejmuje z przekroczeniem pierwszej dziesiątki wykorzystując różne materiały.
      Chętnie uczestniczy w zabawach sprzyjających opanowaniu umiejętności rachunkowych.

      Potrafi mierzyć za pomocą różnych środków pomiaru.
      Porównuje objętość przedmiotów.
      Określa masę przedmiotów, używając zwrotów: ciężki, cięższy itp.
      Potrafi grupować słowa wg podanej reguły.
      Odróżnia zdania prawdziwe od fałszywych.

      Układa historyjki, rozwiązują zadania z zastosowaniem symulacji, liczą i odpowiadają na pytania.
      Zna symbole graficzne i potrafi je zastosować.
      Konstruuje i rozgrywa gry wykorzystując kody matematyczne.

      Stara się godnie funkcjonować jako zwycięzca i pokonany.


    Ewaluacja: udział dzieci w Konkursie Matematycznym "Kangurek"

    Opracowała: Małgorzata Chmura
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie