Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Historia miłości róży i Małego Księcia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3672 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz lekcji z j. polskiego dla II klasy gimnazjum

Temat: Historia miłości róży i Małego Księcia..

Cele:

  • dzielenie się refleksjami na temat wartości przemyśleń filozoficznych zawartych w wypowiedziach Małego Księcia.
  • kształcenie umiejętności określania własnych uczuć i przeżyć związanych z lekturą.
  • zwrócenie uwagi na miłość i przyjaźń jako najważniejsze wartości w życiu człowieka.
Metody:
    drama, metaplan, burza mózgów, praca z tekstem.
Materiały:
    kaseta z nagraniem piosenki "Mały Książę" w wykonaniu K. Sobczyk, wazon z różami, książka pt. "Mały Książę", karteczki.
Przebieg lekcji:
  1. Na tle piosenki "Mały Książę" pantonima przedstawiająca pojawienie się róży na planecie Małego Księcia (występuje dwoje uczniów wcześniej przygotowanych)
  2. Ćwiczenia wstępne – podanie skojarzeń z pojęciem MIŁOŚĆ (burza mózgów).
    np. MIŁOŚĆ:
    SZACUNEK, WIERNOŚĆ, PRZYJAŹŃ
    TROSKA, UCZCIWOŚĆ, POŚWIĘCENIE.
  3. Wyszukanie i odczytanie przez uczniów fragmentu dotyczącego historii miłości róży i Małego Księcia.
  4. Próba odpowiedzi na pytania:
    • jak zachowała się róża przed rozkwitnięciem?
    • o czym świadczy jej zachowanie?
    • kogo symbolizuje róża?
    • jakie uczucia towarzyszyły Małemu Księciu przy spotkaniu z różą?
    • dlaczego się rozstali?
    • jak podróże wpłynęły na dojrzałość uczuć Małego Księcia?
    Podsumowanie rozmowy i zanotowanie wniosków, np.
    • Mały Książę zrozumiał, że kwiaty są słabe i delikatne,
    • jego róża jest jedyna na świecie,
    • kocha różę, osłaniał ją przed niebezpieczeństwem, jest za nią odpowiedzialny,
    • najlepiej widzi się sercem.
  5. Ćwiczenia,
    Samodzielna praca uczniów – redagowanie krótkiej wypowiedzi (refleksji) na otrzymanych kartkach (kartka z poleceniem w załączeniu).
  6. Odczytywanie wybranych wypowiedzi.
  7. Określenie cech prawdziwej miłości – metaplan.
    Uczniowie otrzymują karteczkę i wpisują po 2 cechy, następnie przyczepiają do tablicy.

    Jaka powinna być miłość? Jaka nie powinna być miłość?
    .......................................
    .......................................
    .......................................
    .......................................
    .......................................
    .......................................
  8. Ranking podanych cech.
  9. Zadanie pracy domowej:
    Wypisz znane ci związki frazeologiczne, w których występuje słowo "miłość".
opracowała: s. Lucyna Żerebiec

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie