Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Powtórzenie wiadomości o odmianie czasownika

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2122 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt lekcji z języka niemieckiego w klasie V
Podręcznik: „der, die, das”
Prowadzący: Katarzyna Kwaśniewska

Temat: Powtórzenie wiadomości o odmianie czasownika.

Cel ogólny: Powtórzenie odmiany czasowników
Cele szczegółowe:
Uczeń potrafi:
- wymienić zwroty związane z tematyką I rozdziału „Schule”
Uczeń umie:
- odmienić czasownik regularny w l. pojedynczej i mnogiej
- odmienić czasowniki posiłkowe haben i sein
- odmienić czasowniki nieregularne: sehen, lesen i sprechen
- podać polskie znaczenie tych czasowników
-
Pomoce dydaktyczne: duży papier, karty z zapisem wyrazów do ćwiczenia „Wörterschlange”

Formy pracy: praca w grupach, indywidualna

Metody pracy: burza mózgów, gra dydaktyczna „Wörterschlange”

Przebieg lekcji:

Część organizacyjna:
Powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie tematu lekcji, zapis na tablicy i w dzienniku.

Część podstawowa:
N: Dziś pracę na lekcji rozpoczniemy pracą w grupach. Proszę utworzyć grupy czteroosobowe odwracając się do sąsiednich ławek.
Uczniowie tworzą grupy. Nauczyciel każdej grupie daje brystol ze słowem Schule.
N: Powtórzmy teraz o czym była mowa w I rozdziale naszego podręcznika?
U: O szkole.
N: Proszę zatem wypisać na brystolach, jakie słowa, zwroty, kojarzą wam się z tą tematyką.
Uczniowie wypisują zapamiętane słownictwo.
N: A teraz proszę zakreślić wszystkie czasowniki, które zapisaliście.
Uczniowie zakreślają czasowniki.
N: Proszę teraz, aby każda grupa zaprezentowała swój asocjogram i przeczytała, jakie czasowniki zaznaczyła. Proszę tez podać ich znaczenie w języku polskim.
Przedstawiciel każdej grupy odczytuje czasowniki.
N: Teraz również w grupach wykonacie następne ćwiczenie. (zał. nr 1) Tu należy odszukać ukryte czasowniki. Jest ich 15, a wy musicie znaleźć 9. Po odszukaniu odmieniacie ja w formie „du”. Grupa, która najszybciej wykona to ćwiczenie otrzyma plusy.
Uczniowie wykonują ćwiczenie w grupach.
Nauczyciel sprawdza odpowiedzi.
N: Proszę w parach wykonać to ćwiczenie. (zał. nr 2)
Nauczyciel rozdaje karteczki z ćwiczeniem. Uczniowie wykonują je.
N: Proszę, kto odczyta hasło?
U: Hasło to „Schule”
N: Dziękuję, dobrze. To już ostatnie ćwiczenie. Każdy z was wykona je samodzielnie. (zał. nr 3)
Nauczyciel rozdaje karteczki z ćwiczeniem. Uczniowie czytają polecenie i rozwiązują ćwiczenie.
N: A teraz sprawdźmy odpowiedzi.

Część podsumowująca:
Bardzo dobrze pracowaliście na lekcji, a odmiana czasowników została utrwalona. Jako pracę domową proszę wykonać to ćwiczenie (nauczyciel rozdaje karteczki z ćwiczeniem – zał. nr 4). Należy w nim znaleźć 10 czasowników i zapisać ich polskie znaczenie, korzystając w razie potrzeby ze słowniczka w podręczniku. Chętni mogą ułożyć 5 zdań z tymi czasownikami.
Dziękuję.

Załącznik nr 2
Połącz osoby z odpowiednią formą czasownika. Zapisz hasło.

1. Ich sprechen E
2. Du lesen U
3. Er lese S
4. Wir siehst C
5. Ihr sieht L
6. Eva und Felix spricht H

Ich gehe in die .........................
................................ ............................................................. ..............................
Załącznik nr 4

W „sałatce wyrazowej“ ukryło się 14 czasowników (poziomo i pionowo). Znajdź przynajmniej 10, zaznacz je i przetłumacz na język polski.

Z B M A C H E N Z T J F
S C H W I M M E N Ü L R
P A R Ö K D Ö L F R E Ü
I M S P R E C H E N R H
E S U A E C H A B E N S
L E S E N K T L E F E T
E S E Y I E E Ü N A N Ü
N S I K Ä S E T G H T C
X E N Q S E H E N R E K
I N F U L U R E I E N E
W A S C H E N R L N J N

1. ............................ ...........................................
2. ............................ ...........................................
3. ............................ ...........................................
4. ............................ ...........................................
5. ............................. ..........................................
6. .............................. .........................................
7. ............................ ...........................................
8. ............................ ...........................................
9. ............................ ...........................................
10. ........................... ..........................................

zał. nr 1 – ćw. 1 str.72, zał nr 3 – ćw 6 str. 75 – „der, die, das Grammatik”, M. Kozubska, E. Krawczyk, L. Zastąpiło, Wydawnictwo szkolne PWN

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie