Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak pomóc dziecku w osiągnięciu sukcesu?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 935 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Cele:
Rodzic:
  • rozszerzy swoją wiedzę na temat czynników warunkujących prawidłowy rozwój grafomotoryki i koncentracji,
  • ma świadomość, że może pomóc swojemu dziecku w pokonywaniu trudów nauki
  • dostrzega celowość współpracy z nauczycielem, widzi korzyści z niej wypływające
Metody:
Podająca, aktywizujące, ćwiczenia integrujące,

Formy:
Grupowa, indywidualna

Pomoce:
Plansza dziecko sukcesu, kolorowe kartki, mazaki, kredki, karty, ciągi symboli do odtwarzania z pamięci, płyta z muzyką relaksacyjną.

Przebieg spotkania
  1. Powitanie:
         Zabawa na dzień dobry – uczestnicy stoją na obwodzie koła, jedna osoba w środku z zamkniętymi oczami nasłuchuje skąd dobiegają słowa "dzień dobry". Jak odgadnie wraca do koła a jej miejsce zajmuje inna osoba (ćwiczenie na koncentrację)
  2. Wprowadzenie:
         Na spotkaniu chciałabym wzbudzić u państwa refleksje i przemyślenia na temat "jak pomóc dziecku w osiągnięciu sukcesu?" Potraficie świetnie pisać i czytać. Na pewno te czynności wydają się bardzo proste. Chciałabym, abyście odczuli, że jest to jednak zadanie bardzo złożone i dlatego postawię Państwa w sytuacjach trudnych i nieprzyjemnych. Jest to jednak działanie celowe i zamierzone.
         Najpierw pytanie do Państwa "Jak wyobrażacie sobie sukces swojego dziecka na etapie, kiedy dziecko rozpoczyna naukę?"
         Przedstawiam obraz dziecka sukcesu, z zaznaczeniem, co ma wpływ na jego powodzenie (plansza "dziecko sukcesu": rozwój emocjonalno – społeczny, mowa, sprawność ruchowa, koncentracja, motywacja, percepcja wzrokowa i słuchowa, orientacja przestrzenna)
  3. Warsztaty
    Ćwiczenia wykonywane są przy cichej muzyce relaksacyjnej.
    • Ćwiczenia doskonalące grafomotorykę:
      • rysowanie obrazka po śladzie bez odrywania ręki (wykorzystanie wzorów Tymichovej)
      • rysowanie oburącz wymyślonego obrazka,
      • napisanie alfabetu małymi literami łącznie bez odrywania ręki,
      • rysowanie wierszyka: "Kurczątko z jajeczka się urodziło,
        główkę najpierw wychyliło,
        na dwie nóżki wyskoczyło,
        czarne oczko otworzyło,
        dziobek mały rozchyliło,
        że jest głodne zakwiliło."
    • Ćwiczenia doskonalące koncentrację:
      • wykonanie "czapki myśliciela"
      • wyszukiwanie szczegółów różniących obrazki (12 marynarzy)
      • układanie klocków wg wzoru,
      • odwzorowywanie coraz dłuższych ciągów wzorów z pamięci, (4, 6, 8 elementów)
      • wyszukiwanie takich samych obrazków w ciągach obrazków (obrazki z książeczki)
  4. Rozmowa z rodzicami: Jak czuliście się, gdy staraliście się napisać najlepiej jak potraficie i nie udawało się? Jakie towarzyszyło wam uczucie? Czy rozumiecie Państwo, jak czują się Wasze dzieci wykonując podobne zadania?
         Zachęcam do kontaktowania się ze mną, do rozmów, chętnie udzielę wskazówek jak i jakie ćwiczenia podsuwać dzieciom w domu, razem z maluchami je wykonywać. (Każdy rodzic otrzyma wykaz ćwiczeń.)
         Chciałabym, aby rodzice wyszli "z czymś" po spotkaniu. Przygotowałam dla Państwa złote myśli na temat dzieci i rodziców. Mam nadzieję, że zainspirują Państwa do pewnych rozmyślań, rozmowy ze swoimi dziećmi. (myśli wypisane na paskach wklejonych w czerwone serduszka). Zabawa na pożegnanie "Iskierka" (ćwiczenie na koncentrację)
  5. Ewaluacja:
         Żebym i ja coś wyniosła z tego spotkania, poproszę Państwa o wyrażenie swojej opinii na temat zajęć w kilku zdaniach na przygotowanych kolorowych kartkach.
         Spotkaniu towarzyszyła serdeczna, miła atmosfera. Rodzice z przejęciem wykonywali, jak się okazało, bardzo trudne zadania. Wyrazili swoje zadowolenie i prosili o następne tego typu. Teraz już wiedzą, że nabywanie prostych, jakby się zdawało umiejętności, sprawia czasem duże problemy i będą bardziej wyrozumiali dla swioch pociech.
Opracowała i zajęcia prowadziła:
Barbara Baranowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie