Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak radzić sobie ze złością swoją i innych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2188 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Cele:

    Rozumienie pojęcia złość.
    Umiejętność rozpoznawania uczucia złości.
    Umiejętność radzenia sobie w sposób asertywny ze złością.
Metody: " burza mózgów", praca w grupach, scenki rodzajowe, mini – wykład, dyskusja,

Pomoce: lista uczuć, lista wyrażania złości, gazety, arkusze papieru, markery, papierowe kule, worek treningowy, rękawice bokserskie.

Przebieg zajęć:
  1. Wprowadzenie: mini – wykład, ( wyjaśnienie pojęć: złość, gniew).
  2. Jak okazujemy złość? ( "burza mózgów")
    Dzieci podają przykłady, a prowadzący zapisuje je:
    1. omówienie zgłoszonych propozycji i uszeregowanie ich w grupach: agresywne, bierne, asertywne
    2. omówienie w/w zachowań / załącznik nr 1/.
  3. Dyskusja na temat przeżywania i wyrażania złości ( odpowiedzi na pytania).
    • Po czym można poznać, że ktoś się złości?
    • Po czym poznaję, że ja sam się złoszczę?
    • Jakie są dobre strony złości?
    • Jakie są złe strony złości?
  4. Odgrywanie scenki rodzajowej przez dzieci dotyczącej zachowania agresywnego, biernego, asertywnego.
    Scenka pt. " Krzyś schował plecak Marcinowi"
    • omówienie uczuć "aktorów" w odegranych trzech sytuacjach z odwołaniem się do listy uczuć,
    • omówienie odczuć "widzów" z odwołaniem się do listy uczuć
    • wyrażenie swoich uczuć przez prowadzącego
    • dyskusja: który sposób zachowania, występujący w scenkach wydał się nam najlepszy.
  5. "Burza mózgów" na temat: Bezpieczne sposoby rozładowania złości.
    Zapisanie zgłoszonych propozycji np.
    • rozmowa z kimś
    • użycie rekwizytów – worek treningowy, rękawice, poduszka, papier
    • zajęcia sportowe
    • treningi
    • muzyka, taniec
    • jazda na rowerze
    • sprzątanie, kopanie ogródka, spacer z psem
    • płacz
    • gniecenie gazet
    • bitwa na papierowe kule itp.
    Zademonstrowanie przy całej grupie dzieci kilku sposobów bezpiecznego rozładowywania złości ( gniecenie gazet, bitwa na papierowe kule, użycie worka treningowego, rękawic).
  6. Podsumowanie zajęć – np. udzielenie pochwały dzieciom za aktywność.
Załącznik nr 1

Lista "Jak wyrażam złość"

W sytuacji, gdy czuję złość:
    Obrażam się
    Udaję, że nic się nie stało
    Wesoło podśpiewuję
    Patrzę gniewnie i odchodzę
    Mówię "przepraszam"
    Płaczę
    Robię wszystko, żeby nie doszło do kłótni
    Wyzywam kogoś
    Mówię, że to czyjaś wina
    Plotkuję o kimś, kogo uważam za winnego
    Bije tę osobę, albo namawiam, żeby ktoś to zrobił
    Popycham albo kopię tę osobę
    Straszę, szantażuję
    Niszczę jakieś przedmioty
    Robię głupie dowcipy
    Nic nie mówię tej osobie, ale potem opowiadam o świństwie, które zrobiła
    Mówię, że to moja wina
    Wyrażam moją złość wprost, ale tak, żeby kogoś nie zranić
    Staram się rozwiązać problem
    Mówię "teraz jestem zły – porozmawiajmy później"
KISZKA MARZANNA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie